FF Boulevard #3

Ik bedoel zeker niet dat het makkelijk is en zou jouw situatie nooit veroordelen, juist heel begrijpelijk en logisch dat je niet 1 2 3 van job kan veranderen. Je geeft toch zelf ook aan dat doordat je niet meer achter het bedrijf staat, liever ergens anders zou willen werken? Dat is wat ik ook bedoel.
Moest ik iets zo graag doen dat ik de job enkel zou kunnen doen bij een bedrijf waar ik qua waarden niet achter sta, dan vind ik het wel belangrijk dat ik op individueel vlak bekijk wat ik kan doen om het bedrijf “in de juiste richting” te duwen. Dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn, maar vind ik persoonlijk wel belangrijk.

Ja maar ik bedoel meer het klinkt zo makkelijk “ik zou nooit” nee ik zou ook niet bij slavernij & uitbuiting bv solliciteren maar het is vaak een glijdende schaal en bedrijven lopen er ook niet mee te koop. Je komt er pas achter als je er eenmaal werkt en dan ben je ineens zelf onderdeel van het probleem. Het komt toch een beetje veroordelend over als je het zo stellig opschrijft.

8 likes

Heb je gelijk in, was te kort door de bocht geformuleerd.

Even een ander voorbeeld waarvan ik kan begrijpen dat het misschien kwetsend of confronterend is. Toen met me too vond niemand het raar van de slachtoffers dat het zo lang duurde voordat ze zich erover uitspraken. Ze zouden namelijk en nemen nog steeds een groot risico in verband met hun levenswerk/passie niet meer uit kunnen voeren. Dat was een groot onderdeel van het mechanisme wat ze ervan weerhield om er iets over te zeggen.

Diezelfde struggle hebben zeker de gekleurde spelers ook. Jij bent letterlijk het product + wat vaardigheden. Maar zodra jij bestempeld wordt als moeilijk dan kan je een echt grote carrière wel vergeten. Dus ja die spelers nemen met dit statement al een enorme stap. Kan het beter ja natuurlijk, maar persoonlijk begrijp ik wel dat ze hun carrière niet zomaar op het spel willen zetten. Nu zijn ze gesterkt omdat zo’n grote groep het doet. In de Qatar kwestie ja sorry maar wat is Nederland op dit moment internationaal. Niet zo heel veel. Dus dat zal waarschijnlijk een roep in een woestijn blijven en ik verwacht dat een groot deel van de teams dan wel blijft spelen. Als het nou het nationaal hockeyteam of zo was dan kan ik me voorstellen dat het ook door andere teams serieuzer word genomen en dat ze ook meer aandacht generen in buitenlandse media. Die staan al jaren aan de Internationale top.

Verder is het niet zo dat niemand zich uitspreekt over Qatar. Alleen de meeste mensen hebben zich voornamelijk vooraf uitgesproken erover en gezegd dat het niet kon en dat er gekozen moest worden voor een ander land. De stemming koos Qatar en je daarna in je eentje als actieve voetballer of met een klein aantal over uitspreken is gewoon het direct vermoorden van je eigen carrière

7 likes

Oh maar ik ben het daar ook 100% mee eens. Ik vind absoluut niet dat gekleurde spelers verplicht moeten zijn zich uit te spreken.

Eerder dat idealiter ĂĄlle voetballers wel een bepaalde verantwoordelijkheid zouden mogen opnemen, maar belangrijker zijn natuurlijk de overkoepelende organisaties (voetbalbonden?).
Ik struikelde vooral over argumenten als “maar ze hebben er heel hun leven voor getraind” omdat ik vind dat dat geen excuus mag zijn om bepaalde kwesties uit de weg te gaan.

2 likes

ik denk toch eigenlijk dat hele familie vde herik niet zo succesvol was geweest zonder bekende familie en aanhang

6 likes

Zijn dat degenen met de Hadids als nichtjes?

ja!

1 like

Dit inderdaad.

Beter inconsequent goed, dan consequent fout

3 likes

100%.

Die Anwar (broertje van Gigi en Bella) heeft dus een relatie met Dua Lipa? Didn’t know that.

Huh wow dit heb ik even gemist. Dus dat Nederland model Joan is familie van de Hadids?

Ja zijn nichtjes, haha

Woaaahhh :scream:

1 like

Ze steekt het ook niet echt onder stoelen of banken… haha

24 likes

Ik volg ze allemaal niet, dus dat zie ik niet haha!

Ik dacht even dat er weer voetbalplaatjes kwamen en was al helemaal blij

1 like

Ik denk dat het verschil is dat je als voetballer sowieso veel geld gaat verdienen en je dat diploma dus waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben. Dan is de motivatie om te gaan studeren natuurlijk niet hoog. Bij andere sporten is dat wel anders helaas.

2 likes

Nee maar het ging toch om de spelers van het Nederlands elftal? Die sowieso wel, en krijgen daarna vaak een baan bij een club