Maar als het gaat over wat er nu structureel moet veranderen om dit te voorkomen vind ik dat je niet alleen naar de dader moet kijken maar naar iedereen die het faciliteert. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet de slachtoffers of de vrouw van, maar wel iedereen die op zo’n moment besluit dat zo’n iemand zijn baan mag houden en om het in de doofpot te stoppen. Het feit dat dit blijkbaar al lang bekend was en dat de daders daar nog steeds werkten, kun je wel wijten aan de mensen die daar bij zo’n programma over gaan. Die maken op dat moment de keuze om iemand die zoiets doet de hand boven het hoofd te houden ten koste van slachtoffers.
Linda is hier niet alleen persoonlijk bij betrokken als ‘vrouw van’ maar ook zakelijk. Als je dan je mond houd om over de rug van slachtoffers zakelijk gewin te behalen, vind ik dat wel fout. Maar goed, blijkbaar is dat impopulair of misschien overschat ik haar positie.
Het staat toch buiten kijf dat de daders ontzettend fout zijn, daar doet het feit dat er ook anderen zijn die dit jaren lang hebben gefaciliteerd echt niets aan af. Daarmee verschuif je in mijn ogen niet de aandacht maar leg je het gehele probleem bloot.