FF Boulevard #7

Dat kan, maar de gigantische mate waarin seksueel geweld gepleegd wordt kan daar echt niet aan toegeschreven worden.

11 likes

Nee dat klopt zeker!

4 likes

Al zou hij seksverslaafd zijn, genoeg seksverslaafden die zich niet seksueel grensoverschrijdend gedragen. Geen excuus.

9 likes

Eens! Überhaupt zijn er in zo’n situatie weinig/geen argumenten die voor een excuus door kunnen natuurlijk.

4 likes

Ja idd, ze heeft op insta maar heel weinig foto’s en filmpjes staan, maar wel een met Ali

2 likes

Dat maakt het voor mij ook wel een beetje dubieus: als dit blijkbaar jaren geleden al uit is gekomen en je daar bij je opdrachtgever en vriendin dik voor door het stof bent gegaan, waarom zegt dan niemand: het lijkt me beter dat je een stap terug doet. Waarom laat je als opdrachtgever iemand daar weer werken? En dat maakt voor mij ook wel een beetje dat ik het Linda zelf kwalijk neem, ook al kan zij feitelijk niets aan zijn (foute) handelingen doen. Maar dan ga je toch samen als stel wel in gesprek: waar zitten voor jou de “gevaren/verleidingen” en als dat op een plek is waar ook nog eens jonge/kwetsbare mensen komen, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat je dat wilt voorkomen en in ieder geval een halt toe wilt roepen? Of geloof je dan echt dat hij na een spijtbetuiging en therapie zijn hele houding heeft veranderd en dit gedrag nooit meer vertoont?

Hij had therapie nodig om tot inzicht te komen, dat het gedrag niet door de beugel kon. Dan heb je blijkbaar weinig (zelf)inzicht. Hoe kan het dan dat je als omgeving (werk/gezin) daarin niet meer stuurt of er pal voor gaat staan (als in: ik eis dat je stopt met dat werk)? Helemaal omdat je zwager/broer eigenaar is van het bedrijf: je wil dan toch voorkomen dat juist daar fouten gebeuren met nota bene je eigen vriend? Dan zet je daarmee immers je broer toch vreselijk voor het blok?

Nb ik wil dus niet perse Linda als schuldige aanwijzen, maar ik ben wel van mening dat je omgeving bij dit soort signalen een gesprek aan moet gaan en dat je samen moet inschatten dat er wellicht verandering van omgeving nodig is, om dit gedrag te kunnen doorbreken.

6 likes

Maar misschien heeft ze dat ook wel gedaan he. We hebben echt geen idee.

6 likes

Props voor Anouk, dikke mik met andere mensen daar of niet. Vind het alleen maar goed dat je op basis van deze verhalen al duidelijk maakt dat je hier echt niet achter staat. Zelfde geldt voor t-mobile.

13 likes

Mensen moeten nu eens stoppen om andere vrouwen in deze kut situatie ‘accountable’ te houden voor het gedrag wat een vent heeft gedaan.
Deze man begaat fouten, gaat in therapie, gaat weer de fout in maar Lindaaaaa, meid jij had hem in het gareel moeten houden.
Moeten we mannen godverdomme nou met alles helpen??? Ze kunnen zelf toch nadenken en zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen walgelijke daden. En we hebben een punt bereikt waarin vrouwen samen met mannen andere vrouwen gaan aanwijzen en gezellig gaan victim blamen.

• sorry dat ik op jouw reageer, lees dit topic nu pas en zweet gewoon van woede door de reacties naar de slachtoffers en andere vrouwen toe. Want dit is de godvergeten reden waarom zo weinig vrouwen aangifte doen.
82 likes

Ik weet eigenlijk niet of ik hier nou om moet lachen of huilen. En dan te bedenken dat 2022 nog maar net is begonnen.

24 likes

Laat het geen voorbode zijn

3 likes

A little louder for the people in the back!

Zo lang mensen blijven zeggen dat een partner van een man die zich misdraagt op enige manier verantwoordelijk is voor zijn gedrag hebben we echt nog een hele lange weg te gaan. Alsof het gewoon te moeilijk is om te zeggen: die man zit fout en is zelf 100% verantwoordelijk voor zijn gedrag.

Ik snap de behoefte van sommige mensen om ergens anders de (mede?)schuld te zoeken van het gedrag van mannen die zich misdragen echt niet.

Helaas is dit ook de reden dat het voor vrouwen zo moeilijk is om naar buiten te treden. Want in plaats van de man aan te kijken wordt er van alles bijgehaald. Zo vermoeiend.

10 likes

Ja dit dus. We hebben geen flauw idee wat linda wel of niet gezegd heeft en hoe het precies is gelopen. Dus beschuldigingen richting haar vind ik echt te ver gaan.

5 likes

Dit is vrij standaard denk ik. Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan tvprogramma en in het contract stond ook dat we over o.a. de afloop niets mochten delen en anders een X bedrag (meer dan deze 5K) moesten betalen. Op bijv het verloop van WIDM of Boer zoekt vrouw verklappen staat ook een behoorlijke boete

3 likes

Niet om het goed te praten, maar is dit redelijk normaal in die wereld? Had het idee dat je altijd wel een NDA zou moeten ondertekenen.

6 likes

Mensen gaan nu ’ waar rook is
’ modus en er ineens vanalles bijhalen

5 likes

Deze situatie doet me trouwens ook heel erg denken aan Job Gosschalk en Kemna, heeft ook tientallen jaren geduurd voordat dat eindelijk naar buiten kwam (terwijl veel mensen het wisten) en ook echt zo’n typisch geval van machtsmisbruik

5 likes

Waarom gaat het zo weinig over Ali B, eigenlijk? Tegen hem is aangifte gedaan, en BOOS staat hier achter dus dan is er wel iets aan de hand.

17 likes

Wat hieronder ook gezegd wordt: de daders hadden het gemunt op jonge meiden, dat was zij niet toen ze meedeed. Dus nogal logisch dat zij het dan niet doorheeft, maar dat betekent niet dat het niet gebeurt.

1 like

Yvonne plaatst ook een clipje van Anouk bij Collegetour waar ze antwoord op een vraag om advies aan de studenten: “als er geneukt moet worden wordt er geneukt”
En dan vindt ze dat toch wel een beetje raar van Anouk nu. Pfff dat gaat toch om iets heel anders. Dat is dan ws als jij zelf heel graag jezelf omhoog wilt neuken dan doe je dat lekker. Iets heel anders dan nu. Maar ja Yvonne zoekt overal een relletje achter natuurlijk.

4 likes