Ik lees hier idd de reacties rondom Linda en weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Tuurlijk ze is in geen enkele manier verantwoordelijk voor Jeroens daden. Toch draait zij al zolang mee, doorgewinterde zakenvrouw, zus van media tycoon dat ik me een beetje verbaas dat ze hadden onderschat dat de geruchten/eerdere signalen nooit aan de grote klok zouden worden gehangen? Vanuit damage control als het eerder al tot een reprimande kwam, ik zie het haar zo zeggen: “nee jongens dit komt een keer uit en dan hebben we de poppen ah dansen”. Niet dus
Was ik maar een fly on the wall nu bij de vergadering tussen de diverse managers
Ronduit onaardig. deze beschuldigingen zijn niks vergeleken bij de beschuldigingen die jij in Linda’s schoot werpt.
Het lijkt me inderdaad onnodig om Linda de Mol hier nu al bij te halen, haar man was diegene die zijn handen niet thuis kon houden niet zij. Ik vermoed wel dat deze eerste berichten nog maar de eerste opgelichte steen zijn van een gigantisch web van machtsspelletjes, waar ook zij in verweven zit.
Dit stuk in de Volkskrant legt het ook goed uit: DPG Media Privacy Gate
Super interessant artikel.
Het gonst echt steeds meer van de rellen die naar boven komen wat ik hoor, in zowel de bedrijfswereld als mediawereld en ik vind het naast dat de gebeurtenissen diep teleurstellend en kwalijk zijn ook een ontzettend interessante ontwikkeling. Het zegt zoveel over de tijd waar we nu in zitten of in gaan of zo. Men pikt het niet meer. De oude garde roept dan ‘er kan ineens niets meer’ — maar het heeft natuurlijk nooit gekund. Het verschil is niet de daad maar de reactie erop.
Sinds #MeToo is er echt veel aan het veranderen heb ik het idee. Die slachtoffers van die beweging hebben zo veel in gang gezet door te durven spreken. Bijzonder hoe dat een soort wereldwijd rimpeling effect tot stand brengt.
Ja zeker! En metoo is begonnen in okt 2017 dus ook alweer 4,5 jaar geleden, kun je nagaan dat er nu nog steeds nieuwe dingen oppoppen van jarenlange onder het tapijt geschoven incidenten…
Wordt zo kwaad van die mannen die dit allemaal veroorzaken. Houd gewoon je handen thuis
Ja, dat effect is toch fantastisch. Voor mij was seksueel misbruik (gelukkig) iets waarvan ik helemaal niet doorhad dat het op zo’n grote schaal gebeurde, ben zo geschrokken van alle verhalen en alles wat er verder achter vandaan komt. Wat een beerput, echt op zo veel plekken.
Zo, Anouk komt even met statement zeg.
Staat op Instagram, weet niet hoe ik dat moet linken.
Ze wilde eerst boos afwachten, maar heeft gesprekken met meerdere mensen gevoerd, en daarop heeft ze besloten niet terug te keren.
Ze noemt de productie een corrupte bende.
Wow, had niet echt verwacht dat ze zich zo duidelijk zou uitspreken. Alhoewel, het is Anouk die is altijd recht voor z’n raap
Kan me niet voorstellen dat de Voice nog terugkomt op de NL buis. Goed dat Anouk zich zo helder uitspreekt
Juist niet toch? Die 2 zijn het toch vaker oneens dan eens met elkaar? Altijd aan t kibbelen enz
Haha ja ze vind hem ook geen zanger en niet the voice waardig.
Jawel kibbelen (maar meestal meer plagen) maar ze waren/zijn wel vrienden hoor. Hebben ze ook meerdere keren in interviews gezegd dat ze goed met elkaar op kunnen schieten.
Ahh oke. Ik volg the Voice al heel lang niet meer. Dus wist er verder ook niet veel van hoe zij (recentelijk) met elkaar omgaan
Prima artikel, al erger ik me aan:
Al die jaren vonden Rietbergen, zijn partner, RTL, Talpa en nu ITV Studios het kennelijk geen punt dat hij aanbleef in een voor hem (‘Jeroen is een ontzettende flirt’, zei zijn ‘vriend’ Ronald Molendijk zaterdag in SBS Shownieuws ) kennelijk verleidelijke omgeving. Alsof je een behandelde ex-alcoholist in een drankzaak laat werken, in plaats van bij de plantsoenendienst.
Toch Rietbergen in de slachtofferrol zetten, met een rare wending naar een ex-verslaafde. Och arme Jeroen, zo verslaafd aan de vrouwen en dan werd hij ook nog in een verleidelijke omgeving gezet!
Zielige knul. Al die leuke vrouwen en hij mag er geeneens aan zitten. Wat een kwelling.
Dat lees ik er niet in, maar dat zou prettig zijn. Misschien toch maar /s gebruiken dan.
Er staat idd dat hij ‘aanbleef’, dus ik vind de vergelijking ergens wel treffend. Als hij echt zo’n flirt is volgens een van zijn goede vrienden, had daar wel wat beter op gelet mogen worden. Dan is het in zo’n omgeving een beetje de kat op het spek binden, wat natuurlijk belachelijk is dat het überhaupt mogelijk is. Ik denk dat dat meer de strekking is van de schrijver. Hij had na die eerdere fouten niet in zo’n positie moeten blijven.
Edit: en daar is hij natuurlijk in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor.
Verslaving is een ziekte, dat is van een heel andere orde dan seksueel wangedrag.
Dat is wel waar. Maar kan iemand daar niet ook verslaafd aan zijn?