FF Boulevard #5

Maar waarom moeten mensen gemotiveerd worden om ‘door te stromen’? Het één is toch niet beter dan het ander en er is aan beiden een tekort/we hebben beiden nodig. Je formuleert het nu alsof het een soort promotie zou moeten zijn of dat het VO moeilijker is oid.

Ik vind het overigens niet veel geld voor het feit dat je letterlijk je kind aan deze mensen toevertrouwt, maar dat is natuurlijk ook maar een mening.

29 likes

Voor lesgeven op het PO en VO zijn hele andere opleidingen nodig en daardoor is ‘doorstromen’ niet echt een ding.

Verder kun je de salarisschalen opzoeken online en in schaal LC en LD verdien je idd lekker. In schaal LB, waar de meeste docenten zitten, echter niet.

2 likes

In basisonderwijs start je in L10 (voorheen gelijk aan LA).

2 likes

Inderdaad met 1fte.

Het is absoluut niet weinig. Maar echt lekker royaal zou ik het ook niet noemen.

1 like

Haha echt hé. Straks een universitaire master afgerond en mijn startsalaris is een stuk lager dan dat :pleading_face:

3 likes

Zo bedoel ik het niet, in die zin dat ik iet vind dat het een beter is dan het ander, maar zoals je zelf zegt gaan er andere opleidingen aan vooraf dus de salarissen gelijk trekken is ook niet logisch, denk ik.

1 like

Andere opleidingen ja, maar niet per se ander niveau. Je hebt voor allebei minstens een hbo-opleiding nodig. Waar is het verschil in salaris dan op gebaseerd?

Netto of bruto?
Ben wel benieuwd want werk zelf ook in de GGZ en vind m’n salaris wel prima eigenlijk

En @Nysmn ben wel benieuwd welke opleiding je doet als je het wil vertellen! (Mag ook in pm)

2 likes

Bij grote ggz-instellingen als sociotherapeut is startsalaris 1800 voor 36 uur.

1 like

OK ja dat is echt niet veel ja! :neutral_face: :face_with_raised_eyebrow:

Ja zwaar + grote verantwoordelijkheid!

Dat vind ik dan weer net niets zeggen. Een WO antropoloog verdient ook veel minder dan een WO econoom.

Bruto? Dat is wel bizar weinig…

Mijn eerste baan vereiste echt een WO-opleiding maar omdat het om een tijdelijke functie ging (waarbij je max 21 maanden kreeg zodat ze je ook geen transitievergoeding hoefden te betalen) voor post-uni starters op de arbeidsmarkt schaalden ze ons in als ‘projectassistent’ wat ongeveer de allerlaagste schaal in de cao was (2200 euro ofzo). Destijds was ik heel blij met werk en nog steeds blij met de kans, maar achteraf gezien was het wel een beetje schandalig wat ze allemaal konden maken.

Waar baseer je dat op? Het is niet zo dat na afloop van de studie er een vacature is voor ‘antropoloog’ en dat is dan je functie. Antropologen komen overal en nergens terecht, je kan niks zeggen over het salaris van een antropoloog.

2 likes

Ja goed punt… ik kan zo gemakkelijk niet direct een beroep bedenken waarmee we uiteindelijke functie al helemaal vaststaat.

Leerkracht basisonderwijs of voortgezet onderwijs

Ja duhh… ik was ik zoek naar een ander voorbeeld.

Maar mijn punt is dus dat ondanks het zelfde opleidingsniveau het niet logisch is dat andere beroepen gelijkgesteld moeten worden met elkaar.

Het zou mij niets verbazen als Bilal vanavond toch nog zelf afzegt en toch niet aanschuift bij Beau

4 likes

https://www.uwv.nl/overuwv/Images/arbeidsmarktpositie-academici-2020.pdf

Er zit ook wel verschil aardig verschil in per opleiding als je naar gemiddelden kijkt. Maar ja de ene econoom/bioloog/etc. verdient meer dan de andere, hangt natuurlijk af van de functie/bedrijf enz.

1 like

Huilonn. Na 5 jaar werkervaring in mijn huidige sector is mijn jaarsalaris 15k lager dan dat in het tabelletje staat :rofl: