Die komt gewoon weer op tv na zijn gesprek met Talpa
Derksen: “Ik zal het niet meer doen.”
Talpa: “Oké.”
Ik vind het echt verschrikkelijk wat Derksen heeft gedaan. In die aflevering geeft hij aan dat het heel fout is geweest. Vinden jullie dan ook dat hij van de buis moet worden gehaald?
Ja, dit + ál zijn andere vrouwonvriendelijke opmerkingen zijn voor mijn redenen genoeg.
Ja als je hem nu niet van de buis haalt dan ben je echt een vrouwenhater
Vanavond zelfs alweer. Hij heeft kort gereageerd tegen de NOS en zei daarbij een verdere reactie te bewaren tot de uitzending van Inside Vandaag van vanavond.
Ik hoop toch echt dat hij die kans niet zal krijgen. Maar ja, zal wel hele hoge kijkcijfers opleveren.
Ik snap niet waarom hij het nu opbiecht. Bijna 60 jaar later. Alsof hij nu pas beseft dat hij fout zat ? Of bang dat hij met andere verklaringen bang is om betrapt te worden en het maar zelf opbiecht?
Hij vind het waarschijnlijk een stoer verhaal. Compleet gedesillusioneerd deze man, en al zijn aanhangers idem dito.
Van de buis, uit de media. Weg ermee.
In belgie op radio1 hebben ze er net ook aandacht aan besteedt.
Ophef om uitspraken Johan Derksen: "Ongelooflijk schokkend hoe dit weggelachen werd" | Radio 1)
Ik denk dat de voice verhalen veel mannen wel doen realiseren dat ze inderdaad fout zaten. Het gaat er juist om dat mannen zich dat meer gaan realiseren en daardoor minder gaan doen. Ik zie zelf het nut er echt niet van in om iemand te cancellen voor iets verschrikkelijks wat hij heeft gedaan veertig jaar geleden als hij nu op nationale tv toegeeft en zegt dat dat verkeerd is.
“Ik trek er geen woord van terug en bied ook mijn excuses niet aan. Het is een jeugdzonde die ik heb opgebiecht, daarmee heb ik me kwetsbaar opgesteld. Ik ben er niet trots op, maar ik heb gezegd wat ik heb gezegd. Het gebeurde in de tijdgeest van toen.”
Ik denk dat hij het zelf niet eens ziet als opbiechten. Op geen enkele manier blijkt dat hij besef heeft van de ernst van zijn actie en de gevolgen daarvan voor het slachtoffer. Dan praat je er ook makkelijk over.
Echt vreselijk. Maar het idee dat dit ‘opgelost’ zou zijn na excuses vind ik ook idioot.
Vind het te bizar voor woorden als hij vanavond gewoon weer op tv verschijnt. Hoop dat Talpa voor die tijd het licht ziet. Dat moet toch wel haast.
Mijn moeder was in de jaren zeventig slachtoffer van seksueel geweld en heeft daar nog steeds last van. Los van dat het zéker niet acceptabel was “in de tijdgeest van toen” kun je er ook donder op zeggen dat deze vrouw zich dit nog herinnert, en hoe. Godverdomme.
Ja ik doe het ook, dit is gewoon te walgelijk. Er moet een keer een punt komen waarop ze het lef hebben die idioot de laan uit te sturen en wat mij betreft is dat nu. Dit kan gewoon niet zomaar als een “oepsie” momentje weggezet worden.
Dat hoop ik ook, maar ik vind het niet aanneemlijk. Deze mannen komen al jarenlang weg met de meest walgelijke uitspraken en trekken ondanks dat (of waarschijnlijk juist daardoor, vrees ik) heel veel kijkers.
Heb je een template? Dat we die met z’n allen kunnen opsturen.
Hij ziet helemaal niet in dat hij fout zat, hij vertelde het als ludiek verhaal (en blijkbaar vonden de andere mannen daar het ook reuze lollig). Niks van geleerd, nog steeds geen empathie met slachtoffers, noppes nada.
In de tijdsgeest van toen was het ook niet normaal om een kaars in een bewusteloze vrouw te steken, die je eerst nog even ontkleed hebt. Dat is echt niet iets wat hij zich nu pas realiseert.