Het is wel oké. Ik vond de eerste aflevering best anders, ook qua filmen, maar de laatste drie zijn eigenlijk weer gewoon zoals het was. Wel vermakelijk maar niet echt super boeiend.
Britney said: Hold my beer Nikkie Plessen!
Ik heb nu al meerdere “tidbits” van haar boek voorbij zien komen en alles was mega sensatie gericht. Mega irritant. Echt typisch voorbeeld van iemand die zo immens irrelevant is geraakt dat ze de vuile was maar buiten gaat hangen voor aandacht.
Volgens mij heeft ze alleen namen gegeven van mensen die of dood waren of niet onder ede wouden getuigen waardoor mensen het ‘verdacht’ vinden. (Ben het er niet perse mee eens dat dat verdacht is trouwens, maar had dat als reden gelezen waarom mensen zeggen dat ze liegt)
Ik ben het met je eens. Ik ben ook verbaasd door wat ik op dit forum lees. Nav van alle #metoo verhalen, of berichten over het The Voice schandaal of wat dan ook, lees je hier over het algemeen ultra-woke reacties. Zelfs reacties zo stellig als ‘ieder vrouwelijk slachtoffer zou per definitie geloofd moeten worden tot het tegendeel blijkt!’. En nu dit?! Nu wordt Amder Heard continu niet geloofd. En er wordt door anderen nauwelijks tegen geageerd.
Opvallend!
Ik vind net ook heel heftig dat er misinformatie verspreid en gefabriceerd wordt. TikToks die nergens op slaan maar wel door alle Johnny stans gezien worden als de harde waarheid. Aannames zijn opeens helemaal prima als het in het voordeel van Johnny is, maar andersom moet Amber voor alles bewijs leveren. Het is echt een witch trial aan het worden. Toen riepen ze ook allemaal absurde dingen om een vrouw veroordeeld te krijgen en dit begint er ook op te lijken.
Wat is de toegevoegde waarde om dit publiekelijk te maken? Zoveel mensen krijgen nu ongewenst allerlei youtube, tiktok, whatever om zich heen. Veel weten denk ik niet eens wie amber heard is bijvoorbeeld. Waarom moet dit wereldwijd? Wtf.
Als je niet kan slapen oid. en toch in dit kansloze drama bent meegesleurd. Ik vond dit wel fijn om te lezen.
Huh wat een contradictie in je bericht? Je vraagt je eerst af waarom iedereen zich ermee bemoeit en deelt daarna een link waarin je ff precies kan lezen hoe het zit?
Ja, want ik begon het me echt af te vragen. En ik vind die link het heel goed uitleggen.
Maar er meer over lezen en willen weten (+ het vervolgens delen) = je ermee bemoeien toch?
Dat klopt. Wie heeft gezegd dat ik me er niet mee wil bemoeien? Ik vind het ergerlijk. En ben iets zelf gaan opzoeken.
Haat aan dit woord en alle varianten erop.
Thijs Romer wordt nu ook beschuldigd van misbruik, door een meisje wat destijd 14(!) was…
Leuk dat we allemaal moeten laten zien dat mannen walgelijk zijn maar om dit nu zo op Twitter te gooien vind ik ook wel wat van.
Wat vind je daar van dan?
Ik vind het enorm knap, juist omdat we alles in de afgelopen jaren alles maar in de doofpot stoppen en net doen alsof dit niet gebeurd.
Sinds de laatste jaren komt (helaas) zo veel aan het licht, maar dit is juist belangrijk dat slachtoffers zich steeds meer durfen uitspreken.
Slachtoffers merken openheid, dat ze geloofd worden, dat het veilig is om dit te bespreken.
Ik vind het juist een belangrijke ontwikkeling.
Maar iedereen kan iedereen ook heel makkelijk kapotmaken op deze manier
Het is misschien meer de manier waarop waar ik moeite mee heb. De ontwikkeling van trial by media wordt in de gehele Amber VS Johnny discussie ook constant genoemd maar vind ik hier ook opgaan. De media opzoeken zodra een politie onderzoek niet wordt opgepakt, zodra de rechtsstaat je gefaald heeft, zodra John de mol heeft gezegd ‘joh we hebben er wat van gezegd en nu mond houden’ - I’m all for it.
Maar op deze manier de media opzoeken als allereerste stap, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Allerlei juice channels zijn er alweer mee naar de haal en het wordt een groot mediacircus ipv een strafbaar en vreselijke gebeurtenis.
Ik noem hem met geen woord en hij hoeft ook niet beschermd te worden. Maar dat maakt trial by media nog geen beter idee.
Ik heb van het weekend dit artikel gelezen en denk hierdoor echt weer aangifte doen is bijna wel het laatste wat je wil doen, een extra traumatische gebeurtenis.
Ik geloof ook niet direct dat dit de oplossing is, maar je hebt ook weer weinig mogelijkheden. Ik denk ik ieder geval dat je dit echt niet zo maar gaat delen, of zoals sommige mensen zeggen voor aandacht