Ja maar die banen zijn op alle fronten inhoudelijk ook totaal anders, dat vind ik in het geval van leraren niet zo. Dus een beetje een manke vergelijking. Ik vind ook niet dat je elke baan en salaris kunt vergelijken alleen op basis van opleiding.
Bij het starterstabelletje, of na 10 jaar? 
Misschien moet ik mân verwachtingen bijdraaien, maar moet zeggen dit dit onderzoek ook wel erg positief lijkt.
Ik zit zoân 7 euro onder het aangegeven bruto uurloon. 
Volgens dat onderzoek is dat idd zo (https://www.uwv.nl/overuwv/Images/arbeidsmarktpositie-academici-2020.pdf)
Startpositie is beter, maar toekomstperspectief is matig tov de studies met een betere start
@Beutyschooldropout ah dat is wel balen, maar ja gemiddelden natuurlijk
Je gaat inderdaad niet zo veel omhoog in de jaren, maar mijn vriend heeft een prima salaris hoor. Je zit na 20 jaar zeker niet meer aan je startsalaris. Voor hem zit het âprobleemâ er ook meer in dat je voldoende mensen wil aantrekken, zeker in het basisonderwijs, zodat de werkdruk wat afneemt. In dat opzicht zou -min of meer- gelijktrekken met VO ook wel terecht zijn denk ik. Zo wordt het onderwijs ook wat meer gewild.
Maar zoals hierboven al gezegd wordt geldt dat natuurlijk voor meer sectoren. Ik heb zelf de cao social work, word je ook niet per se heel vrolijk van (inderdaad lager dan het onderwijs denk ik en ook lagere stappen uit mn hoofd gezegd).
âHelaas moeten we aangeven dat Bilal Wahib heeft besloten om niet aan te schuiven bij Beau. Het slachtoffer en zijn ouders hebben aangegeven dit niet te zien zitten, ze willen er alles aan doen om verdere publiciteit te voorkomen.â
Jammer dat dit niet vanuit de redactie zelf is gekomen.
Maar fijn dat ze tenminste naar de wensen van het slachtoffer/de ouders hebben geluisterd.
Het lerarensalaris is niet ontzettend hoog voor iemand met een hbo- of wo-opleiding. Je startsalaris is misschien hoger dan een gemiddelde hbo-starter maar iemand in het bedrijfsleven zal op langer termijn vaak veel meer gaan verdienen. De werkdruk is hoog, waardoor veel docenten sowieso niet fulltime werken. En je hebt best veel verantwoordelijkheid.
En onderwijs (inclusief het salaris van docenten) maakt vaak deel uit van partijprogrammaâs aangezien er veel docenten zijn, het onderwijs en de zorg behoorlijk zijn uitgekleed en het belangrijke sectoren zijn voor deze maatschappij.
Haha wow
Hmm misschien voor âŹ17.000?
Klopt!
Oh wow error, niet goed gelezen! (of wacht wel, ik snap het niet meer)
Maar dan is het nĂłg stommer dat ze zeggen âhelaas moeten we aangeven dat Bilal Wahib heeft besloten om niet aan te schuiven bij Beauâ
Ik heb een tijdje getwijfeld om docent in een betavak te worden in plaats van iets anders met mijn technische opleiding. Tijdens mijn stage kreeg ik alleen maar het advies om in dat geval pas docent te worden als ik al een tijd in het bedrijfsleven had gewerkt⌠gaf een stuk hoger salaris aldus al mijn tijdelijke collegaâs!
Jaa als de media hem dan toch een podium wilt geven lijkt me dat het beste.
Oh ja vind het ook echt schandalig dat er zo weinig aandacht is voor de GGZ, Jeugdzorg enzo. Zij verdienen voor wat ze doen, de verantwoordelijkheid, werkdruk en al die overuren echt zo tering weinig man. Om te janken.
Wist niet dat een startsalaris van een leerkracht hoger ligt trouwens!
Kan er niet meer geld in de (jeugd)zorg, ik vind dat echt een ondergeschoven kindje, schandalig.
Maar nee natuurlijk al het geld zit in het bedrijfsleven 

Maar dat is toch eigenlijk vooral het verschil tussen publieke sector en commercieel, want in vrijwel elke andere publieke sector met cao zit je vast aan je 10 standaardtreden. In dat opzicht vind ik het docentensalaris niet echt schokkend eigenlijk en best netjes in verhouding daarmee. Even puur op basis van het salaris voor 1fte, werkdruk buiten beschouwing gelaten.
Wow ik vind dit echt heftig 
Wauw levenslange ban van instagram! Dat heb ik nog nooit of zeer zelden gehoord joh. Heeft alleen trump dat niet eerder gehad ?
Ik zit in Clubhouse in een room van Dennis Schouten, waarin ene Appa (die Bilal persoonlijk kent (?)) hoopt dat Bilal nog zân carrière verder kan opbouwen. Een blundertje moet kunnen zegt ie. âHeT iS ToCh NoG EeN JoChiE VaN 22â âiK VinD DaT IeDeReEn eEn 2e KaNs VeRdiEntâ
*leave quietly