Precies. Waarom loopt hij niet het podium op, pakt die microfoon uit zijn hand, en zet hem verbaal even flink op zijn plek (of nog beter, als Jada dat zelf had gedaan, want vrouwen hebben geen man als redder nodig). Dat zou een volwassen reactie geweest zijn. Dit was echt kleutergedrag.
Ohja ben het helemaal met je eens. Die stomme kwetsende grappen mogen van mij ook absoluut gecanceld worden en daarmee de hele Oscars, want dit was echt niet de enige grap die niet door de beugel kon denk ik. Maar als we het oke gaan vinden dat je gaat slaan als je beledigd bent is het einde wel helemaal zoek vind ik.
Ik ben ooit bij een voorstelling geweest waar grappen werden gemaakt over christenen. Toen vervolgens mensen daarom de zaal uit liepen werden ze uitgejoeld door een deel van het publiek… stel je voor dat zij ook het podium waren opgelopen om die betreffende cabaretier een klap te verkopen… No way dat ze zouden worden getroost achter de schermen .
Ik ben ook voor afschaffen. Sowieso vanwege het hele gedoe er omheen, maar ook vanwege de films en winnaars. We zitten in een fucking economische crisis. Er zijn veel daklozen, mensen met hoge zorgkosten etc. En dan is er een of andere bobo die denkt dat het leuk is om iedereen een lord te maken.
Ze doen tegenwoordig veel moeite om hip en vernieuwend te zijn, maar elk jaar wint een acteur in een biopic een beeldje (dit jaar 2 wtf).
En terwijl ik eigenlijk moet studeren ben ik al een vol uur red carpet foto’s aan het bekijken
Ik geniet ook zo van de achtergrond/publiek/andere gasten met dit soort eventfoto’s, daar aan zie je vaak ook goed uit welk jaar de foto komt
Maar Chris Rock kan toch ook gewoon niet hebben geweten dat ze die ziekte had? Ik wist het niet, haar dochter is ook kaal, dus misschien was het een trend?
Stel dat hij het niet wist of dat het iets is wat wel door haar aandoening komt, maar zij verder ook mooi vindt staan, dan is die grap toch niet zo verschrikkelijk?
Ze is er open over en will en rock kennen elkaar gewoon. Als je zo’n speech vol grappen maakt dan neem ik aan dat je ook je research doet en niet denkt zij is kaal voor de lol hi ha ho.
Maar wat is kennen in de celebwereld? Is dat elkaar regelmatig spreken en dan ook alles weten van diens partner? En ook best wat vrouwen die wel een kaal hoofd hebben om een (fashion) statement te maken.
Vind het ook een matige grap at best, als hij ervan af wist. Maar ik vind in geen geval dat een podium opwalsen en iemand hoeken een gepaste reactie is. De Academy gaat ook een officieel onderzoek starten las ik net op justjared.
Zeker niet gegrond om een klap uit te delen maar wel onrespectvol. Het had beide gewoon niet moeten gebeuren.
Chris Rock zal z’n speech toch nooit alleen geschreven hebben? Lijkt me ook vast gescreend door de organisatie. Die nodigen niet voor niks al die stand-uppers uit. Dan hebben er wel meer boter op hun hoofd. Zijn reactie zorgde wel voor de-escalatie in elk geval.
Respectloos
Sorry
je zou zo mee kunnen doen aan temptation island
Echt disrespectvol
Wow ik dacht dat dit die Tinder Swindler was (ik vond het btw strontirritant in die docu dat die NL vrouw tindler swindler zei de hele tijd)
Dit ja. Het is gewoon toxic masculinity. Ik heb verder totaal geen medelijden met Chris Rock en Jada verdient het dat haar man (of sowieso iedereen) voor haar opkomt, maar ik vind het gewoon weer zó typisch dat de ene man de andere man op zijn bek moet slaan i.p.v. er wat van te zeggen.
Overigens vind ik het wel stom dat er gesproken wordt over het afpakken van Will Smith’s oscar. Hoeveel oscars heeft Weintein? (Dat laatste heb ik van tiktok uiteraard)
Aankomend seizoen ben ik erbij
Ja, die Oscar heeft hij voor een bepaalde prestatie gekregen, niet voor zijn stralende persoonlijkheid. Dan zou niemand namelijk nog een Oscar krijgen gok ik haha. Dan mag 90% weer terug.
Ik weet niet of dit hier past, maar dit is een interessante diep dive in Hilary Duff en alles wat in 2000 zich afspeelde. Zoals hoe ze een persona moest zijn, de feud tussen haar en Lindsey om een man (uiteraard werden de vrouwen uitgespeeld en alle mannen hadden geen last van consequenties), de leeftijdsverschillen in zoen scènes en meer.
Ik was vroeger ook zo fan van Hilary maar was toen erg jong en nu ik al deze oude problematische beelden terug zie denk ik echt wtf.
Misschien vinden anderen dit ook interessant om te zien.
damn ik dacht ik kijk dit even op mn werk maar het duurt een uur, dat is wel erg lang
ook een leuke podcast in hetzelfde kader:
ze bespreken alle roddels/blinds over mensen chronologisch, wat er waar van zou kunnen zijn en welke duistere shit er achter zit
vond deze heftig:
over o.a. hoe leonardo dicaprio zo groot is geworden
Hij heeft er één. Ik snap niet waar die 81 wins vandaan komen. Niemand heeft er zoveel, dat is echt een belachelijke hoeveelheid.
Edit: Ik zie dat de 81 wins komen van films waaraan hij heeft meegewerkt. Maar die heeft hij niet zelf gewonnen. Dit zijn awards uit categorieën zoals beste acteur, beste script, etc. Hij heeft er zelf persoonlijk maar een gewonnen. Normaal tel je oscar wins of nominaties niet op deze manier, dan zou iedereen in Hollywood een aantal wins op hun naam hebben staan
Zolang Polanski, die letterlijk uit de academy is gegooid vanwege seksueel misbruik van minderjarige meisjes en al sinds 1978 niet meer in Amerika is geweest omdat hij anders meteen gearresteerd wordt, die van hem mag houden, vind ik dreigen dat Will Smith de zijne terug moet geven nogal overdreven.