FF Boulevard #5

Ja klopt. Kijk maar naar boef die beelden van zijn strafbare feiten zelf online heeft gezet en daarop is veroordeeld. Beelden zijn over het algemeen een heel objectief bewijsmiddel

4 likes

Maar gebeurt dat ook als dat misdrijf enkel (erg zat hoor) partnergeweld betreft? Ik heb de indruk dat de politie dan toch zegt: bedankt voor je filmpje, we zullen eens met die mensen gaan praten. Dan zeggen zij weer: ah nee niks aan het handje, zo maken wij ruzie, en dan stopt het weer. Gebeurt het echt dat het OM een zaak start tegen een individu betreffende partnergeweld zonder een aangifte van die partner?

Mijn gevoel is dat dat super escalerend kan werken als die partner nog in die relatie zit op dat moment; krijg er maar een raar/naar gevoel bij.

Het zal technisch wel kunnen, en daar heb ik ook helemaal geen verstand van, maar in mijn bescheidenheid ervaring zal politie eerder inzetten op veiligheid van die partner, los weken van de dader, en motiveren tot toch aangifte, in plaats van door naar het openbaar ministerie.

Voelt logischer om te filmen hoe hooligans de stad aan het molesteren zijn dan om geweld binnen een relatie te filmen.

(Is beetje hardop denken dit.)

3 likes

Lastig te zeggen, ik denk ook van belang door wie gefilmd en hoe heftig. Politie zal in dat geval de betrokkenen moeten gaan horen, maar meer voor de hand liggend is denk ik een verwijzing of melding bij Veilig Thuis of een gelijke instantie. Want als er geen aangifte gedaan wordt kan je uiteraard wel vervolgen, maar wordt de politie/OM snel als boeman gezien en lost dat de problemen niet op.

2 likes

Jeetje blikken zeggen meer dan woorden lijkt het hier wel.

2 likes

Ik volg die OC podcast van Rachel Bilson en Melinda Clarke en tijdens hun laatste aflevering hebben ze het over de Mischa Barton drama waar al jarenlang over gespeculeerd wordt.
Mischa heeft recent een interview gegeven waarin ze benoemt dat de sfeer op de set vanuit bepaalde mannen niet ok was en dat ze zich onbeschermd voelde.
De reactie van Rachel Bilson is echt

“I mean, c’mon. Clearly she was having fun. This episode she was making out with Ben McKenzie, what could be so wrong”

Ik dacht zegt ze dit nu ECHT? Dat ze het heus wel leuk had omdat ze met een aantrekkelijke jongen “mocht” zoenen? In welk jaar leeft zij?

Gelukkig was Melinda er om er veel prettiger en genuanceerder op te reageren maar wow

Voor degenen die het willen zien: vanaf 1 uur en 8 minuten tot het eind.

2 likes

Woopsie iemand dat filmpje gezien op yvonne haar insta via juicechannel? :frowning: Zou het een recent filmpje zijn?

Denk dat het deels ook wel te maken heeft met jarenlange filmpjes op Instagram, van feestjes die eruit zagen als afters en zonnebrillen op, Koens eigen situatie etc

Die video van net lijkt me juist heel sarcastisch bedoeld vanuit Jaimie. Edit: had net m’n geluid uitstaan maar zie het nu weer, is dit een uitgelekt filmpje?

Die cocaĂŻne opmerking kwam niet heel serieus over, maar meer als een flauw grapje wat je stuurt naar een goede vriend(in) op Whatsapp oid.

11 likes

Misschien is het filmpje ook wel van voor haar kind, vind het nogal wat dat dit is uitgelekt. Kan zulke grote gevolgen hebben

4 likes

En wat boeit het als ze soms een beetje coke doet? Zolang haar kind daar niet bij is en er niks van meekrijgt?
Wat een onzin dit why the fuck moet dit gedeeld worden.

Edit: ik ben zelf wel vrij anti-drugs omdat het gewoon slecht voor je is, net als alcohol, maar naast moeder is ze ook nog gewoon mens. Een beetje coke in haar vrije tijd, who cares.

51 likes

Als politie ter plaatse komt en de dader en slachtoffer doen alsof er niets aan het handje is, maar alles wijst er op dat er stront aan de knikker is, dan kan er beslist worden ambtshalve te vervolgen. Politie zal dat getuigen horen en als jij als getuige zegt ‘nou, ik heb het toevallig gefilmd’ dan mag je dat natuurlijk meteen insturen.

Als dader en slachtoffer met elkaar verder willen kan dat prima, maar een strafzaak kan kaders scheppen. Bijv een voorwaardelijke straf met als bijzondere voorwaarde het volgen van trainingen. Bijv iets gericht op agressie. Of het voorkomen van conflictsituaties.

Dat soort cursussen kan je vrijwillig volgen maar dan moet ke vaak een betalen of een eigen bijdrage doen. Soms heeft de gemeente een potje. Als er geen geld is, dan ben je (klinkt gek) geholpen met een veroordeling. Dan wordt alles gefinancierd door justitie.

Lang verhaal kort; het gaat niet alleen over afstraffen van de dader maar ook over het toekomstperspectief van het koppel/ het gezin.

1 like

Dat filmpje over die cocaine is zo overduidelijk sarcastisch bedoeld.

Ik wil trouwens alle cokesnuivende ouders met stoffige kantoorbanen niet de kost geven.

(Ben trouwens echt geen voorstander van drugs maar om er nou over te vallen dat Jaimie soms een lijntje snuift vind ik wel heel naief. Helaas zijn drugs vrij genormaliseerd dus zij is zeker geen uitzondering (en het hoeft het ouderschap niet te beinvloeden).

2 likes

Oh joh dacht gewoon dat ze brak was na een feestje (en dus misschien nog semi onder invloed); maar dan nog denk ik dat die opmerking vrij sarcastisch was bedoeld. Of zou die coke “nuchter” moeten maken?

1 like

Op zich lag die hotelkamer van haar en kleine toch vol met drugs, waar dat kind ook verbleef.

Dat lijkt me iets anders dan wat gebruiken op een avondje dat je kind bij de oppas is. Zelfs al is het je vakantie, maar ok.

12 likes

Elke keer dat ik iets over ‘kleine’ lees denk ik dat het over hun kind gaat.

26 likes

Nee die is ook in Ibiza

1 like

Sorry, ik verwijder dit misschien weer. Maar ik ben in elkaar geslagen door mijn ex buiten op een parkeer plaats.
Ik wou dat mensen het gefilmd hadden want het werd een welles niettus spelletje tijdens de rechtzaak. Het enige bewijs was natuurlijk al mijn blauwe plekken, schrammen en halve kale kop. Als er echt ‘bewijs’ was had hij een hogere straf gehad ipv 40 uur schoffelen
 En 200 euro boete.

Ik snap ook heel goed dat weinig mensen hun telefoon pakken om te filmen
 Dus ik snap het ook wel, ik wilde vooral even mn verhaal kwijt denk ik. Door dit nieuws heb ik helemaal het gevoel dat ik het herleef en je komt er echt niet uit, echt niet.

80 likes

Maar wat is ook ‘hele kamer vol met drugs’ ? Dat is een zin waar behoorlijk veel ruimte is voor vrije interpretatie.

4 likes

:heart:

2 likes

Wat een droeftoeter dit zeg :joy: Hij is toch sowieso niet echt relevant meer?

7 likes