FF Boulevard #7

Dat klopt, zeker. Ik wil enkel zeggen dat het niet eerlijk is om dat nu vrouwen als Anouk kwalijk te nemen en ineens daarnaar te wijzen alsof ze nu geen mening mag hebben over seksueel overschrijdend gedrag. Op Twitter wordt er namelijk heel veel naar dat interview waarin ze dat zegt verwezen.

5 likes

Even wat anders, hebben jullie al gezien dat Jessie Jazz Vuijck zit af te geven op de minister van volksgezondheid van BelgiĂ« omdat ze te dik zou zijn voor die functie. Wat een wal-ge-lijk mens. Als iemand haar er op aanspreekt reageert ze met ‘dat je ook niks meer mag zeggen’.
Echt cancel deze vrouw. Voor zover het er wat toe doet ook natuurlijk want wat denkt zo’n influencer te zeggen over een minister van een ander land.

66 likes

Blijf het bizar vinden hoe mannen de aanstichters geweest zijn en we mensen nĂłg steeds naar vrouwen wijzen.

Ja maar Anouk zei jaren geleden ooit dit!!! Oh dus we moeten haar opeens wél accountable houden voor iets dat ze jaren geleden gezegd heeft? Maar als vrouwen jaren geleden misbruikt zijn door een man is dat heeeeel anders want het was jaren terug! Hij was toen anders! Hij is nu veranderd hoor! Smoesje! Nog een smoesje! Dan telt het opeens niet meer?

18 likes

Ik zag het inderdaad bij Fawry voorbijkomen (ik check nu zijn stories vaak rondom TVOH). Echt ik vond haar al tien keer niks en nu is ze nog meer in mijn achting gedaald.

2 likes

Ja Maggie de Block is momenteel zelfs geen minister van volksgezondheid meer, maar zij is arts en heeft 25 jaar als huisarts gewerkt. Dus zij is juist iemand die heel goed wist waar ze het als minister over had.

Over Humberto; ik heb via mensen die hem prive goed kennen vernomen dat hij er inderdaad vaker een verhouding op nahield. Alleen heb ik dus nooit gehoord dat dat gasten of medewerkers van zijn programma waren. Albert gebruikt hem gewoon als bliksemafleider. Zo smerig

9 likes

En een verhouding is gewoon wederzijds. Dat hij vreemd gaat moet ie toch lekker zelf weten.

4 likes

Ik ben het in beginsel natuurlijk met jullie eens maar betreft Linda heb ik er lang over zitten denken en dat vind ik toch anders, omdat zij ook een groot zakelijk belang bij the Voice en het merk de Mol heeft. Ik vind denk ik daarom wel dat zij valt onder de groep die je wel wat kunt verwijten omdat ze het in de doofpot hebben proberen te stoppen, net als een aantal andere mensen binnen de show met macht die er blijkbaar van wisten maar hem ‘na therapie’ daar nog steeds hebben laten werken. Dus niet als ‘vrouw van’ maar zakelijk gezien wel.
De dader is natuurlijk de dader maar dat betekent niet dat je mensen die het faciliteren niks kunt verwijten.

Ik ben geen troll trouwens voordat iemand dat nu denkt. :stuck_out_tongue:

22 likes

Ik blijf deze naam zo geniaal vinden.

maggiblokjes

65 likes

Ik snap ook niet waarom nog zo weinig van die kerels gecancelt zijn. Het afvoerputje zijn management heeft ook gereageerd dat lil’ kleine niks uitlaat want dat komt slecht uit voor zijn album die over twee weken gereleased word :money_mouth_face:.

Zullen we de mannen (of course not alllllll mennnnnnnn) eens een keer aanpakken, want die gluipen hier lekker door heen. De media verplaatst de aandacht straks alleen nog maar naar vrouwen.
Dionne stax is slecht want die heeft zich omhoog geneukt of heeft een verhouding gehad.
Linda de mol is slecht want ze heeft dit gedrag bij haar vent gefaciliteerd.
Anouk is ook slecht want zij heeft nare uitspraken gedaan.

Want hebben alle vrouwen die allemaal genoemd zijn mannen lastig gevallen? Machtsverhoudingen uitgeoefend op hun? Sexueel beladen berichten/opmerkingen gestuurd? Mannen aangeraakt terwijl hij dat niet wilt? Ontkent dat er slachtoffers zijn? Etc?

