FF Boulevard #5

Niet officieel maar die geruchten gaan wel al heel lang, ik heb Monica vroeger in de club ook weleens krijsend een glas zien gooien in zijn richting, denk half amsterdam die hun beide in clubs heeft gezien :joy:

Ik denk dat hij echt wel weet wie hij uit moet zoeken om het zo te zeggen, geloof dat hij geen exen heeft die zelf nooit gevochten of geweld gebruikt hebben in ruzies etc.

4 likes

Ik denk dat hij ook enorm veel drugs gebruikt en dat zijn agressieprobleem heel erg versterkt (geen excuus, maar ik denk dat hem mede beĂŻnvloedt in zijn verschrikkelijke gedrag).

Vind het erg voor Jaimi en haar zoontje, lijkt me verschrikkelijk dat een heel land een mening vormt over jouw gezinssituatie; en dan vooral de manier waarop jij ermee omgaat. Partnergeweld is zo’n complexe cyclus om te doorbreken.

9 likes

ik vind het wel mooi hoeveel versies we van haar naam kunnen bedenken
ik weet het zelf ook niet meer wat het was, jaimie? jaime?
echt zo’n naam die je op 100000 manieren kunt spellen

32 likes

Een vriendin heeft hem ook zien uithalen naar haar. Was backstage op een festival hier in de hoofdstad. Wist eerst niet wat ik moest geloven, maar sinds ze dit heeft verteld

Hoop voor haar dat ze uiteindelijk uit deze situatie kan stappen. Lijkt mij ook zo heftig als je in een relatie zit, in het publieke oog met een kind.

5 likes

Ik denk dus dat hij denkt dat hij alles mag maken omdat hij veel geld heeft. Jaimie maakt ook geen aanstalten om te vertrekken dus de klootviool denkt ook echt dat ie wel safe zit. Dat rare gelach er ook bij terwijl zij helemaal niet lacht of toenadering zoekt. Wat een aparte manier om affectie te tonen ook, door naar haar nek te grijpen.

Koen staat het dichtst bij haar. Hij wint er niks mee om te suggereren dat het daar goed mis is. Maar inderdaad: je kan een volwassene niet dwingen het één of het ander te doen. Ik hoop dat ze hier uitkomt of dat al deze aandacht hem afschrikt nog een vinger uit te steken want wat een verstikkende situatie :weary:

10 likes

Jaimie, maar mijn autocorrect maakte er steeds “Jamie” van. Die is het nog steeds niet eens met de spelling :sweat_smile:

1 like

Hahaha ik zat in elk geval fout. Deze spelling is volgensmij de naam van een andere influencer

Ik vind dat bericht over dat ze haar kind ‘vergat’ of expres alleen liet wel heel lastig. Heeft ten eerste niks met deze situatie te maken, en het is ook zo vaag. Wat is ‘bewust alleen laten’? Wat de ene moeder echt een doodzonde vind kan voor de ander heel prima aanvoelen. Ik heb ook het idee dat mensen graag bevestigd zien dat ze niet voor hun kind kunnen zorgen terwijl er misschien wel geen fluit aan de hand is.

5 likes

Haha idd net was bij Nikkie/Nikki/Niki/Nicky. Lijkt me heel irritant als mensen je naam continu verkeerd spellen.

9 likes
4 likes

Heh balen, had er wel leuke bijpassende tekeningetjes bij verwacht

2 likes

Maar ze mogen er toch voor kiezen om het te vervolgen zonder dat het slachtoffer aangifte doet. Alleen vaak levert het slachtoffer bewijs en kan het dan niet, maar als andere mensen bewijs leveren dan kan het wel. Maar ja dan blijft de vraag wil je dat als het slachtoffer het echt niet wil

1 like

Wie is “ze” in jouw bericht? Ik begrijp niet zo goed hoe mensen dit dan voor zich zien? Stel je zit in een restaurant en paar tafels verder flipt Lil uit naar J met klappen en glazen gooien, en jij filmt dat. Waarschijnlijk belt iemand de politie en die komen en Lil en J zeggen dan: sorry jongens was gewoon een verhitte discussie, niets aan het handje, we gaan nu lekker naar huis en bemoei je met je eigen zaken allemaal.

