Ik denk niet dat het tot in den eeuwigheid kan, ik zelf deed zoân jaar later pas aangifte.
Uitleg waarom
Een beetje om bij @Stateofmind aan te haken. Bij mij gaat het voornamelijk om geweldslachtoffer al kan ik ook wel zeggen dat er seksueel overschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Ik raakte psychisch erg in de war en vond dat ik heel veel mensen pijn deed, waaronder de dader als ik aangifte zou doen. Alles in mijn hoofd lag misschien wel aan mezelf en misschien had ik het wel op mij afgeroepen / veroorzaakt⊠En inderdaad die continue strijd met dat stemmetje in je hoofd. Ik vind het nog steeds moeilijk om uit te spreken dat ik slachtoffer ben mede door victim blaming en het stigma eromheen. Alsof ik zelfs mezelf blame.
Maar als er 0,0 bewijs is heb je niks om een zaak van te maken. Het is niet persé dat ze je dan niet geloven maar op basis van enkel jou verhalen kunnen ze geen straf toekennen volgens de wet boeken / regels wat overigens heel frustrerend kan zijn voor het slachtoffer.
Bij mijn aangifte werd me ook verteld, hoogstwaarschijnlijke wordt je zaak geseponeerd aangezien er weinig bewijslast beschikbaar is. Ik had het beter kunnen filmen of even de buurt bij elkaar verzamelen / de situatie in het openbaar kunnen laten plaatsvinden dan had ik meer poot om op te staan.
Kwam ook een beetje over alsof ik daarvoor een kans heb gekregenâŠ