FF Boulevard #7

Ja he. Heb het idee dat Chris de klap zo goed opving dat het nu lijkt alsof het wel meeviel. Alsof “het viel wel mee” geweld überhaupt goedpraat. De intentie blijft hetzelfde.

8 likes

https://www.ad.nl/show/wilfred-genee-over-de-villa-bram-krikke-ging-er-ook-in-mee~a4080de7/

hier staat het omschreven

RTL besloot het programma per direct van de buis te halen nadat mensen massaal vielen over een scène waarin een jongen het woord ‘nee’ niet lijkt te begrijpen als hij naast een meisje in bed ligt. Krikke voorzag ook deze beelden van grappig bedoeld commentaar. ,Na alle blauwtjes die Jose heeft gelopen, kan hij het niet laten. Hij probeert het nog één keer."

Sexual assault en aanranding wordt genormaliseerd op de NL televisie! Dit is géén knuffelen. Dit is niet onschuldig. Welke media pikt dit op?? #metoo #Devilla @RTL5 @JinekLive @pauwnl @dwdd pic.twitter.com/xj7q5nMWvq

— Jet Zurné (@Jet57887555) November 10, 2019
9 likes

Ughhh wat goed :heart:

4 likes

Hij was sowieso professioneel af hoe ie het handelde.

En echt gênant dat Will Smith een half uur later een staande ovatie kreeg toen ie won. Hij heeft alle aandacht van alle andere winnaars gejat met z’n kinderlijke actie plus van de Williams’ zussen over wie zijn film ging.

En dan z’n speech over alleen maar liefde. :nauseated_face:

16 likes

Hoezo wordt dit ook zo wegggemoffeld? Ik heb een aantal afro Amerikaanse vrienden gevraagd en hun antwoord was dat het heel UNPROFESSIONAL was. (Alsof het wel goed is dat hij naderhand hem op de bek had geslagen, helaas leek het daar wel op). En van “you don’t talk a brother down like that” Uiteraard is het niet professioneel. Maar daarna zeiden ze ook van this was just embarrassing. Het is ook niet ok. En miljoenen mensen kennen Will Smith en ook jonge kinderen zien hem een collega /enemy, voor zn bek slaan. Ben serieus bang dat kleine jongens gaan denken dat dit een oplossing is omdat Will Smith een soort legend it.

Doe ff normaal hoor met je iemand op de bek slaan.

6 likes

Dat is totaal niet wat ik zeg.

6 likes

Wow ruk iemands woorden even compleet uit verband.

16 likes

Dit ook…hoe verzinnen ze het?

Kunnen ze de oscars niet gewoon compleet opdoeken, in ieder geval die pompeuze/oersaaie ceremonie?
Geef de winnaars hun beeldje en be done with it.

23 likes

Eh zo raar is het niet om bang te zijn dat kinderen het gedrag van een voorbeeldfiguur overnemen. Gebeurt vaker zeg maar.

Edit: bovendien gaat het er niet alleen om dat hij een klap heeft uitgedeeld, maar dat het goedgepraat wordt en er geen consequenties voor hem lijken te zijn. Daarmee geef je niet een goed signaal af. Want hoe kut die grap ook was: het mag volgens mij niet genormaliseerd worden om te slaan.

8 likes

In ander nieuws. Herman’s smokings zijn gejat.

10 likes

Precies. Waarom loopt hij niet het podium op, pakt die microfoon uit zijn hand, en zet hem verbaal even flink op zijn plek (of nog beter, als Jada dat zelf had gedaan, want vrouwen hebben geen man als redder nodig). Dat zou een volwassen reactie geweest zijn. Dit was echt kleutergedrag.

34 likes

Ohja ben het helemaal met je eens. Die stomme kwetsende grappen mogen van mij ook absoluut gecanceld worden en daarmee de hele Oscars, want dit was echt niet de enige grap die niet door de beugel kon denk ik. Maar als we het oke gaan vinden dat je gaat slaan als je beledigd bent is het einde wel helemaal zoek vind ik.

Ik ben ooit bij een voorstelling geweest waar grappen werden gemaakt over christenen. Toen vervolgens mensen daarom de zaal uit liepen werden ze uitgejoeld door een deel van het publiek… stel je voor dat zij ook het podium waren opgelopen om die betreffende cabaretier een klap te verkopen… No way dat ze zouden worden getroost achter de schermen :sweat_smile:.

7 likes

Ik ben ook voor afschaffen. Sowieso vanwege het hele gedoe er omheen, maar ook vanwege de films en winnaars. We zitten in een fucking economische crisis. Er zijn veel daklozen, mensen met hoge zorgkosten etc. En dan is er een of andere bobo die denkt dat het leuk is om iedereen een lord te maken.
Ze doen tegenwoordig veel moeite om hip en vernieuwend te zijn, maar elk jaar wint een acteur in een biopic een beeldje (dit jaar 2 wtf).

4 likes

En terwijl ik eigenlijk moet studeren ben ik al een vol uur red carpet foto’s aan het bekijken :zipper_mouth_face:

Ik geniet ook zo van de achtergrond/publiek/andere gasten met dit soort eventfoto’s, daar aan zie je vaak ook goed uit welk jaar de foto komt

9 likes

Maar Chris Rock kan toch ook gewoon niet hebben geweten dat ze die ziekte had? Ik wist het niet, haar dochter is ook kaal, dus misschien was het een trend?

Stel dat hij het niet wist of dat het iets is wat wel door haar aandoening komt, maar zij verder ook mooi vindt staan, dan is die grap toch niet zo verschrikkelijk?

3 likes

Ze is er open over en will en rock kennen elkaar gewoon. Als je zo’n speech vol grappen maakt dan neem ik aan dat je ook je research doet en niet denkt zij is kaal voor de lol hi ha ho.

8 likes

Maar wat is kennen in de celebwereld? Is dat elkaar regelmatig spreken en dan ook alles weten van diens partner? En ook best wat vrouwen die wel een kaal hoofd hebben om een (fashion) statement te maken.

Vind het ook een matige grap at best, als hij ervan af wist. Maar ik vind in geen geval dat een podium opwalsen en iemand hoeken een gepaste reactie is. De Academy gaat ook een officieel onderzoek starten las ik net op justjared.

6 likes

Zeker niet gegrond om een klap uit te delen maar wel onrespectvol. Het had beide gewoon niet moeten gebeuren.

2 likes

Chris Rock zal z’n speech toch nooit alleen geschreven hebben? Lijkt me ook vast gescreend door de organisatie. Die nodigen niet voor niks al die stand-uppers uit. Dan hebben er wel meer boter op hun hoofd. Zijn reactie zorgde wel voor de-escalatie in elk geval.

8 likes

Respectloos

Sorry

69 likes