Ga jij dan tegen de politie zeggen: ja maar, ik heb het gefilmd!

Je kunt beter gewoon de politie bellen, want als er een keer politie moet komen en dat kind is er bij dan wordt het vanuit de politie vanzelf besproken met Veilig Thuis.

4 likes

Het OM kan zelf een zaak starten, zonder dat het slachtoffer aangifte heeft gedaan. Maar dan heeft het OM wel daadwerkelijk aanknopingspunten nodig, en dat kan een filmpje zijn.

2 likes

Ja dat snap ik, maar waar ga jij als individu dan heen met je filmpje? En hoezo wil je een zaak tegen iemand? Je wil toch veiligheid voor mensen die zichzelf niet in veiligheid kunnen stellen, dus dat is dat kind in de eerste plaats en in tweede plaats het slachtoffer/de slachtoffers, maar vraag me af of die nu echt geholpen worden/zich geholpen voelen als er een zaak vanuit het OM komt.

Nou goed. Ik zou in elk geval zeggen: eerst politie bellen en dĂĄn filmen, of iemand laten bellen terwijl je filmt.

4 likes

De ze is het OM/politie. Die mogen volgens mij bij huiselijk geweld vervolgen zonder aangifte. Alleen vanwege de bewijslast die bij het slachtoffer ligt gebeurt dat niet. Als andere mensen bewijs leveren dan is de slachtoffer niet de enige die bewijs kan leveren en zouden ze (OM/politie) dus wel kunnen kiezen voor vervolging. Alleen er zullen wel rechtenmensen/studenten zijn die dit beter weten.

@Krabsalade ik denk ook niet dat iedereen gewoon filmt zonder de politie eerst op de hoogte te stellen en de meest effectieve manier van iemand in veiligheid brengen is toch de verdachte/dader achter slot en grendel. Dat zal alleen niet lukken zonder bewijs. In een situatie waar je niks kan lijkt mij de optie bellen en eventueel filmen voor bewijs dan nog de beste optie.

5 likes

OM kan die filmpjes van internet halen, maar je kan als individu inderdaad niet aankomen met hee hier bewijs @(dacht ik, @Lovepink weet dit vast beter).
Ja op zo’n moment is veiligheid natuurlijk het belangrijkste, dus ik zou daar zelf ook niet aan denken. Maar mocht je omstander zijn en er wordt al politie gebeld/hulp geboden etc.
En waarom iemand een zaak tegen Jorik/dader van huiselijk geweld wil hebben; nou van mij mag iemand daar wel voor gestraft worden. Vaak weet iedereen in de omgeving dat het gebeurt, en de desbetreffende persoon kan er gewoon mee wegkomen omdat de partner het maar blijft accepteren. (accepteren tussen haakjes). Zou als familie/vriendin echt wanhopig zijn dan.

3 likes

Opzich zou dat wel kunnen toch? Want je bent getuige van een strafbaar feit. Dus dan ga je naar de politie toe en zeg je ik ben getuige geweest van dit voorval en heb dit vastgesteld. Als ze dan keizen om te vervolgen, wordt het toegevoegd aan het dossier. Of denk ik nu te simpel?

Sidenote hetet op internet plaatsen vind ik inderdaad zeer respectloos naar het slachtoffer maar het enkel delen met de politie is toch meer bescherming van het slachtoffer

3 likes

Ja zou inderdaad boed kunnen! Je hebt ook Meld misdaad anoniem waar je filmpjes kunt uploaden. Maar OM kan het dus ook zelf van het internet halen.

Precies dit. Ik laat mijn kind ook wel eens alleen achter in de kinderwagen op het terras terwijl ik even snel naar binnen ga om naar de wc te gaan. Misschien gaan die verhalen rondom Jamie over vergelijkbare situaties. Dat maakt haar geen slechte moeder.

4 likes