Ik ga het boek lezen, klinkt interessant!
Je haalt reacties door elkaar heen, ik ken Shirma Rouse niet, en heb nota bene op Sylvana’s partij gestemd. Ik vind het niet fijn dat je chargeert en mijn uitspraken verder trekt dan Glennis.
Ik hoor deze term nu ook voor het eerst, en wat ik me dan afvraag; ik roep al jaren dat ik weinig met vrouwen heb en de voorkeur geef aan mannenvriendschappen. Had altijd het gevoel dat dat ‘minder gedoe’ was maar realiseer me nu dat ik bepaald gedrag beter van een man kan hebben dan van een vrouw. Daardoor reageer ik anders en is er idd minder gedoe. Zou dat dan ook gewoon kunnen komen doordat ik op die manier geïndoctrineerd ben?
Eigenlijk zou ik wel willen weten wat er in die schrijversruimte omging. ‘Laten we Afrika kiezen. Hmmm… Wat gebeurt er in Afrika?’
‘Laten we ze door een Afrikaanse stam gevangen nemen.’
‘Genius!’
Ja, ik gaf eerder de leestip Krabben (dat is een boek) maar als je daarop zoekt kom je ook interviews en beeldmateriaal tegen waarin het wordt uitgelegd.
Dit doet me denken aan het boek Confrontaties van Simone Atangana Bekono. Daar zit précies zo’n scène in als jij nu beschrijft. Echt een leestip!
Kunnen jullie je discussie in een ander topic voortzetten
Mijn dank is groot
Dit gesprek is vooral om te huilen als je bedenkt hoeveel mannen zonder bijzondere talenten en mét daadwerkelijk irritant of ongepast gedrag er wél in de media en op tv getolereerd worden.
Er zit wel degelijk een waarheid in wat Dolfijnhond zegt, of dat nou wel of niet van toepassing is op jou. Voel dan ook vooral niet de behoefte je te verdedigen. Daardoor lijkt het alleen maar meer het beeld te bevestigen dat je onbewust racistisch bent, omdat verdediging de Moeder der Reacties is van witte mensen in dergelijke gesprekken.
Overigens vraag ik me wel af wat Shirma Rouse ervan vindt dat ze hier nu wordt weggezet als onzeker. Die indruk heeft ze op mij niet gemaakt. Ik zie haar juist als een krachtige vrouw, zeker nadat ze op eigen kracht zo veel kilo’s was verloren. Of haal ik nu mensen door elkaar?
De kracht van herhaling
Je mag je overal over uitspreken van mij, dat doen anderen ook. Ik vind dat je je nu erg vastbijt in aannames die gedaan zouden worden. Dat leidt wel af van het grotere geheel waar we het nu over hebben.
Jaa volgens mij werd er niet zo gedaan toen lil kleine bij de voice kwam. En ik kan nog beter rappen dan die knul, terwijl ik voor geen meter kan rappen
Ik vind je anders een geweldige rapper
Ah ja altijd vervelend als racisme ff in de weg staat van leuke dingen.
Moet je nagaan hoe dat voor mensen is die daar op dagelijkse basis mee te maken hebben.
Misschien heb ik hier wel op dagelijkse basis mee te maken? Ik kom hier om juice te lezen, niet dit.
Ik zou het echt een bizarre opmerking vinden als het antwoord nu nee blijkt te zijn
Ik vraag me dan af waarom mensen tijd nemen om zich onnodig te ergeren aan bn’ers. Hou je er dan niet mee bezig en focus desnoods op de bn’ers die je wél leuk vindt