FF Boulevard #7

In geen enkel geval is het een terechte reactie dat Will hem op zn muil slaat. Wat een idioot en een extreem slecht voorbeeld. Walgelijk.

9 likes

Is will zijn reactie terecht?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Die foto is ook daadwerkelijk van dat moment met La la land, niet van nu

6 likes

Oh echt? Haha ik zie dat ie de foto van Bey niet pakte. Zij kijkt nog best unfazed Login • Instagram

3 likes

Ja ik kan mij in haar stories vinden. Ik vind het ook wel bijzonder dat het (ook hier) met name gaat over Will die Chris een bitchslap geeft dan over de AANLEIDING van deze klap.

En dat is dat een zwarte man, die notabene heeft geprofiteerd van POC vrouwen en hun relatie met hun haar, daar nu grappen over maakt.

14 likes

Ja ik ook wel. Rationeel vind ik het niet kunnen merk ik, maar zoiets grijpt je wel aan. Heb daarom ook moeite met de poll invullen want het voelt voor mij niet zwart/wit. Ja Chris gaat een grens over maar Will net zo goed…

15 likes

Nee precies, we kunnen wel hier allemaal roomser dan de paus doen maar sommige mensen verdienen soms gewoon een klap voor hun bek. Maar ik merk dat dit wel een beetje een unpopular opinion is.

20 likes

Ja het kan allemaal naast elkaar bestaan: ja Will had dit mogen/kunnen doen, maar de Academy had er ook beter op moeten reageren. Ik snap dat een organisatie wel weer zegt: dit kan niet (is vooralsnog niet echt gebeurd, men vindt reactie tot dusver vrij laf)

2 likes

Ik zag deze story bij Marketingvrouw. Ik begrijp niet goed waarom dit gaat over zwarte comedians.
Het gaat toch gewoon over een man die reageert op een misplaatste grap die een andere man over zijn vrouw maakte. En toevallig zijn alle betrokkenen ook zwart.
In hoeverre wat het anders geweest als het witte mensen waren?

Ik wil mijn eerdere bericht wel iets nuanceren;

Ik begrijp Wills emotie. Voor zijn actie heb kk geen begrip.

12 likes

Haha oh Meryl Streep

4 likes

Ik was gister tot half 3 opgebleven om de opening van de Oscars te zien en het was zo cringe.

Niemand zag er ook goed uit, heel erg Fashion Nova mode (wat prima is bij de vma’s maar niet bij de Oscars), kristen in lelijke shorts, Timothy zonder shirt echt lelijk allemaal. En de hosts waren ook heel erg niet grappig; er was ook een heel raar fragment dat een van de hosts allemaal hotte mannen ging oproepen voor een coronatest maar de grap was dat ze dan eigenlijk haar tong in hun keel wilde steken en ze ging Jason Maoma ook helemaal betasten.

Heb t maar af gezet want het was echt pijnlijk.

11 likes

Ik denk dat je alles in context moet bekijken en feit is dat dit wel een opmerking van een zwarte man was, tegen een zwarte vrouw. Over haar (zeer gevoelig in black Community). Het is gewoon zeer makkelijk scoren van Chris, dat is wat het zo onnodig maakt. In witte context speelt dit heel anders (ook beledigend maar minder impactvol)

8 likes

ben ik de enige die dit allemaal tering oninteressant vindt?

82 likes

Ja dat kan ik me ook zeker voorstellen hoor, vandaar dat ik zeg dat je zulke onderwerpen beter kan vermijden, maar bij stand-up comedy gaat het altijd om de grenzen opzoeken en er vaak ook ver overheen stappen, dus wellicht dat ik daarom niet enorm schrok. Maar ik ben me ook compleet bewust van mijn (witte en niet aan een soortgelijke ziekte lijdende) referentiekader. Ik wist ook niet dat hij zo’n documentaire had gemaakt, dus inderdaad, je mist als kijker veel verdere context.

2 likes

Ik snap wel dat de grap misplaatst is, zeker met de achtergrond van Jada’s alopecia * en het feit dat Chris die docu maakte, maar in hoeverre is het nou terecht te stellen dat de publieke verontwaardiging is gevoed door racisme?

*ik schreef hier eerst ‘dat haar echt een ding is voor zwarte vrouwen’ maar daarna realiseerde ik mij dat haar toch voor iedereen een ding is. Zolang het haar vast zit aan je hoofdhuid is het voor zwarte vrouwen meer een ding (denk ik) maar zodra je kaal wordt is het voor iedereen een ding. Ik bedoel; als ik (wit) kaal word door alopecia is het voor mij niet minder verdrietig of traumatisch dan voor een zwarte vrouw. Of zie ik dit verkeerd en zo ja, waarom dan?

8 likes

Ik snap het niet zo goed. Het ene sluit het andere toch niet uit? Ik vind het aso om iemand op zijn bek te slaan, maar dat betekent toch niet dat je Chris Rock’s kant kiest? Zijn opmerking/grap vind ik echt niet kunnen en veel te ver gaan. Vind hem sowieso al totaal niet grappig. Ik vind slaan alleen geen oplossing/ normale reactie.

25 likes

Ik vond dit wel grappig

Maar voor de rest is het miljonair slaat miljonair in een zaal vol miljonairs die allemaal doen of het niet gebeurt is.

37 likes

Moeilijk kiezen tussen dit en wederom een discussie over buiten schijtende katten…

27 likes

als Will nou ff zn agressie had botgevierd op die schijtbeesten waren wij van het gezeik af geweest

5 likes

Nou nu je er over begint ik wil ook nog wel even wat kwijt over kakkende katten…

Nee grapje <3

8 likes