Het conserveren van geschiedenis is opzich best belangrijk
Al vraag ik me af wat het sentiment rondom Marylin was in die tijd, was dat niet hetzelfde, “een vrouw die aandacht zoekt” of werd ze toen al geprezen? Vind dat wel interessant
Heb je gezien hoe ze liep? Keek t nieuws en mn vriend schoot in de lach. Ze liep echt als een waggelend eendje.
Zoveel lijken te weten van een rechtszaak die dagelijks live te volgen is?
Ja ik volg het dus ik weet er op het moment vrij veel over.
Ik ken deze mensen niet persoonlijk, maar ik heb wel een mening/fascinatie over wat er in de rechtszaak gebeurt.
Nou ja vind ik niet per se (dat je met die redenatie elk museum kan opdoeken). Kleding is in de meeste gevallen gemaakt om te dragen en komt ook veel beter tot zijn recht aan een mensenlichaam dan aan een paspop in een museum. Ik vind het prachtig hoor om naar musea te gaan en daar bijv. oude kleding van Audrey Hepburn te bekijken, maar ik vind het nog toffer als het nog een keer wordt gedragen door een icoon van deze tijd (wat Kim K. wel is, of je haar nu leuk vindt of niet).
@papierhier
Conserveren van geschiedenis kun je op heel veel manieren doen. Daarbij gaat het zoals gezegd om een jurk/gebruiksvoorwerp van de vorige eeuw, niet om iets waarvan we ons over honderd jaar geen voorstelling meer kunnen maken hoe het eruit zag als we het niet bewaren.
Ik denk overigens ook dat de meeste ontwerpers liever willen dat hun kleding wordt gedragen dan bewaard in een stof-, licht-, en vochtvrije kamer zodat het maar geconserveerd kan blijven, maar dat is een aanname.
Ze was vooral uitgesproken seksueel wat toen misschien nog als schokkend werd gezien, maar ook daar zou je de vergelijking met Kim kunnen maken in deze tijd.
Ik vind het een vergelijking van niks.
Hahaha ja hier moest ik ook om lachen, wist niet dat het zo erg zou zijn. Ze kon bijna de trap niet op. En kim paste dus de jurk blijkbaar uiteindelijk alsnog niet.
En dan te bedenken in wat voor rijkdom kim k. Is geboren, is al helemaal niet te vergelijken met hoe Marilyn opgroeide.
Kan ik dan heel flauw zijn en over Kim’s prison reform programma beginnen?
Nee, ik wil niets afdoen aan de legacy van MM, maar wil alleen zeggen dat zij op het hoogtepunt van haar beroemdheid niet als veel meer dan een sekssymbool werd gezien, dus de perceptie, en dat we haar nu misschien meer beoordelen op andere kwaliteiten. Daar vind ik wel dat hun soort roem vergelijkbaar is.
Wie weet hoe er over 50 jaar tegen Kim K wordt aangekeken.
Wat triest zeg
In Kim’s geval is dat het beeld wat ze zelf al vanaf t begin projecteert. Het draait bij haar alleen maar om status.
Is ook niet per se mijn persoonlijke mening, maar wel hoe ze over het algemeen gezien worden.
Wat was jullie echte favoriet van die avond? Dit is die van mij. Nu wil ik ook een hoge hoed hebben.
De historische referentie is ook heel sterk vind ik.
Deze:
Het is een duidelijke referentie naar de gilded age, maar de parels maken het weer modern. En ik houd van understated fashion
Wat is dat ook voor bedrijf, waar de jurk van Marilyn hing? Het ziet er allemaal zo tacky uit. Als ik het zo zie dan vind ik het eigenlijk niet zo raar meer dat ze de jurk meegekregen heeft. Het ziet er niet echt uit als een respectabel instituut ofzo
Laten we beginnen met een vrouw die de jurk daadwerkelijk past, dat scheelt al in het conserveren van de jurk. Ik ben geschokt dat de conservator deze jurk laat dragen door iemand die eruit barst. En dat roept de vraag op: waarom?
Nee hoor, ik ben verder geen fan van Kim Kardashian maar ik vind haar wel een logisch persoon om een link met Marilyn Monroe te (willen) maken.
Het gaat er in dit geval ook om dat het gaat om een kwetsbaar en delicaat kledingstuk, dat echt beachadigd wordt door de manier waarop het nu gebruikt wordt.
En daarnaast, kleding is niet alleen een gebruiksvoorwerp, het kan ook een vorm van kunst zijn en in dit geval vind ik dat wel opgaan.
Nog los van de discussie over of je gebruiksvoorwerpen moet conserveren/intact moet houden, want daar verschillen de meningen over. (Ik ben van mening dat dat wel waardevol kan zijn, beroepsdeformatie misschien)
Er werden op dit Met gala ook oude sieraden zoals tiara’s gedragen (o.a. door Anna Wintour) uit ik vermoed onwetendheid op een manier die op zijn minst historisch niet correct is (qua positionering op het hoofd). Dat vind ik ook best stom, maar aangezien die materialen minder kwetsbaar zijn heb ik daar verder geen moeite mee.
Heb natuurlijk geen idee wat precies de reden is maar betrapte me toch op de gedachte “zie je nou dat dat niet goed voor die kinderen is”