Ik vind het vooral verschrikkelijk voor een 15-jarig meisje wat dit heeft mee moeten maken.
Als de aantijging niet waar is, dan is het idd verschrikkelijk voor ze. Maar als het wel waar is, dan is toch meest verschrikkelijk voor dat meisje van 15? Wij weten gewoon niet wat waar is of niet. Gelukkig bestaat daar de rechtsstaat voor.
Ik trek helemaal niets in twijfel. Ik doe daar helemaal geen uitspraak over. En ik acht niemand in staat om daar uitspraken over te doen behalve degene die erbij waren. Ik vind het dus juist zo naar bij dit soort zaken dat er zoveel gespeculeerd wordt.
Vind je 5% weinig dan? En dit geldt ook specifiek voor verkrachtingszaken toch?
Ik vind elke valse aangifte verschrikkelijk maar elke terechte aangifte die niet leidt tot veroordeling net zo verschrikkelijk.
Ik snap sowieso niet waarom bij dit soort zaken altijd gelijk valse aangifte erbij wordt gehaald en bij ander soort zaken veel minder.
#notallmen vibes krijg ik hier
Door het er bij te halen, doe je dat wel omdat er bij berichten over seksueel geweld dan direct de associatie met valse aangiftes komt. Ja, 5% is weinig. Zoals @Broodrooster zegt hebben we daar het rechtssysteem voor, je bent al onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Naja 1 op de 10 mensen boven de 16 maakt seksueel geweld mee hĂš (bron: Schokkende cijfers over seksueel geweld in Nederlandâ Rutgers). Onder studenten is het zelfs zo dat 11% van de vrouwelijke studenten verkracht wordt tijdens studie (11 procent studentes verkracht tijdens studie - Amnesty International)
Dus als jij dan direct begint over âja ik ken iemand die valse aangifte heeft gedaanâ, kun je misschien ook bedenken: âik ken 1, 2, 3, 4, 5⊠(meer?) mensen die verkracht zijn en daar misschien géén aangifte van hebben gedaanâ.
plus wat de rest @tessel @flwhrs @Ovenschaal zegt
Inderdaad. Laten we ons boos maken om hetgeen dat het vaakst schade aanricht: dat vrouwen verkracht worden.
Als de aantijging waar is, is het toch nog steeds verschrikkelijk als je vader of man zoiets heeft gedaan?
En ja het is natuurlijk verschrikkelijk voor dat meisje als het klopt, dat lijkt me logisch toch? Maar zoals ik al zei niemand weet toch hier wat de waarheid is?
Het is nu eenmaal feit dat er aangifte is gedaan en dat heel NL dit weet en dus de vrouw en kinderen van Marco hier mee moeten dealen. De andere âfeitenâ zijn nog niet bekend toch?
Ik haalde het niet erbij. Het ging hier al erover en daar reageerde ik op. Ik zou het er dus in eerste instantie ook niet bijhalen.
seksueel geweld
verkrachting is geen ongewenste ervaring, het is geweld
@Trivia sorry niet echt een antwoord op jou
Maar het is toch wel erg opmerkelijk dat bij dit soort zaken vaak direct wordt gefocust op dat het misschien niet waar is, terwijl er wel degelijk heel veel feiten zijn over geweld tegen vrouwen die er niet om liegen. Maar die krijgen ironiscn genoeg dan weer een stuk minder aandacht dan deze discussie.
Ja maar niet alle mannen!!!1!
Mannen zijn ook maar slachtoffer van de verwachtingen die de maatschappij ze oplegt. Eigenlijk zijn hier alleen maar slachtoffers
Arme incels
John vd Heuvel geeft aan dat meer meiden/vrouwen met wie hij in contact staat aangifte overwegen. Wellicht gaat het hier dus niet bij blijven.
Echt die fawry vind ik nog erger hoor met zân âik hoop dat het niet waar is want ja die lieve Marco. Maar ja als je in deze situatie zit gebruik je stem speak upâ
Ehhh ja en dan dus te maken krijgen met types zoals jij die het toch niet geloven
Ja dat is nu precies wat ik bedoel. Ik doe geen uitspraak over of ik wel of niet twijfel over aan de aangifte omdat dat niet mijn plek is en van niemand hier lijkt me? En uitspraken zoals het zal wel waar zijn want het komt maar 5 van de 100 keer voor dat niet waar is vind ik net zo goed nergens opslaan.
Ik begon hier niet over valse aangiftes. Maar cijfers over valse aangiftes wel mogen gebruiken om degene die aangifte heeft gedaan te geloven maar niet mogen gebruiken om degene die ontkent te geloven vind ik een dubbele standaard.
Sorry maar met ongewenste ervaring bedoelde ik dat het standaard wordt om je al uit te spreken als iemand een ongewenste opmerking maakt bijv. en dat zoiets niet wordt weggewuifd door iedereen. Laat staan bij heftigere dingen zoals aanranding.
Je kunt ook van het slechtste uitgaan zeg. Ik heb nergens gezegd dat verkrachting een âongewenste ervaringâ is pff
Nee dat hoop ik natuurlijk niet voor de daders. Waarom impliceer je zoiets?
Dat hoop ik juist zodat daders gestraft kunnen worden en slachtoffers niet de schuld bij zichzelf zoeken of zich schamen en daar jaren mee rond lopen.