FF Boulevard #7

Ja dat vind ik wel ranzig, ik ben nu 30 en als ik zo’n leeftijdsverschil als Ellen en haar vriend (54-23) heb later wordt mijn toekomstige vriend dan VOLGEND JAAR GEBOREN.

Terwijl ik nu al DERTIG ben. Ja sorry maar dan loopt er nu dus een moeder rond die zwanger is van mijn lover, nee vind ik echt fucking creepy idee.

146 likes

Ja dit is echt Jessica Simpson midden 20.

“I’m 23 which is almost 25 which is almost mid twenties’

Hij is gewoon begin 20

14 likes

Gadver als je er zo over nadenkt is het echt heel ranzig.

6 likes

Ik vind het ook gewoon altijd wat gek als mensen zich aangetrokken voelen tot het uiterlijk van veel jongere jongens/meiden-mannen/vrouwen. Dat ontwikkelt zich bij de meesten toch ook gewoon mee? Ik kan heus wel zien of iemand objectief gezien een knappe jongen is, maar me tot zo’n jong uiterlijk aangetrokken voelen is echt een compleet ander verhaal, dat is nooit aan de orde.

En deze jongen is dan 23, maar hij ziet er ook nog eens uit als een middelbare scholier. Nee ik kan daar met m’n pet echt niet bij.

30 likes

Ik vind het echt heftig om het ranzig te noemen. Als beiden boven de 21 is en er is geen machtsverhouding wat maakt t dan uit.

18 likes

Het mag maar je mag het idee toch ranzig vinden

Ik zou het persoonlijk ook echt heel oncomfortabel vinden als ik over 25 jaar met m’n vrienden van 55-60 zit en er dan eentje binnenkomt met een partner van 23. Zou daar echt moeilijk mee kunnen dealen als ik eerlijk ben.

48 likes

Ja toen ik het artikel las, moest ik ook meteen aan Bram denken. Ik kan me bij de relatie van Ellen ook niet voorstellen dat het gelijkwaardig is, het zijn zo’n verschillende levensfases. Ik kan het me ook net als @Zemraluani ook gewoon totaal niet voorstellen wat de aantrekkingskracht is naar iemand die zoveel jonger is. Ik vind het bij Bram en Jelle nog steeds ongemakkelijk (terwijl zij ‘maar’ 18 jaar schelen), maar dit vind ik gewoon niet te volgen.

8 likes

En waarom 21? Waarom geen 18? Of 23?
Is ook zo arbitrair allemaal.

6 likes

18 is ook prima natuurlijk. Ik vind het in ieder geval ver gaan om andere mensen die niets verkeerd doen ranzig te vinden @Zemraluani, ook als je ergens moeite mee hebt.

7 likes

Maar dan gaat het i.m.o. om hoe de mensen in de relatie zich gedragen en om of de oudere persoon geen misbruik maakt van het feit dat de ander jonger is. Niet om het leeftijdsverschil op zich. Het is zeker iets waar je (vind ik) voor moet waken en je best moet doen, maar dat kan in zo veel soorten relaties voorkomen. Ongelijkheid komt in heel veel soorten voor.

4 likes

:facepalm:

6 likes

Wat een mafkees!

8 likes

Levenservaring staat toch niet gelijk aan macht in een relatie? Er zullen vast gevallen zijn, maar ik vind dit wel heel erg generaliserend.

Daar komt bij dat 30 jaar levenservaring van de ene persoon gelijk staat aan 10 jaar van iemand anders.

6 likes

Oke Koen jansen de rapper.

25 likes

Ja, ik snap zijn ideologie op zich wel maar het leest weer zo van, “we moeten ook met hem medelijden hebben”.

5 likes

Volgens mij heeft hij geen contact met zijn moeder (maar niet echt bekend gemaakt wat de reden was. Dus wel bijzonder dat dit wordt openbaard). En okay misschien “hurt people hurt people” maar dit kun je nu toch niet aanvoeren

2 likes

Dit heeft hij wel eens verteld in een interview, dat zijn moeder hele erge dingen bij hem heeft gedaan.

1 like

Wrapper

10 likes

“Het slachtoffer is Jaimie, maar in dit geval is Kleine ook een slachtoffer. Dat geldt in alle gevallen, de dader is net zo vaak ook slachtoffer van iets wat misschien vroeger gebeurd is, of dingen die op z’n pad zijn gekomen. Ik praat het niet goed, maar dat is wel iets om ook bij stil te staan”

Och ja arme Jorik. Hij heeft zijn vriendin bont en blauw geslagen, maar hij is ook heel zielig hoor. Zegt de middelmatige witte man

8 likes

Goed zo, werd ook wel tijd

63 likes