Toen ik het hier gister las over die Martijn (en wat had gegoogeld) werd ik ook echt heel boos dat zoân figuur gewoon een podium had gekregen (ik keek toevallig, ben anti Baudet, maar vond Martijn ook echt wel slecht). Ik word nog bozer als ik lees dat hij er ook nog 10K aan heeft overgehouden door smaad.
Ik heb ooit een webinair gevolgd van een strafrechtadvocaat die mensen verdacht van zedenzaken bijstaat. Ik ben mij zelf voor mijn opleiding aan het verdiepen in seksueel misbruik en begreep niet waarom iemand âdat soort mensenâ zou verdedigen en wilde de andere kant horen. Maar zij vertelde ook dat zoân rechtzaak heel naar moet zijn voor een slachtoffer. Ze vertelde dat je als advocaat zoân slachtoffer echt nare vragen âmoet stellenâ. Ik vond dat lastig om te horen, want ik zou zo graag willen dat aangifte makkelijk zou zijn en dat de verdachte de moeilijke en kutte vragen krijgt, niet het slachtoffer die vaak al getraumatiseerd is.
Maar zij vertelde ook dat 1 op de 5 aangiftes vals zijn. Dat zijn dan bv exen die het niet kunnen verkroppen dat de ander vreemd is gegaan of het uit heeft gemaakt etc. Ik wil best geloven dat die cijfers hoog liggen en dat vind ik ook oprecht erg voor die verdachten die hartstikke onschuldig zijn, maar ik vraag me dan ook wel af hoevaak slachtoffers onder druk de aangifte intrekken of zeggen dat hij vals is.