Dit. Zit niet helemaal aan castingkant maar eerder gewerkt op een bekende vooropleiding richting dans/musical en daar in auditie commissie gezeten.
Daarnaast merkte ik daar ook dat sommige docenten hun leerlingen heel erg pushen om ‘door te breken’. Was destijds een leerling van jaar of 13 die mee mocht doen in een musical, hij wilde eigenlijk niet echt want wilde gewoon naar school en een leven hebben, maar een andere docent bleef maar pushen dat dit dé kans was. Ja. Dé kans voor háár ja, zodat de kon zeggen ‘wij leveren leerlingen aan Joop van den Ende musicals’.
Ik wilde vroeger zelf ook heel graag musical/muziek/showbizz in en ben zo blij dat m’n ouders daar wel ruimte voor gaven (muziekles enzo) maar niet alles op alles hebben gezet om mij een kindsterretje te maken! Nam het ze destijds kwalijk dat ze ‘niet even naar de randstad verhuisden zodat ik dan mee kon doen met Kinderen voor Kinderen’, maar echt zo dankbaar dat ik niet ben meegesleept in die verwarrende rollercoaster van verwachtingen en roem.
Oké, eind rant.