FF Boulevard #7

Wauw ik heb echt veel respect voor haar post.

18 likes

Volgens mij vinden ze vooral zichzelf heel anders (beter), ik zie er eigenlijk geen verschil in, naast dat ze hier en daar wat extremer lijken (beetje Britse roddelpers niveau)

3 likes

Dennis Schouten reageert met een hartje op deze post :frowning:

1 like

Ik heb wel echt het idee dat juice kanalen nog een stapje verder gaan.
Wij lazen thuis ook de privé en story uit de leesmap maar ik heb toch wel de indruk dat dat iets braver was (alsof er nog een grens/code was).
En nu die Jan en Dennis gaan proosten op een huwelijk dat is verwoest, is dat voor mij een grens over.

5 likes

Mwah ik denk het niet, je had toch ook die man die letterlijk in klikos ging zitten voor foto’s
Roddelpers is altijd al verrot geweest

12 likes

Die jongen is zo clueless, hij denkt dat hij heel erg meedenkend is terwijl hij ondertussen iedereen met gemak de grond in trapt.

5 likes

Haha de ironie, laat me niet lachen😅

6 likes

Ja nu ik erover nadenk vind ik ook dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb het over een aantal jaren terug (toen deze kanalen er ook nog niet waren) en ik denk zeker dat als er destijds smartphones e.d. waren dat alles er anders uit had gezien.
Edit: kijk bijv. alleen maar naar Diana

3 likes

Die gasten van roddelpraat zaten bij het marco borsato nieuws ook steeds op te scheppen ‘dat zij echt de eerste waren met bewijs!!’ Volgens mij ging het ze daar meer om dan het helpen van de slachtoffers :grimacing:

1 like

Ik vind roddelpraat wel echt van een ander level dan bijv juicechannel. Juicechannel heeft nog enigzins geweten waarin ze dingen die te ver gaan (bijv zwangerschsp etc) niet delen tot diegene het zelf deelt… roddelpraat zijn gewoon 2 mannen die altijd heel naar doen en veel te ver gaan en overal lak aan hebben.

17 likes

Dit kwam toevallig in mijn recommended voorbij, en ik vind dat het heel helder de problemen blootlegt van deze ‘juicekanalen.’ Fawry weet nauwelijks wie Mick van Wely is, hoort van één persoon dat hij wel eens in een kroeg seksueel grensoverschrijdende opmerkingen naar vrouwen heeft zitten maken en slingert dat vervolgens de wereld in. Hij zegt dingen niet als feiten te brengen, maar we weten allemaal wat dit soort geruchten met het grote publiek doet. De journalistieke codes (o.a. hoor en wederhoor, één bron is geen bron etc.) worden totaal genegeerd, terwijl ze een groot publiek hebben wat alles klakkeloos voor waar aanneemt. Ze geven zelf ook in de video aan ‘wij moeten aan niemand verantwoording afleggen, een redacteur van shownieuws/boulevard wel.’ Dan heb ik het nog niet over tot wat voor een walgelijk gedrag het mensen aanzet (bv. de KLM medewerker die de vluchtgegevens van Rietbergen deelde, of zelfs ‘vrienden’ van mensen die priveinformatie per dm aan deze channels lekken). Een belangrijk verschil met bladen als Prive en Weekend; de informatie wordt bijna ‘realtime’ gedeeld, dat zag je toen Rietbergen op Schiphol stond, maar ook toen Yvonne verslag deed van de gijzeling in de Applestore (wat dus gewoon super gevaarlijk is). Sommige onderwerpen zijn ook gewoon veel te gevoelig voor dit soort speculaties (denk dus bv. aan gevallen van seksueel grensoverschrijdend gedrag, wat een super precair onderwerp is om zo veel redenen)

Haha sorry ik snap gewoon niet dat mensen niet inzien wat er mis is met juicekanalen. Ja, de traditionele roddelmedia is ook smerig, maar dat is nog enigszins gekanaliseerd met regels en beperkingen

19 likes

Ik beweer niet dat Boulevard niet moreel verwerpelijk is, maar zoals ik al aangaf; redacteuren bij Boulevard zijn nog onderworpen aan controles en regels. Zover ik weet vragen zij ook altijd om reactie bij de betreffende persoon. Dat krijgen ze dan wel vaak niet, maar ze geven mensen wel de kans om te reageren voor ze iets de wereld in slingeren.

Je gaat me trouwens ook niet vertellen dat Boulevard bij één vage roddel dit meteen besluit te delen zonder enige echte navraag

4 likes

Ik denk wel eens dat vrouwen dit doen omdat wat die man hen heeft aangedaan dan minder pijn doet. Je kan het gedrag dan iets meer verklaren / rationaliseren en je hoeft misschien ietsje minder stil te staan bij je gevoel. Ook houd je vaak wel nog van een man en kun je zo misschien ook uitstellen om onder ogen te komen wat een man jou daadwerkelijk aandoet. Of je kan de feiten moeilijk accepteren omdat die man verder wel heel lief / aardig is. Als je je echt realiseert dat iemand dit puur vanuit egoïsme doet lijkt mij dat nog veel pijnlijker om te moeten accepteren. Ik redeneer hier wel vanuit mezelf dus dit hele verhaal kan ook projectie vanuit mij zijn.

8 likes

Nou ik ken mensen die op redacties gewerkt hebben van Boulevard en Shownieuws en ja, het is echt allesbehalve hoogstaande journalistiek (ik ken ook niemand die dat echt met plezier deed), maar daar werd echt niets zomaar geplaatst omdat een redacteur het wel juicy vond hoor. Die werkwijze is echt niet te vergelijken met een Fawry, Yvonne of die twee brabanders van juicechannel

Edit; ben het verder met je eens hoor. Bv. Shownieuws met Monica Geuze haar zwangerschap bijvoorbeeld, was ook ontzettend verwerpelijk

7 likes

En daarbij ook ronduit racistisch en transphobic e.d. zijn. Dat is juicechannel bijvoorbeeld niet

11 likes

ff he, dat huwelijk is niet ‘verwoest’ door een juicekanaal maar door de man die vreemdgaat, laten we wel wezen

97 likes

Ben wel benieuwd waar dit dan op gebaseerd is.

1 like

Ik geloof hier helemaal niets van, aandacht genereren. Zorgt weer voor extra views.
Die Charley is een foute man, maar deze mannen zijn minstens zo misselijkmakend. Gatver.

11 likes

Afgezien wat ik van de heren van roddelpraat vind, vind ik het wel mooi dat er een soort verandering lijkt te ontstaan dat vieze, gore mannen met oneerbare voorstellen naar jonge vrouwen, ranzig gedrag, ondermijnen van vrouwen etc etc, niet meer overal mee wegkomen maar exposed worden. Heb absoluut geen sympathie voor zo’n Charly.

19 likes

Mee eens dat er echt een ommekeer lijkt te zijn wat dat betreft, maar ik vind het wel echt walgelijk dat zoiets via juicekanalen/andere roddelinstanties naar buiten wordt gebracht. Ik zou het zó erg vinden dat ik als partner zijnde totaal geen ruimte zou krijgen om dit zelf een plek te geven en te verwerken en ook niet zelf meer zou kunnen bepalen wat ik wel of niet naar buiten zou brengen. De uiteindelijke schade voor de partner is zoveel groter dan nodig zo, zeker als je dan ook nog al die afgrijselijke comments leest die op socials worden gegeven van mensen die ook nog eens van alles van jou vinden.

6 likes