Maar dan heb je weer grote kans dat ze denken “Oh een georganiseerde petitie, ignore”.
What de fuck echt.
Huh? Heb jij het fragment wel gezien (oprechte vraag).
Er werd hartelijk om het verhaal gelachen alsof het de grappigste grap ooit was. Totaal geen berouw of besef dat zijn gedrag verkeerd is.
Ik denk dat zijn verhaal + de reactie die daarop volgde mensen alleen maar het gevoel geeft dat het allemaal niet zo erg is. Vreselijk!
Maar er is echt wel iets veranderd de afgelopen tijd. Er is zelfs een speciale regeringscommissaris voor om dit aan te pakken. Als dit kan zouden we weer terug naar af zijn, dat weiger ik gewoon te accepteren.
Nee hij geeft niet aan dat het fout was. Hij zegt dat het destijds als “jeugdzonde/grap” gezien zou worden en nu -ooh ooh want je mag ook niets meer- als verkrachting. Not the same!
Ja goed punt!
Ja, en hij zegt ook nog dat ‘dat soort dingen gebeurde’, alsof het hem allemaal maar overkwam. Pff echt voor eeuwig optyfen nu hoor, samen met die andere kutventjes daar aan tafel.
Wordt zo boos. Had het nieuwsartikel over Johan al gezien maar nu net ook het fragment. Jezus. Die mensen er omheen ook. Ik kook van woede.
Het erge is, als je het niet zelf meemaakt (of bijv ‘gewoon’ witte man bent) dan staat het veel verder van je af. En dan niet per sé alleen verkrachting maar grensoverschrijdend gedrag an such. Ik ben na BOOS een serieus stevig gesprek op werk aan gegaan, vooral mannelijke collega’s, en als je dan voorbeeld na voorbeeld aanhaalt dan zie je echt dat ze denken shit. Het is wel echt. De slechte grappen, opmerkingen en normaliseren is makkelijk en vind misschien hier ook wel plaats. Terwijl ik echt een hele leuke werkplek heb maar ik trek nu wel de kar om serieuze processen op te zetten, extern vertrouwenspersoon aan te wijzen en verdomme dit serieus te nemen. Mensen moeten zich veilig voelen.
Ik walg van Johan. En als ik ook maar een snufje opvang van een collega die het grappig vind of gaat bagatelliseren dan krijgen ze de wind van voren.
Jaaa juist.
Dit was niet opbiechten maar opdissen.
Niet onmogelijk maar niet veel minder erg dan
Bullshit. Dit heet je eigen hachje proberen te redden of jezelf indekken
HOE KOM JE EROP! Dus je typt dit uit en je denk van ja dit is mijn verklaring. Men are trash echt
Klinkt als iets wat mark rutte zou zeggen
Net ook gedaan. Kon alleen een mailadres van kijkersvragen vinden. Of heeft iemand een betere? Nog anderhalf uur om ‘m van de buis te weren.
Vind dat ze bij half8 angstvallig van dat onderwerp wegblijven
Ik heb niet het hele fragment gezien en ik vind het heel fout dat dit is gebeurd bij een vrouw die buiten bewustzijn was. Maar ik ga vandaag kijken naar zijn uitleg hierover en ik hoop dat ze er dan niet giechelig over doen. Ik heb het idee dat dit soort verhalen vaker met een lachende toon worden verteld maar dat dat niet zo bedoeld is. Ellen ten Damme vond ik het ook op een manier vertellen dat ik dacht bedoelt ze dit nou als grap of meent ze het. Iemand direct cancelen vind ik nooit goed, ga vanavond wel zitten voor zijn verklaring
Direct cancellen? Het wordt eens fucking tijd dat die lul gecancelled wordt. Dit is het zoveelste incident met hem.
Echt ik ben helemaal voor iedereen laten zeggen wat ze willen zeggen maar ik zou het zo fijn vinden als jij gewoon je mond dicht houdt over dit onderwerp verder. Je snapt er werkelijk geen reet van.
Maar??? Er is geen maar na wat hij heeft gezegd, optyfen met die man