FF Boulevard #7

Ja dat is precies wat je hier doet @SemM, het gaat er niet om of Linda hem aan een ketting had moeten leggen thuis, hij is ZELF verantwoordelijk voor zijn acties.

wat HIJ alle slachtoffers had kunnen besparen door zichzelf aan te geven/op te sluiten/zich een keer normaal gedragen. HIJ heeft het gedaan, niet zij.

88 likes

Is ongeveer het niveau van waarom een vrouw die huiselijk geweld ondergaat bij haar man blijft. Gevalletje eigen schuld ofzo. Had ze maar weg moeten gaan :cry: Ongelofelijk! Fout ligt gewoon bij de mannen. Hoe de partner dan ermee omgaat is hun goed recht.

38 likes

Ik zeg ook niet dat je dat zegt?
Alleen dat victim blaming helaas veel voorkomt. En dat de zaak De Pauw alweer vier jaar geleden is. Toen steunden bv’ers en collega’s hem wel degelijk. 4 jaar later een ma de veroordeling zijn ze terughoudender.

10 likes

Het is niet ‘vermeende slachtoffers’ het is ‘slachtoffers’, ten eerste. Ten tweede, zeg je nou serieus dat zijn vrouw de slachtoffers had moeten besparen? Jij vindt haar verantwoordelijk hiervoor? Hoe dan :exploding_head:

36 likes

Nee ik vind haar medeplichtig. Zij wist dit en ze deed niets.
Hierboven zegt iemand dar ik niet van slachtoffers mag spreken omdat er nog niets bewezen is

1 like

Aanname dat ze niets deed, en daarnaast totaal niet relevant. Stel ze wist alles en ze liet het allemaal gebeuren he. Hoe groot is haar aandeel dan? 1%? 0,1%? Dat is toch NIETS in vergelijking met een vent die het allemaal zelf doet?

En hierboven is juist uitgelegd dat ‘slachtoffers’ de juiste term is en dat je vermeend alleen voor ‘vermeende dader’ (wat dus ‘de verdachte’ is), gebruikt.

13 likes

Ik snap dat het lastig is om te beseffen dat mensen (mannen) echt zo verdorven zijn, maar wanneer iemand een strafbaar feit pleegt of andermans grenzen overgaat (al dan niet seksueel) is dat toch echt enkel en alleen hun eigen verantwoordelijkheid.

Als iemand anders door rood rijdt en daarmee een verkeersongeluk veroorzaakt, ben jij toch ook als bijrijder niet verantwoordelijk voor het feit dat de ander op het gas trapte, ook al zit je al jaren bij diegene in de auto. Of moet jij dan ook gestraft worden, omdat je de chauffeur niet vertelde dat hij niet door rood mag rijden? Of je chauffeur niet hebt aangegeven toen hij eerder ook een keer door rood reed?

7 likes

Volgens mij werken er tientallen mensen bij dat programma die wellicht meer weten en wellicht meer hadden moeten doen dan ‘de vrouw van’ die er eigenlijk niets te maken heeft met ‘het werk van haar man’. En dat is ook speculatie want we weten minimaal wat er is gebeurd en in welke periodes.

Sorry maar als jouw collega achter andere vrouwen aan zit op het werk ga je zijn vrouw toch niet de schuld geven??

13 likes

Wat wist ze dan?

1 like

Soms heb ik het gevoelt dat jij of trolt of een boomer bent

116 likes

Ik heb al even het gevoel van E-L die eerder werd geband

10 likes

Nee vgm niet haha die trolde over andere dingen. Tenzij dit dt nieuwe under cover troll techniek is.

3 likes

Hmm nee ze post ook mee in andere subforum. Binnenkort een moeder. Dus geen boomer. Maar denk dat ze hier echt de plank misslaat met haar commentaar. Hopelijk begrijpt ze het later wel wat wij ermee bedoelen.

6 likes

Dit gaat wel ver hĂš?

Edit: je reactie is weg, maar goed ook.

4 likes

Ja dat is nu wel helder jađŸ„”

5 likes

Probeerde alleen maar een beetje voor je op te nemen dat je geen trol bent maar iemand die ook elders gewoon meepost zonder zulke uitspraken te doen :+1:t3:

4 likes

Ik denk niet dat zij echt verder iets doet met dat blad behalve gefotoshopt op de cover staan.
Correct me if im wrong haha

12 likes

Nou dat is gewoon ronduit onaardig. Ik wist niet dat dit hier een inpopulaire mening was, en ik heb geprobeerd het te nuanceren hier maar toen was het kwaad al geschied. Om mij dan nu overal een troll te noemen is echt niet oke, het is nu duidelijk dat ik het anders / niet had moeten zeggen.

8 likes

Ik vind het in Linda’s geval ingewikkeld omdat ze belangen heeft bij de zender, financieel en carriùre-wise maar ook wegens relaties en verhoudingen binnen de familie de Mol en het onder het tapijt vegen van deze zaak daarom in haar ‘voordeel’ zou zijn.

In feite maakt dat haar haast meer ‘slachtoffer’ dan een andere partner zou zijn omdat het vanuit Jeroen’s en John’s positie als manipulatiemiddel tegen haar kan worden ingezet.

5 likes

Ik denk niet dat het tot in den eeuwigheid kan, ik zelf deed zo’n jaar later pas aangifte.

Uitleg waarom

Een beetje om bij @Stateofmind aan te haken. Bij mij gaat het voornamelijk om geweldslachtoffer al kan ik ook wel zeggen dat er seksueel overschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Ik raakte psychisch erg in de war en vond dat ik heel veel mensen pijn deed, waaronder de dader als ik aangifte zou doen. Alles in mijn hoofd lag misschien wel aan mezelf en misschien had ik het wel op mij afgeroepen / veroorzaakt
 En inderdaad die continue strijd met dat stemmetje in je hoofd. Ik vind het nog steeds moeilijk om uit te spreken dat ik slachtoffer ben mede door victim blaming en het stigma eromheen. Alsof ik zelfs mezelf blame.

Maar als er 0,0 bewijs is heb je niks om een zaak van te maken. Het is niet persé dat ze je dan niet geloven maar op basis van enkel jou verhalen kunnen ze geen straf toekennen volgens de wet boeken / regels wat overigens heel frustrerend kan zijn voor het slachtoffer.

Bij mijn aangifte werd me ook verteld, hoogstwaarschijnlijke wordt je zaak geseponeerd aangezien er weinig bewijslast beschikbaar is. Ik had het beter kunnen filmen of even de buurt bij elkaar verzamelen / de situatie in het openbaar kunnen laten plaatsvinden dan had ik meer poot om op te staan.
Kwam ook een beetje over alsof ik daarvoor een kans heb gekregen

8 likes