FF Boulevard #3

Ja ze zouden vergroot zijn. Dat was ook wel echt een ding want ze was 17 en het gerucht ging dat het moest van haar label of manager o.i.d. Maar goed, alsnog mega raar dat hij er over begint en de manier waarop is ook echt creepy.

@June
Ik vind haar ook zo cool.

6 likes

wow ik hou van al deze vrouwen! Heb nog altijd het idee dat bij mannen de vragen werkgerelateerd zijn en bij vrouwen op persoonlijk vlak

5 likes

Freek Vonk is benoemde tot bijzonder hoogleraar aan de VU. Ik vind dat echt teken van hoe fucked up het academische systeem is. Ik heb van zooooveel biologen die ik ken gehoord dat Freek nauwelijks z’n thesis zelf geschreven heeft, nauwelijks zelf experimenten heeft gedaan, omdat hij toen al bekend aan het worden was. Hij is zover gekomen op z’n naamsbekendheid. Ik ben ook heel benieuwd hoe zijn wetenschappelijke prestaties als hoogleraar gaan zijn, want hij heeft nauwelijks ervaring. Hij heeft niet eens een post-doc gedaan. Al die ā€˜prijzen en publicaties’ waar hij het over heeft in het persbericht zijn het resultaat van het feit dat hij een BEKENDE bioloog is, en toevallig ook werkzaam is geweest in een niche-vakgebied. Ik vind het dan zo kut dat ik zoveel super bevlogen en getalenteerde wetenschappers ken die gesnubbed worden voor een leerstoel en dat dan zo’n mafketel het wel krijgt omdat z’n kop op tv is.

49 likes

:mad: inderdaad sad but true

Het is toch juist positief als iemand jongeren enthousiast kan krijgen voor een bepaald vakgebied? Maakt dan toch niet uit wie het is…

3 likes

Klopt, die benoeming tot hoogleraar trek ik ook wel een beetje in twijfel. Maar vind het wel bewonderenswaardig hoe hij zijn enthousiasme kan overbrengen op anderen. Denk ook dat het voor een studie best goed is om ook lessen te laten geven die als doel hebben studenten te inspireren en enthousiasmeren, Ipv alleen maar lessen waar je theoretische kennis op doet.

1 like

Zeker, maar je kan prima les geven zonder hoogleraar te zijn.
Ik vind dat hoogleraarschap echt behouden moet blijven voor mensen die een uitzonderlijke expertise hebben in hun wetenschappelijk veld en dit vergaard hebben na jarenlange ervaring met onderzoek doen in dit veld. En niet omdat ze een succesvol kinderprogramma hebben.

33 likes

Ik snap de kritiek op de benoeming van Freek Vonk hoor. Maar is bijzonder hoogleraarschap niet iets dat vaak om publiciteitsredenen gegeven wordt? Ik dacht dat het wel vaker gegeven werd aan mensen die ā€œbekendā€ zijn in hun vakgebied maar juist niet echt een wetenschappelijke carriere hebben? En dat het meer een erebaantje is waar je een paar quasitoffe gastcolleges geeft waarbij vaak een populairdere kijk op het vakgebied gegeven wordt?
En dat het dus totaal anders is dan een hoogleraarfunctie en meer voor de show is. Net zoals een eredoctoraat iets heel anders is dan een echt doctoraat?

Sorry als ik het totaal mis heb, ik wil niemand beledigen :grimacing:

18 likes

Hoewel Tyra graag opschept met haar MBA, blijkt dat verhaal toch niet helemaal te kloppen. Bleek eerder een soort summer school te zijn waarvoor je gewoon (as you do, lol) een klein fortuin moet dokken om toegang te krijgen en ā€˜af te studeren aan Harvard’: https://www.huffpost.com/entry/tyra-banks-a-harvard-busi_n_1834728

2 likes

Ik was niet op de hoogte dat dit wel eens gebeurde! Heb even gekeken wie bijzonder hoogleraren zijn op mijn universiteit, maar dat zijn wel gewoon mensen die actief wetenschapper zijn en een eigen onderzoeksgroep hebben

4 likes

Volgens mij heeft Femke Halsema hetzelfde jaren terug mogen doen. Nu is het natuurlijk wel zo dat Fonk wel gepromoveerd is en nog wel aan bepaalde wetenschappelijke dingen verbonden was.

Edit: dat van Fonk klonk wel serieuzer:

https://www.ad.nl/utrecht/femke-halsema-gasthoogleraar-aan-universiteit-utrecht~a094cdaf/

Oh juist, heb te snel gelezen dan ^^

1 like

Halsema was dus gasthoogleraar, dat lijkt me inderdaad meer symbolisch dan bijzonder hoogleraar wat Freek Vonk is.

Ik lees nu dat het eigenlijk wel de bedoeling is dat een bijzonder hoogleraar gepromoveerd is (dat is dus al wat wetenschappelijker dan ik dacht :stuck_out_tongue: ), maar dat dit niet altijd zo is. Ruud Lubbers is bv ook bijzonder hoogleraar geweest.
Maar ik heb het denk ik inderdaad verward met gasthoogleraar, Thom Hoffman is dat ook geweest en die heeft volgens mij niet eens gestudeerd?

Hahaha huilen :’)

Maar freek vonk heeft toch best wel wat gepubliceerd en beurzen binnengehaald? Vast niet genoeg voor een hoogleraarschap, dus zal zeker ook wel met z’n bekendheid te maken hebben, maar hij is wel echt onderzoeker en niet alleen een presentator van kinderprogramma’s toch?

1 like

Freek Vonk is toch ook gepromoveerd? Dus dat stuk klopt dan nog voor hem.

1 like

Ach wat heftig voor Kimberly ā€˜mijn baby daddy was getrouwd met mijn beste vriendin’ Klaver.

16 likes

Oh wat grappig, ik ken er nog een die dakloos was nadat ze kinderen van hem had gekregen. Toevallig.

100 likes

Kek Mama? Wat een naam :nauseated_face:

6 likes