FF Boulevard #5

Überhaupt racistische humor, contradictio in terminis

16 likes

Nee zo bedoel ik het niet en zo hoef je het ook niet op te vatten.

Zowel ‘slechte’ als ‘racistische’ bedoel ik hier al bijvoeglijke naamwoorden van het woord humor. Mijn Nederlands is helaas niet zo goed als ik zou willen.

Ook @anon46421473 en @Mimosa

En discriminatie is verboden ja, maar worstel jezelf eens door dat wetsartikel heen. Van discrimanatie (in de zin van het wetboek van strafrecht) is niet snel sprake / is niet gemakkelijk te bewijzen

34 likes

Ik word ook zo moe van dat “NIET ALLE AGENTEN”. Als niet ALLE agenten zo waren dan was er geen probleem geweest omdat men elkaar dan verantwoordelijk zou houden voor walgelijk gedrag. Maar dat gebeurt blijkbaar dus ook niet en als je dit soort gedrag van je collega’s toelaat doe je zelf net zo hard mee aan het verrotte systeem.

24 likes

Doe niet zo raar.

Aanvulling;
Ik begrijp best dat er fel wordt gereageerd op hoe ik het daar neerschreef, ik mag ook best rekenen op begrip voor het feit dat ik het anders bedoelde dat jij het opvatte.

1 like

Ik snap het wel hoor. Als je zelf persoonlijke ervaring hebt/geraakt wordt door het racisme binnen het korps, dan snap ik dat je op den duur klaar bent met aardig reageren op mensen die het systeem verdedigen.

Ik zal een poging doen, er vanuit gaande dat er wel een stok te vinden is om mee te slaan.

Je hebt goede humor en slechte humor. Ik concentreer mij op slechte humor.

Nu ik dit aan het overdenken ben realiseer ik mij dat slechte humor niet bestaat, want slechte humor is geen humor. Slechte grappen bestaan wel.

En dan heb je dus slechte grappen die racistisch van aard zijn.

Na verdere taalkundige ontleding is hier vast ook iets op af te dingen, maar hopelijk maak ik hiermee wel duidelijk dat ik ‘slechte racistische humor’ niet naast ‘goede racistische humor’ zie bestaan. Ik maak dus niet een onderscheid tussen goede racistische humor en slechts racistische humor, maar en kenmerk deze vorm van ‘humor’ als slecht en bovendien racistisch.

6 likes

Heel algemeen:
Je hoort je als medewerker te gedragen, dat is vastgelegd in eigen beleid, wat normen/waarden zijn, wat de werk-instructies zijn, wat als zorgvuldig en integer handelen geldt. Als de werkgever ermee bekend raakt dat jij die grenzen overschrijdt, kan daar - afhankelijk van de ernst/mate - tegen worden opgetreden. Kan disciplinair (waarschuwing/schorsing) tot zelfs juridisch (verbreken arbeidsverhouding). Onder het arbeidsrecht kan heel veel, als de werkgever het serieus genoeg neemt en er werk van maakt. Ook bij ambtenaren/politie etc

Wij hebben op mijn werk ook een groepje collega’s gehad die zich heel racistisch hebben uitgelaten in een WhatsApp groep en daar zijn (afhankelijk van ieders berichten/foto’s: heel lang onderzoek naar geweest) gepaste maatregelen op getroffen

6 likes

Koprol

11 likes

Misschien bedoel je racisme “vermomd” als humor?

2 likes

Edit: weg, want geen toegevoegde waarde meer denk ik.

Wowwww fuck man, dit is de langste post ever volgens mij

Heb jij deze post helemaal gelezen?

• Ja helemaal
  • Nee :joy:
  • Een stukje

0 stemmers

2 likes

:face_with_monocle:

10 likes

Sorry wat gebeurt hier

Is dit haar ex michael vd plas waarbij iemand die verouderings-app op zijn gezicht heeft gedaan? Is dit een totaal andere man? Is michael vd plas gewoon heel oud geworden?

¿Qué pasa?

34 likes

Probeer je mijn dark crush nou twee keer te beledigen :cry:

Het is een nieuwe man! Michael zit in Turkije atm schat

1 like

Is dit DJ Jean?

Dat zou wel een beschamende crush zijn idd

23 likes

Zoveel vragen zo weinig antwoorden

3 likes

Die heeft geen tattoo’s volgens mij

3 likes