FF Boulevard #7

Ik kan het niet goed plaatsen, maar voor mijn gevoel is de hele samenloop van deze situatie zo onnatuurlijk. Neem wat ik zeg maar met een korrel zout, want mensen lezen is niet mijn ding

@Frenky Wow ze lijkt met die jurk net op een Hextianpop :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik vind het contrast tussen de geklede rok en blouse juist leuk.

2 likes

Zoek de verschillen

@Daelyss smaken verschillen

30 likes

Ik vind de jurk nog wel ok maar vind vooral het kapsel jammer. Dan heb je dit hoofd waarmee je werkelijk met alles wegkomt, en dan neem je zo’n standaard meisjeskapsel.

4 likes

Ik vind die cutout in de jurk van Megan zo jammer, vind het echt de jurk verpesten terwijl ie verder mooi is en haar haar en make-up ook.

Sowieso te veel mensen met Cutouts, die trend mag wel stoppen van mij.

6 likes

Ik denk dat Bram sowieso wel een schatje is eigenlijk. Uiterlijk zegt me weinig, ik vond mijn vriend ook niet leuk qua uiterlijk maar nadat we steeds meer gingen praten enz begon ik hem toch wel leuk te vinden. En nu 2 jaar later vind ik dat nog.

4 likes

32 likes

De mensen zijn mooier op de afterparty

Typisch dat @Lula de enige is die effectief eet

36 likes

Love het haar!

4 likes

Ik denk dat het inderdaad voor iedereen verdrietig is als diegene z’n haar verliest. Maar er ligt voor zover ik heb begrepen wel meer gevoeligheid rondom het thema ‘haar’ in de black community. O.a. omdat er vanuit Afrikaanse tradities haar heel cultureel is (vroeger kon je daar aan iemands haar/kapsel zien waar iemand vandaan kwam, of iemand al getrouwd was, of je van een hoge status was, etc) en ook de traditie van de tijd nemen om het haar van je familieleden te verzorgen/in te vlechten zit heel diep in de cultuur. En sommige volken geloofden/geloven ook dat het spiritueel is (als in: je haar is je connectie met het goddelijke). Daarnaast scheerden de slavenhandelaren alle tot slaaf-gemaakten kaal toen ze gevangen werden, wat dus al heel heftig was omdat er zoveel waarde werd gehecht aan hun haar.
En tot slot is er natuurlijk tot op de dag van vandaag veel te doen over de westerse schoonheidsstandaarden waardoor vrouwen met afrikaans haar hun haar moesten relaxen/steilen om überhaupt serieus genomen te worden op de werkvloer/de maatschappij. En bijv. high schools waarop het verboden is om vlechtjes te dragen, terwijl dat voor zwarte mensen een protective hairstyle is.

Dus ja, ook als je wit bent is het vreselijk om alopecia te krijgen, maar ik denk dat in de westerse/witte cultuur haar minder belangrijk wordt gevonden (of althans, misschien meer gewoon for granted wordt genomen).

43 likes

Maar welke witte feministen bedoelt ze dan? Oprechte vraag want ik probeer het te begrijpen

1 like

@Beutyschooldropout ja en als er gezegd wordt dat iets gevoeliger ligt bij poc/zwart wordt niet bedoeld dat het niet erg is bij een wit persoon. Het kan door bepaalde context/verleden meer impactvol zijn.
Tuurlijk kan dat bij ieder individu erg zijn maar het gaat nu om de groeps aanduiding

@Zora geen idee denk dat het los ging op Twitter/insta?

5 likes

Hoezo ver pissen? Ik mis denk ik wat context heb alleen t filmpje gezien 1 x :no_mouth:

6 likes

Dat is… niet Chris Rock haha

6 likes

Oh goed dat je dit zo benoemt!! Ik wist hier vrij weinig over alleen het slavernij gedeelte

1 like

Oh whahaha never mind :rofl:

4 likes

Ik vind de grap nogal smakeloos, maar Will z’n reactie is nooit oke. Sowieso zou er dan flink wat afgeslagen worden als dit een logische reactie zou zijn, want er worden nogal wat smakeloze grappen gemaakt, zowel bij de Oscars als in het algemeen.

Vind het ook niet oke dat ie daarna gewoon in de zaal kon blijven zitten en de show verder heeft mogen volgen en zelfs nog een speech mogen geven na het ontvangen van een oscar. Dan tolereer je als organisatie geweld, wat niet zou mogen imo.

Was veel sterker geweest als ie in zn speech of op een ander moment gewoon met woorden had laten weten dan ie het niet vind kunnen grappen te maken over de ziekte van zn vrouw. Of simpelweg een stoicijns gezicht had gehouden of was weggelopen met haar. Ja is achteraf en dit was in z’n emotie, maar als volwassen man weet je heel goed dat dit geen oke reactie is. Leek zoals @lemongrab al ongeveer zei alsof het om z’n ego ging, en vind het ook nogal beschamend gedrag.

25 likes

Je kan op zo een moment ook gewoon op het podium het woord overnemen en duidelijk maken dat je niet bent opgezet met zulke grapjes omdat dit gevoelig ligt. Dan was hij ook opgekomen voor zijn vrouw, en had hij nog een luidkeels applaus in ontvangst mogen nemen.
Maar iemand in zijn gezicht slaan voor zoiets? Neen, dat is een stap te ver

19 likes

Amy Schumer met haar kuthumor en Kirsten Dunst in haar gezicht een seatfiller noemen was ook weer niveautje trash.

2 likes

Amy Schumer is sowieso trash

12 likes