27 likes

Zo’n man is ‘gewoon een flirt’ he
:face_vomiting:

Helemaal met je eens, ik vind het echt verbazingwekkend en frustrerend hoe deze discussie verloopt en de aandacht weg gaat van waar het Ă©cht om gaat. Er word vanalles bijgehaald maar het ‘simpele’ feit is dat er een aantal mannen zijn bij tvoh die hun machtspositie hebben misbruikt. En dan kunnen we wel praten over dat mevrouw X in 2000nogwat gezegd heeft maar daar gaat het niet over!!!

6 likes

Verbazingwekkend, frustrerend en ergens ook doodeng. Zelfs als het ons onder de neus wordt geschoven kan er toch nog zo gestuurd worden dat we ons weer met elkaar bezig houden ipv het probleem.

Edit: vind de houding van de pers en rtl boulevard dit keer wel al veeeel beter dan eerder.

7 likes

Ik vind dit zo typisch elke keer. Precies dezelfde mensen die zoeken naar :dizzy:Verbinding en zachtaardigheid :dizzy: die vervolgens keihard anderen afvallen en te kakken zetten. En dan in haar coaching programma spreken over “celebrating women”, blegh.

Edit: Zie dat ze stories heeft verwijderd en niemand wilde kwetsen. Meid, ik weet zeker dat je niet eens wist wat die vrouw voor zaken promootte tijdens haar tijd als minister dus je valt haar alleen aan op haar uiterlijk. Extra blegh.

29 likes

Hate to burst your bubble maar bij NPO speelt dit ook. Ken meerdere verhalen over oudere presentators die een ‘voorstel’ doen aan stagiaires etc.

2 likes

(Dit heeft totaal niks met de inhoud van deze discussie te maken maar ik ga echt stuk om de naam Maggie de Block :joy:).

5 likes

Oh ik was niet de enige gelukkig :joy:

3 likes

De NPO is zeker niet heilig. Ik ken zelf meerdere verhalen over Ruben van der M en Tijl B, die ook grenzen over zijn gegaan met vrouwen/groupies. Iedereen lijkt elkaar in bescherming te nemen in Hilversum.

2 likes

Beetje off-topic maar ik heb dit weekend Don’t look up zitten kijken en door deze nieuwsberichten viel het me extra op dat ze daar de rollen van predators (van presentator tot president) door de vrouwelijke personages hebben laten spelen. Dat de presentatrice haar mannelijke gast onder de desk zit te bepotelen terwijl hij het over wetenschap/een natuurramp probeert te hebben. (Kreeg ook wat David Letterman vibes door de tanden.) Vrij briljant gedaan toch wel. Teleurstellend alleen dat dat geen Amerikaanse toestanden blijken.

4 likes

Ja dat is precies het probleem inderdaad. Want de vriendin van wie ik dit weet werkt er al jaren en die weet dit dus (en al haar collega’s) maar niemand doet er iets aan of zegt er iets van.
Een beetje een eigen wereld met eigen regels gecreëerd, waar iedereen zich blind aan houdt ook al weten ze best dat het niet klopt.

Offtopic maar zo vinden ze het ook allemaal heel normaal dat de omroepen zich niet houden aan het maximale aantal tijdelijke contracten en dat je dan een vast contract krijgt. Nee het is heel normaal om dan tijdelijk de ww in te gaan en drie maanden later weer aangenomen te worden op een nieuw tijdelijk contract. Dat accepteren we toch ook niet van andere bedrijven/organisaties?

2 likes

Ja eens. Echt verdrietig dat de aandacht steeds razendsnel verlegd wordt naar ofwel vragen over de slachtoffers of vragen over de partner van (waarom deed Linda niks). Zowel door mannen als vrouwen.

5 likes

Dit is een Ted talk van Monica Lewinsky. Haar verhaal is nog van voor #metoo, dit is wel hoe de media ook omgaat met de verhalen van slachtoffers. Erg indrukwekkend hoe zij nu haar verhaal kan vertellen om anderen te waarschuwen en waarom het zo moeilijk is om naar buiten te treden voor slachtoffers en omstanders.

17 likes