Ik ken ook iemand die jaren geleden met hem heeft gedate, een vriend van een vriendin van mij. Ik weet niet wat er is gebeurd alleen dat we hem van de één op de andere dag allemaal moesten haten.
Wat heftig!
En goed dat het NRC dus zo veel geld uittrekt voor dit soort onderzoeken. (Andeweg was ook van NRC toch?) Maar ik word er ook boos van. Waarom moet een krant 150 mensen spreken om een verhaal boven water te krijgen? Waar is de zedenpolitie dan voor?
nou en terecht waarschijnlijk
misselijkmakende man, ik kon het stuk niet af lezen
Verschrikkelijk dat dat nodig is he!
Wat een walgelijke vent. Vind de reactie van de politie ook absurd. Hoe kan je zulke opmerkingen maken als 'creatieve mensen voelen zich aangetrokken tot andere creatieven’ wanneer je zo verhaal hoort van een slachtoffer. En dan moet dat de speciale politieafdeling zijn die zich richt op homoseksuelen. Durf je eindelijk je verhaal te vertellen aan de politie wordt je niet serieus genomen. Toch bizar. Echt vreselijk wat die mannen mee hebben moeten maken. Breekt je hart
Waarom geeft Jinek zulke mannen nog een podium? Waarom???
Jlo en Arod schijnen uit elkaar te zijn
@Dombo Huh? zit deze Martijn N. nu bij Jinek?
Want de cabaretier van gisteren was Martijn Koning, een andere Martijn dan in dit stuk van Parool en NRC.
Maar misschien bedoel je dat niet en begrijp ik je verkeerd?
Oh sorry ik haal even twee mensen door de war. De Martijn die gisteren bij Jinek was heet Martijn Koning maar die staat ook bekend als aanrander
dus vandaar
@Dombo ik begrijp je. Ik heb idd ook die verhalen gehoord over Martijn Koning destijds. Ook vreselijk. Misschien moeten ze daar ook eens een onderzoek naar gaan doen.
Dus in die zin ben ik het ook met je eens dat hij geen podium meer moet krijgen.
Dit komt naar voren uit onderzoek van Het Parool! Maar NRC doet dit onderzoek indd vaker en dat is echt top.
Nee, vond haar ook veels te leuk voor hem maar goed, ze leken heel loveydovey
Parool en NRC hebben dit artikel samen geschreven en gepubliceerd (dus ik begrijp de verwarring)
Politie geeft wel vaker vreemde reacties als je met aanranding- verkrachtingszaak bij ze komt. Heel jammer, je wordt echt ontmoedigd om aangifte te doen.
Toen ik het hier gister las over die Martijn (en wat had gegoogeld) werd ik ook echt heel boos dat zo’n figuur gewoon een podium had gekregen (ik keek toevallig, ben anti Baudet, maar vond Martijn ook echt wel slecht). Ik word nog bozer als ik lees dat hij er ook nog 10K aan heeft overgehouden door smaad.
Ik heb ooit een webinair gevolgd van een strafrechtadvocaat die mensen verdacht van zedenzaken bijstaat. Ik ben mij zelf voor mijn opleiding aan het verdiepen in seksueel misbruik en begreep niet waarom iemand ‘dat soort mensen’ zou verdedigen en wilde de andere kant horen. Maar zij vertelde ook dat zo’n rechtzaak heel naar moet zijn voor een slachtoffer. Ze vertelde dat je als advocaat zo’n slachtoffer echt nare vragen ‘moet stellen’. Ik vond dat lastig om te horen, want ik zou zo graag willen dat aangifte makkelijk zou zijn en dat de verdachte de moeilijke en kutte vragen krijgt, niet het slachtoffer die vaak al getraumatiseerd is.
Maar zij vertelde ook dat 1 op de 5 aangiftes vals zijn. Dat zijn dan bv exen die het niet kunnen verkroppen dat de ander vreemd is gegaan of het uit heeft gemaakt etc. Ik wil best geloven dat die cijfers hoog liggen en dat vind ik ook oprecht erg voor die verdachten die hartstikke onschuldig zijn, maar ik vraag me dan ook wel af hoevaak slachtoffers onder druk de aangifte intrekken of zeggen dat hij vals is.
Een tijdje geleden is hier onderzoek naar gedaan en daarin bleek dat maar 5% van de aangiftes vals zijn in zedenzaken! Terwijl er bij een veel hoger percentage er vanuit wordt gegaan dat ze vals zijn…
Ooh dat scheelt nogal!! Weet je wie daar onderzoek naar hebben gedaan? Ik vind het wel interessant om te lezen.
En op het forum is dit ook veel besproken, dus ik zou de zoekfunctie gebruiken!
Maar als ik het goed begrijp is hier dus wel een rechtszaak over geweest en is hij vrijgesproken?
Want dan vind ik eigenlijk ook dat het niet meer opgerakeld moet worden als ‘Hij is een aanrander’. Hij is ooit beschuldigd van aanranding en vrijgesproken. Natuurlijk weet je niet of dat betekent dat hij het ook echt niet gedaan heeft, maar ik vind dat als hij vrijgesproken is je er ook niet vanuit mag gaan dat hij het wel gedaan heeft.
Ik ben echt een beetje verbaasd waarom ineens 80.000 mensen die Sarah van Soelen volgen op insta? Vind haar nou niet echt een inspirerend persoon ofzo, dus mensen volgen haar dan alleen om te zien of ze iets met/over André Hazes post?