Nee. Dit is sander hrt gaat om martijn nieman
Is het raar om de link van de aflevering te delen (uberhaupt) op social media onder het mom dat iedereen dit zou moeten zien? Want ik denk dat de meeste mensen wel op de hoogte zijn nu dat de uitzending bestaat.
Ik heb gewoon t gevoel dat er best nog veel mensen in mijn kring (in de breedste zin van t woord) zijn die dit soort getuigenissen moeten horen voor ze t geloven.
Ik ben echt een beetje verslagen en verbijsterd om dit allemaal te lezen. Heb de aflevering zelf (nog) niet gezien en wacht daar ook even mee. Weerzinwekkend dat het nog veel erger is dan wat er de afgelopen dagen al naar buitenkwam. Ik ben zó teleurgesteld dat zo’n grote misbruikzaak zich in Nederland jarenlang pal onder ieders ogen heeft kunnen afspelen. Ben ook bang dat er nu misschien nog wel meer boven gaat komen uit deze wereld (goed als het zou gebeuren, maar niet dat er nog meer leed is). Ik hoop echt dat dit een collectieve vuist van de samenleving gaat opleveren om dit onrecht uit te roeien. Zou het liefst nu nog de straat opgaan.
Wat een krachtig einde
Ben er wel stil van, poeh.
Waarom verbaast het me niet dat iemand als John de Mol zo extreem clueless is en zulke achterhaalde en schadelijke denkbeelden heeft? 1982 heeft gebeld John, ze willen je victim blaming terug!
Dat heeft de regisseur zelf gevraagd in zijn (ontkennende) reactie naar boos
“Ik wil jullie vragen mijn privacy te respecteren en mijn naam niet te noemen in jullie berichtgeving”
Staat in de beschrijving onder de video, hier de link voor de geïnteresseerden:
https://drive.google.com/file/d/14lPoAbEGeeEh_eXG9DLtoZTJmXB4S4uq/view
Ik ben nu bij het gesprek met John de Mol en ik word met de minuut woester
Maar ik vind het wel goed dat je echt ziet hoe hij denkt, zonder dat hij daarin teveel gestuurd wordt.
Een vriendin van mij zei dat ze niet zo goed oplette aan het einde en zijn reactie juist wel goed vond. Totdat wij uitlegde wat hij echt zei en toen vond ze het ook belachelijk. Wat je zegt klopt dus wel
Ja dit ben ik echt heel erg met je eens. De verontwaardiging is in dit topic groot en op Twitter en Instagram misschien ook, maar vrees dat er nog veel meer mensen zijn die dat echt niet (genoeg) doorzien. Wat iemand eerder al schreef weet niet meer wie, ben ook bang dat wat hij zegt een breed gedragen visie is in de maatschappij en dat voor velen “vrouwen moeten het meer & eerder melden” de takeaway gaat zijn die hiervan blijft hangen.
Ben bang is zacht uitgedrukt trouwens, ik verwacht dat helaas gewoon
Dat voelt echt moedeloos en fucking kwaad maar ook verslagen en hopeloos dat je voor je gevoel recht in hun gezicht staat er schreeuwen “LUISTER NOU EENS HIERNAAR!!” en dat het gewoon níet doordringt. Omdat ze echt in een parallelle werkelijkheid lijken te zitten met hun hoofd.
Edit nou ja lijken dat zitten ze natuurlijk ook, in die grote onschendbare bubbel waarin ze nooit bereid zijn geweest te leren hoe ze zich dienen op te stellen.
Ik zie best veel reacties dat John “integer” over kwam
Ik hoop dat hier een héél luidruchtig tegengeluid op gaat komen dan. Onder andere van de vrouwen in de media, maar liefst nog breder.
Die zie ik ook inderdaad.
Als je zo mega succesvol bent is de kans dat je over lijken gaat helaas zeer groot.
Maar de duiding komt wel de komende tijd. Ook de minder woke populatie gaat denk ik wel begrijpen dat zijn reactie problematisch is. En een deel ook niet, maar die had je anders denk ik hiermee ook niet bereikt.
Ik heb het hier net uitgebreid met mijn ouders over gehad en langzaam maar zeker begint er een kwartje te vallen.
Ik ben echt in staat om een ‘demonstratie’ met duizenden vrouwen te organiseren als steun naar alle slachtoffers en om als vrouw (en eigenlijk iedereen/elk gender die het ooit heeft mee gemaakt) je stem te laten horen over seksueel overschrijdend gedrag.
Ik snap gewoon niet waar de mensen die hun focus op John’s woorden richten naar hebben gekeken in het eerste uur van de uitzending. Waarom willen sommigen toch ZO GRAAG zien dat de ernst van de zaak toch wel “meevalt”. Je hebt meerdere dieptrieste getuigenissen aangehoord maar je kiest ervoor om de woorden van die vent belangrijker te vinden? Ik kan het t programma niet kwalijk nemen, het zijn mensen die gewoon een plaat voor hun kop hebben…echt fuck hun.
Ben ik bij hoor
Dit idd. Die vrouwen gaven ook aan van ik gaf mezelf de schuld ik durfde niks te zeggen enzo.
En John zegt ze haddrn aan de bel moeten trekken en dan zijn er mensen die zeggen " Jaaa inderdaad waarom zeiden ze niks"
Ben jij dom??
Speld is ook ontzettend raak,