Misschien niet. Maar doet het af aan haar kwaliteiten als advocaat? Wellicht een beetje een vergezochte vergelijking van mij, maar toch.
Ik vind dit wel een onsmakelijke opmerking.
We moeten af van het beeld dat de advocaat een witte man is. En laten we vooral niet mensen, in dit geval vrouwen, die er anders uit zien omdat ze bijvoorbeeld vrouw zijn, make up op hebben en zich goed verzorgen, zo afkraken. Ze doen gewoon hun werk. We kraken toch Hugo de Jonge ook niet af om zijn lelleke schoenen, maar om zijn schandalen? Nou die vrouw doet haar werk veel beter en krijgt een emmer shit over dr heen.
En het kan niet je smaak zijn, maar dan nog zegā¦
Precies ābepaalde mensenā. Je haalt er nu iets bij wat helemaal niet aan de orde is in dit geval. Een advocaat heeft zelf altijd nog de keuze om iemand wel/niet bij te staan en om bepaalde fotos het internet op te knallen.
Oh wat een hoop reactiesā¦
Ik doel inderdaad op de advocaat die een kroongetuige bijstond en voor zijn woning is doodgeschoten.
Als advocaat maak je āprofessionele vijandenā en dat zijn meestal niet keurige burgers. Mijn mening is dat je - jammer genoeg - zo weinig mogelijk van je persoonlijk leven (vindbaar/herkenbaar) op internet moet zetten. Juist omdat die professioneel vijanden er steeds minder moeite mee lijken te hebben in te grijpen op je persoonlijk leven.
Juist dat voorbeeld laat toch zien dat je daar niks tegen kan doen? Sowieso staat zij totaal andere cliĆ«nten bij. Vind het een rare blaming the victim. Er staat 1 herkenbare foto van een kind op en haar hele moederschap en professionaliteit wordt in twijfel getrokken. Als ze zich als een degelijke Merkel kleedde was dat echt niet zomaar gebeurd. Ik zie ook helemaal geen zwoele fotoās trouwens, maar vooral heel veel seksisme door andere vrouwen.
Suggereer je nu dat lil kleine wat van plan is? Ik vind jouw aannames vrij ver gaan.
Ik denk dat het de mensen die je nu omschrijft geen drol uitmaakt of je dingen op social media zet, want die weten je toch wel te vinden als ze willen.
Ik vind het juist verfrissend dat er eens een knappe dame als advocaat op tv is in plaats van de gemiddelde kak man
Sorry maar dit is toch een heel eenzijdig beeld van advocaten. Niet iedere advocaat is een strafrechtadvocaat hĆØ?
De advocaat in kwestie is een familierechtadvocaat. Dat is echt totaal iets anders dan de advocaat die de kroongetuige bijstond.
En dan alsnog wat heeft het bijstaan van een kroongetuige of wie dan ook te maken met je uiterlijk?
Je kan ook advocaat zijn zonder maatpak of mantelpak.
Nee kom op zeg dit suggereert ze echt helemaal niet.
Het is toch gewoon een feit dat je werk als advocaat gevaarlijk kƔn zijn. (Ik vind hoe zij eruit ziet of wat ze op insta zet daar niks mee te maken hebben overigens, tenzij ze constant haar live locatie heeft aanstaan ofzo)
Bij familierecht advocaten zie je juist wel vaker dat genoemd wordt of ze zelf kinderen hebben. Ik denk dat zij juist vanwege hoe ze is en zich presenteert heel goed bepaalde cliƫnten bij kan staan. Vind het echt kortzichtig om dat als onprofessioneel weg te zetten.
Niet elke advocaat is een strafrecht advocaat he⦠en sowieso dat je professionele vijanden maakt als advocaat echt heel erg overdreven.
Oke⦠je zal het vast veel beter weten dan ik
AMEN
En dat vrouwen die voldoen aan het schoonheidsbeeld dom zijn (of andersom dat alleen vrouwen die niet aan dit beeld voldoen WO opgeleid kunnen zijn)
Ik heb het fragment terug gekeken en ik vind het zo fijn voor Jaimie dat ze ten eerste nu weg is bij die engnek, maar ook helemaal in haar kracht staat door dit interview te geven. Geweld doorbreken is zo moeilijk en ze kan echt een mooi voorbeeld zijn voor anderen in gelijke situaties.
In ieder geval is cancel culture in dit geval terecht en ik hoop dat Lilā Kleine geen carriĆØre meer heeft na dit incident. Hopelijk stoppen we nu met het beroemd maken van mannen met een Napoleoncomplex.
Vond het ook wel goed dat naar voren kwam hoe waardeloos haar management haar hierin behandeld heeft, zij mogen ook wel echt het boetekleed aantrekken wat dat betreft.
Vond het ook weer schrijnend duidelijk worden dat geld en fame belangrijker is dan het welzijn van een vrouw en kind.
Ja ik vond het ook goed dat ze benadrukte dat je, ondanks de heftige en akelige gebeurtenissen in de relatie, wel aan iemand gehecht bent en van iemand houdt en moet loskomen, en dat dat alsnog een rouwproces is. Denk dat veel mensen dat niet snappen (en dat is ook wel weer enigszins begrijpelijk).