Hoe is willeke die graag onder de zonnebank gaat medium??? heel raar dit
Het maakt haar anders wel ~exotisch~
Ik bespaar mezelf het maar om te gaan kijken. Waarom moet men toch altijd overal iets van vinden. Dat je iets vind oké, maar moet je dat op zo’n manier laten merken? Leven en laten leven.
Laat een mens met rust.
Tja dat wordt dan mEnGeN…
Ik heb de hoop echt opgegeven om ooit in een normale winkel te kunnen kopen om een of andere reden denken ze altijd hmm iemand met deze tint zal wel een rode ondertoon hebben. Een sterkere gele ondertoon dan ik, krijg je bijna niet denk ik Wel blij met MAC waar ik wel gewoon kan scoren maar ik wil ook gewoon een max 15 euro foundation kunnen kopen. Ook al is de kwaliteit ruk. Ik wil gewoon de kans hebben.
Oh ja, ik kan ook niets bij een drogist vinden hoor. Daar is alles nog steeds 50 shades of beige.
Ik heb ook een gele ondertoon en kan Double Wear (Light) van Estee Lauder aanraden. Hebben een hele mooie range van kleuren. Verder heb ik een tinted moisturizer van Nars die heel fijn is en Luminous Silk van Armani, maar die is toch een beetje te grauw.
Eat your heart out, Nikkie. Met je 7 kleuren.
Ik had een zeer goeie foundation van Milani (dankzij @Spaarlamp again) en weet dat dit merk echt veel kleuren had met verschillende ondertonen. Maar is weer online aan te kopen via b.oozyshop. Nyx is ook een goed merk met die ondertonen.
Hoop dat ik hier geen ongevraagd advies geef
Oja, NYX ben ik ook tevreden over en budgetproof!
Andere merken die je hier ook makkelijk kan krijgen juvia’s place, beauty bakerie, coloured raine. Ik kijk nu gewoon op de insta van cocoaswatches en vind daar veel black owned merken. En zie eens
We maken hier grapjes over mengen maar ik snap eigenlijk niet waarom we anno 2021 nog niet gewoon overal foundation mengmachines hebben. Ze bestaan al lang. Als iedere gamma een meng machine heeft staan… Dan kan de Bijenkorf dat ook.
Ik vind het heel moeilijk om de juiste kleur te kiezen, uit al die kleuren ook, altijd al gevonden. Hoe doen jullie dat? Ik merk meestal pas tijdens het gebruik dat het goed of toch te licht of donker is of verkeerde kleur.
Wij?
Jij bent wit toch en kan gewoon bij de gemiddelde Kruidvat je kleur vinden.
Proefje vragen of op laten doen en goed in daglicht bekijken. Ik meng ook een stuk of 2-3 kleuren voor echt een goede match.
Bij mac kon je altijd een foundation les kopen bedenk ik me nu, weet je meteen je ondertoon etc vond dat heel handig! Misschien zijn er meer van die dingen?
Ik leg mijn lot in de handen van de MUA van dat merk. Vandaar dat ik in een la ook meerdere poeders heb die ik eigenlijk moet weggooien, want te licht, te oranje etc.
Tegenwoordig (pre Corona dan) laat ik de foundation aanbrengen en loop ik er ook een dag mee rond (daglicht, s avonds etc) om te zien of het echt de goede kleur is.
Ik zoek eerst veel info op en heb dan een idee welke kleur bij mij zou matchen. Zoek dat op voor meer merken en dan langs de sephora (als ik in Parijs ben) of de Bijenkorf om wat uit te proberen. Loop dan ook echt naar buiten om te checken hoe het mij staat. Maar draag eigenlijk nooit foundation wel concealer.
Stereotype beautystandaard huidskleur? Is dat ook iets tegenwoordig? Wissik ni
Nou niet alleen tegenwoordig hoor, racisme is zo oud als Methusalem en dat zie je ook terug in de beautyindustrie ja
Ja was ik mij niet van bewust in de beautywereld
Huh daar gaat toch de hele discussie over? Dat er in de drogisterijen en bij stomme merken als die hierboven een lichte witte huid de focus is. En dat os natuurlijk veel breder dan alleen in make-up. Dat zie je overal terug
Hahaha ja toen ik dat filmpje opende moest ik ook gaan aan the OA denken