Hoe onaantastbaar ben je als je dit zo openlijk kan vertellen? Echt bizar en ook de mensen die dit blijven kijken en wegwuiven. Je houdt hiermee fit verrotte systeem in stand
Jezus. Fucking gestoord dat hij dit ooit heeft gedaan en fucking eng dat dit dus voor het grote publiek een leuke anekdote is. Wat is er mis met mannen echt
Ik word hier echt misselijk van, wow.
Wow ik ook. Hij is nog veel idioter dan ik dacht.
Ik vind het verhaal van Johan Derksen wel heel exemplarisch voor het motief dat vaak achter seksueel geweld zit. Het gaat (meestal) niet om het eigen seksuele genot, maar om het vernederen van een ander persoon.
Het fragment heb ik niet bekeken, maar als ik het goed begrijp ging het over JdM en dat hij iemand gedrogeerd en verkracht zou hebben. Het zegt echt alles over JD dat hij dan over “jeugdzondes” begint en zelf met zo’n walgelijk verhaal komt.
Als ik aan jeugdzondes denk, denk ik aan een drankje niet betalen in de kroeg of nooit meer iets laten horen aan de persoon waarmee je de hele nacht hebt lopen tongen. Niet aan dit soort zieke shit.
Ik word er moedeloos van. Hoe komen we ooit zover dat mensen (mannen) dit soort gedrag niet meer normaliseren / goedpraten?
In het verleden ben ik al wel eens in een verhitte discussie beland met zo’n typische Jeroen over Derksen. Toen was er ook net iets gebeurd wat echt niet door de beugel kon en het is écht ongelooflijk om te zien hoe zo’n jongen dan gewoon Derksen tot op het bot blijft verdedigen. De grootste drogredenen ooit krijg je dan. Uiteindelijk ben ik de discussie gestopt omdat er niks anders dan persoonlijke aanvallen mijn kant op kwamen.
Ik vraag me meteen af of zo iemand dat nu nog zou doen, maar waarschijnlijk is er niks veranderd. Die man kan echt alles zeggen op tv, niet normaal.
En natuurlijk weer een man die op deze tweet reageert dat ze zelf zo dronken is geworden dat ze moest kotsen!!
Wat Gijp vervolgens zegt gaat ook echt alle grenzen over. Mag toch hopen dat er iets mee gedaan wordt? Dat ze van tv worden gehaald. Maar zal wel wishful thinking zijn. Lekkere boodschap in ieder geval die je uitzendt naar alle vrouwen in Nederland als hier niks mee gedaan wordt.
Zolang ze de kijkcijfers krijgen, gaan ze niet van de buis. Want geld is belangrijker dan vrouwen.
Weet niet of je er iets aan hebt (mijn ervaring), maar ik ben nr een vrijgevestigde psychotherapeut gegaa en die behandelt klachtgericht ipv diagnosegericht en ben daar echt heel blij mee.
Huh? Het is toch een erkende diagnose?
@Hippe_kikker dan ben ik blij dat ze bij mij alleen vermoeden dat ik ADD had. Tja autistisch burn-out zorgt er inderdaad voor dat ik niet luister naar een onervaren psycholoog die mij cognitieve gedragstherapie probeert aan te smeren.
Waar blijft in hémelsnaam het bericht dat deze walgelijke vent ontslagen is?
Dat gaat niet gebeuren, hij is net zoals de koning onschendbaar.
Dat vooral witte mannen die vinden ‘dat je niks meer mag zeggen’ naar hem kijken. Zolang die kijken, blijft het geld binnenrollen.
Wanneer sponsoren/grote bedrijven beginnen te steigeren, dan pas moet Derksen zorgen maken om zijn baan.
Oude witte rijke man
Dat je zoiets doet is al gestoord, maar het ook nog zo casual vertellen alsof het een leuke anekdote is voor een kringverjaardag… mag toch hopen dat hier wel gevolgen aan vastzitten zeg. Gewoon even live op tv zeggen dat je een verkrachter bent
Ik keek even op NOS.nl, quote:
"Genee noemt het “een apart verhaal”. “Als er meisjes slachtoffer zijn, dan is dat wel kwalijk”, zegt de presentator. “Dat is heel kwalijk natuurlijk”, vult Derksen aan. "Ik kan me niet voorstellen dat je met een juffrouw gaat liggen neuken als ze dat niet wil."
Dat vetgedrukte zegt alles hoe we(/mannen!) omgaan met onze eigen seksueel overschrijdende daden. Die vrouw wilde ook geen kaars in haar poes, maar dit is lachen gieren brullen op TV. Ik schreef er volgens mij al eens eerder maar uit onderzoek blijkt dus duidelijk dat mannen best weten dat ze seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen, als je het maar geen verkrachting noemt. Want ho ho, ze zijn geen verkrachters.
Ik vind dit zo walgelijk, dat we in een wereld leven waar dit lachend op TV wordt verteld.
Talpa Network, eigenaar van zender SBS6 waar Vandaag Inside op wordt uitgezonden, zegt “enorm geschrokken” te zijn van de bekentenis van Derksen. “Dit is een ernstige zaak. We gaan op de kortst mogelijke termijn in gesprek met Johan”, zegt een woordvoerder. ‘Een jeugdzonde’
In een reactie tegen de NOS zegt Johan Derksen nog geen afspraak te hebben met Talpa voor een gesprek. Ook zegt hij dat zich niet druk maakt over de commotie die is ontstaan: “Ik zie het allemaal wel. Ik ben er niet trots op. Maar ik zei het in een bepaalde context, om duidelijk te maken hoe er tegenwoordig op dit soort dingen wordt gereageerd. Dat heb ik blijkbaar goed ingeschat.” Een verdere reactie zegt Derksen te bewaren voor de uitzending van Vandaag Inside van vanavond.