FF Boulevard #7

Huh? Het is toch een erkende diagnose?

@Hippe_kikker dan ben ik blij dat ze bij mij alleen vermoeden dat ik ADD had. Tja autistisch burn-out zorgt er inderdaad voor dat ik niet luister naar een onervaren psycholoog die mij cognitieve gedragstherapie probeert aan te smeren.

4 likes

Staat nu ook uitgebreid en bovenaan bij de NOS. Inclusief dit soort reacties. Gadverdamme zeg.

54 likes

Waar blijft in hémelsnaam het bericht dat deze walgelijke vent ontslagen is?

65 likes

Dat gaat niet gebeuren, hij is net zoals de koning onschendbaar.

3 likes

Dat vooral witte mannen die vinden ‘dat je niks meer mag zeggen’ naar hem kijken. Zolang die kijken, blijft het geld binnenrollen.

Wanneer sponsoren/grote bedrijven beginnen te steigeren, dan pas moet Derksen zorgen maken om zijn baan.

11 likes

Oude witte rijke man

11 likes

Dat je zoiets doet is al gestoord, maar het ook nog zo casual vertellen alsof het een leuke anekdote is voor een kringverjaardag
 mag toch hopen dat hier wel gevolgen aan vastzitten zeg. Gewoon even live op tv zeggen dat je een verkrachter bent :exploding_head:

13 likes

Ik keek even op NOS.nl, quote:

"Genee noemt het “een apart verhaal”. “Als er meisjes slachtoffer zijn, dan is dat wel kwalijk”, zegt de presentator. “Dat is heel kwalijk natuurlijk”, vult Derksen aan. "Ik kan me niet voorstellen dat je met een juffrouw gaat liggen neuken als ze dat niet wil."

Dat vetgedrukte zegt alles hoe we(/mannen!) omgaan met onze eigen seksueel overschrijdende daden. Die vrouw wilde ook geen kaars in haar poes, maar dit is lachen gieren brullen op TV. Ik schreef er volgens mij al eens eerder maar uit onderzoek blijkt dus duidelijk dat mannen best weten dat ze seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen, als je het maar geen verkrachting noemt. Want ho ho, ze zijn geen verkrachters.

Ik vind dit zo walgelijk, dat we in een wereld leven waar dit lachend op TV wordt verteld.

34 likes

Talpa Network, eigenaar van zender SBS6 waar Vandaag Inside op wordt uitgezonden, zegt “enorm geschrokken” te zijn van de bekentenis van Derksen. “Dit is een ernstige zaak. We gaan op de kortst mogelijke termijn in gesprek met Johan”, zegt een woordvoerder. ‘Een jeugdzonde’

In een reactie tegen de NOS zegt Johan Derksen nog geen afspraak te hebben met Talpa voor een gesprek. Ook zegt hij dat zich niet druk maakt over de commotie die is ontstaan: “Ik zie het allemaal wel. Ik ben er niet trots op. Maar ik zei het in een bepaalde context, om duidelijk te maken hoe er tegenwoordig op dit soort dingen wordt gereageerd. Dat heb ik blijkbaar goed ingeschat.” Een verdere reactie zegt Derksen te bewaren voor de uitzending van Vandaag Inside van vanavond.

8 likes

:face_with_raised_eyebrow:

Wat een lul de behanger

27 likes

Dat laatste ook! Eerst zoiets walgelijks lachend vertellen, dan roepen “zie je wel je mag hier ook niks meer” en dan ook nog kijkers willen lokken met een reactie in je eigen programma over je misdrijf? What the actual fuck, de arrogantie!

5 likes

Mag gvd toch lijen dat deze aarsmade vanavond niet op tv verschijnt. Talpa was al een kutbedrijf maar als ze hier nu niet acuut iets tegen doen.

27 likes

Wat een kutblad die Linda zeg, mijn moeder heeft m liggen dus ik bladerde er even doorheen maar pfff
het thema zou over #metoo moeten gaan maar vervolgens is het hoofdinterview met die ex ballerina en de helft van Veldhuis en Kemper er een waarin ze beide roepen dat slachtoffers pas gelooft kunnen worden tot de rechter schuldig roept (en die meid zegt dat ze geen respect heeft voor mensen die af en toe een dagje rustig aan doen en zegt indirect dat ze dikke mensen lui vind). Een paar bladzijden verder zie je 5 “stillevens” waar naakte, lelijke pikken gefotografeerd worden tussen fruitschalen en bossen bloemen.

9 likes

Had hij niet zo’n clausule bedongen dat hij alles mag zeggen? Of ging dat specifiek over Talpa/John de mol
Nog los van dat het natuurlijk nergens op slaat

2 likes

Kan me voorstellen dat ze daar wel onderuit kunnen als het gaat om het bekennen van een zedendelict. Wat voor plaat heb je sowieso voor je kop als je dat gaat doen nav een nieuwsbericht over een beschuldiging van seksueel misbruik? Ik denk eigenlijk wel dat het nu einde oefening voor hem zal zijn. Mede vanwege de impact die The Voice tot nu toe heeft.

3 likes

Lachen over verkrachting en dan zeuren idd dat je ‘tegenwoordig niks meer mag zeggen
’. Ik kan gewoon niet geloven dat hij dit blijft verdedigen. Stel je voor dat je deze vrouw bent (of een andere vrouw/man die zoiets is overkomen). Misschien moet hij zich voorstellen dat het zijn dochter is overkomen. Kijken of hij zich dan kan verplaatsen in het leed dat hij iemand heeft aangedaan.

14 likes

Hij lijkt me precies de man die dan zegt dat het haar eigen schuld was omdat ze had gedronken ofzo.

1 like

Ik wilde eigenlijk schrijven: dan ben je walgelijk. Maar goed, we kunnen inmiddels concluderen dat hij dit sowieso is zonder dat dit (hopelijk voor altijd hypothetische) scenario gebeurt. Dus tsja

4 likes

Hoe is het relevant op welke manier of in welke context je een verkrachting opbiecht? Waar haalt die man het vandaan joh

7 likes

Die komt gewoon weer op tv na zijn gesprek met Talpa :sob:

11 likes