FF Boulevard #7

Okay, Catherine takes over the show

1 like

Haha ja ik heb geen idee, niet zo oud in ieder geval. Ik heb eigenlijk nog geen enkele video van ze gezien @Lavir maar ik zal eens een stukje kijken.

2 likes

Ik vind dat Johny het goed doet gezien de omstandigheden. Hij voelt zich zichtbaar opgelaten en rot maar is ook vrij eerlijk en direct.

10 likes

Zullen ze haar bewust hebben neergezet? Denk het wel. :sweat_smile:

2 likes

Ik viel net in, maar vond dat die Erik (?) wel rake dingen zei. Dat dat soort seksuele opmerkingen gewoon ècht niet kunnen en dat dat vroeger ook al niet kon, maar er toen niks mee gedaan werd etc.

6 likes

Ik zou eigenlijk willen dat iedereen zijn bek houdt tot de BOOS uitzending en er dan een gedegen onderzoek volgt. Tot die tijd is het vooral allemaal speculeren over wat boos gaat brengen en lui als Albert Verlinde die graag ook aandacht willen. Oh, en witte mannen die bij OP1 witte mannen gaan uitleggen ofzo.

39 likes

Ik vind dit zelf een heel moeilijke kwestie. Ik zou denk ik niet volledig mijn mond houden.
Door mijn eigen situatie heb ik inmiddels geleerd dat je altijd ergens melding kunt doen, slachtofferhulp / politie ook als je zelf geen slachtoffer bent maar een getuigen… zonder dat er gelijk iets in gang gezet wordt. Zij kunnen in vertrouwen al informatie verzamelen wat een zaak (mocht die er komen) uiteindelijk wel sterker maakt.

Het openbare ervan is weer een heel ander verhaal.

Aan de ene kant vind ik het goed dat er nu zoveel aandacht voor is, maar ik vind het ook wel weer dubbel. Het is net alsof iedereen hier nu zijn slaatje uit wil slaan en als eerste ‘onthullende en unieke verhalen’ wil horen. Dat voelt dan ook soms een beetje meer als ramptoerisme dan er constructief over praten.

22 likes

Jaa pff ik ook. Ik vind het daarom ook best wel goed dat Humberto aangifte doet (als hij écht niks heeft gedaan dan natuurlijk). Het is niet oké van Kwalbert om zomaar dat soort dingen de wereld in te gooien en daar mag hij zich wel iets meer bewust van zijn lijkt me.

9 likes

Dit gevoel heb ik nu bij M heel sterk: waarom nu oproepen he daar te melden?

@S.onrisa ja sowieso, dit soort beschuldigingen moet je niet zomaar laten gaan.

4 likes

Ja, maar echt. Ik heb soms het idee dat het makkelijk is om te vergeten dat we het hebben over de dieptepunten van mensen hun levens, iets wat echt je leven op z’n kop zet en heel traumatisch is. Het is niet zomaar een spannend verhaal of juice. De mensen die dit hebben meegemaakt met TVOH, maar ook de mensen die zoiets op andere plekken hebben meegemaakt, worden er wel extra aan herinnerd nu. Daarom is het belangrijk dat er zorgvuldig over gepraat wordt. Ik zou mensen eerder willen oproepen hun huisarts of slachtofferhulp te bellen dan M, of een andere show

17 likes

Vond die Erik Dijkstra wel sterk net tijdens hlf8. Zeggen dat bepaalde opmerkingen gewoon echt niet oké zijn om te zeggen tegen vrouwen en dat het bij mannen toch een andere situatie is.

6 likes

Ik heb sowieso een zwak voor Erik Dijkstra maar dit deed hij idd ook heel goed!

4 likes

ik vind het eigenlijk een beetje gek dat de wereld nu wacht op de aflevering van Boos. lastig uit te leggen waarom, ik vind het een leuk programma maar is het nou objectieve onderzoeksjournalistiek te noemen? gewoon beetje raar dat wat eerst een youtubekanaal was met allemaal lollige gifjes en running gags nu ineens zo’n beslissende factor is in iets wat heel media-Nederland aangaat, en dat iedereen daar nu op zit te wachten. ik vind het al gek als Netflixdocumentaires rechtszaken in gang kunnen zetten, dat de media dus invloed hebben op wat het OM en de politie doen, maar Bóós? weet niet of iemand snapt wat ik bedoel :sweat_smile:

36 likes

Klopt, helemaal eens. Vind het eigenlijk juist onderzoeksjournalistiek. Ze hebben ook zeker serieuze dingen aan het licht gebracht zoals Annic ten duis destijds of die over de dominee anthonie kort. Denk ook dat iedereen heel benieuwd is naar de boos aflevering omdat zij het nu eenmaal als enige (dieper) hebben onderzocht op dit moment.

10 likes

Persoonlijk zou ik het een fijn idee vinden om te weten dat een jong team van een publieke omroep met mijn verhaal omgaat ipv een ander team. Tim Hofman en Boos hebben eerder al laten zien dat ze ook serieus met onderwerpen om kunnen gaan. Ik vond Tim sterk in die aflevering over die anti abortus demonstraties zonder te lacherig te doen.
Ja, je kan lacherig doen bij een CoolBlue of een shady verkoper en dat doen ze dan.

@Motherofdragons snap ik. Het is uiteindelijk ook slap gedoe met een psychiater waar ik niet bij zou willen komen

10 likes

Ook met dat Sybert en mondkapjes gedoe vond ik BOOS het goed doen. Hij kan die rijke mensen echt goed voor de kakken zetten. Maar pakt ook gewoon marktplaatsfradeurs aan.

15 likes

Jeetje die Nienke bij Beau zegt nu letterlijk dat ze is aangerand door Jeroen Rietbergen
Heftig hoor

Edit: ze schetst de situatie waar ze is aangerand door hem

8 likes

Bij Beau zitten twee vrouwen die mee hebben gedaan aan de voice en het is echt heel heftig.

1 like

En dan heb je twitterent Nederand die zegt dat ze een BH moet aantrekken. Echt rot op. En de advocaat doet alsof ze in een rechtzaal is. Beeeetje empathie voor je buurvrouw mag wel hoor, vooral omdat ze zich al zo schuldig voelt. Zó knap dat ze dit verteld. Wat moet dat pittig zijn op nationale tv.

15 likes