FF Boulevard #7

Die advocaat is echt veel te heftig! Waar is haar inlevingsvermogen inderdaad.

10 likes

Jaa echt hĂš het is misplaatst dat zij daar aan tafel zit. Misschien heeft ze op haar vakgebied gelijk maar je zet haar toch niet naast de slachtoffer.

9 likes

Wel goed hoe Beau reageerde op haar, top

9 likes

En ze lult uit haar nek
Echt heel ergerlijk, gelukkig is Beau lief

5 likes

Erg triest die tweets inderdaad, zij heeft geen recht van spreken want ze draagt een top met inkijk. Heerlijk die victim blaming altijd.

5 likes

Ik vind het ook echt knap hoe Nienke ( toch?) het uitgelegd. Maakt het voor velen hopelijk duidelijk hoe ernstig dit is. En dat de daders hard aangepakt zullen worden.

Okay die Kees mag echt vertrekken. “ zei hij het boos? Of op een grappige manier” joh er is geen goede manier om tegen een jonge dame te zeggen dat ze een geile broek aanheeft.

12 likes

Nou het wordt toch echt duidelijk dat heel veel mannen blijkbaar sommige opmerkingen doodnormaal vinden! Je vraagt een jonge vrouw die iets heeft meegemaakt toch niet “ op welke toon zei de man het”. Omg. Kut mannen.

39 likes

Ik kan er gewoon zĂł boos om worden. Wat ik begreep had Jeroen gezegd dat er boven studio’s waren, nou dat hoef je wss maar één keer tegen een (beginnend) artiest te zeggen, en dat er eenmaal boven helemaal geen studio’s waren. Dat alleen is al zĂł fout want daaruit blijkt maar weer wat zijn intentie was en dat ie haar onder valse voorwaarden mee heeft gelokt. (Als er wel studio’s waren was het natuurlijk ook fout wat hij heeft gedaan!!). Je kan zĂł schrikken van iets en van alles of helemaal niks denken op zo’n moment en dan later pas bedenken dat het gewoon echt niet oke was. Urgh ik vind echt dat we beter opgevoed moeten worden in hoe dat in je brein werkt en dat geen nee, niet per se ja is, vooral omdat je gewoon niet altijd in staat bent om ‘nee’ te zeggen.

13 likes

Ik loop achter op Beau, maar zo ik word even boos om die advocaat. Echt wtf ga je nu even een heel advocaten praatje. Ze is ook nog eens een vrouw. Echt wtf

1 like

Ik vind het juist goed dat de advocaat het wel ‘nuanceert’ (is niet het goede woord denk ik) Imo doet ze dit respectvol, ze legt ook duidelijk uit dat ze de wet uitlegt en niets wil afdoen aan hun ervaringen. Iedereen wil die Jeroen nu aan de hoogste boom maar je kunt gewoon niet zomaar nu vanalles roepen. Dat Beau haar juist een uitspraak wil ontlokken vind ik irritant.

Daarnaast, je zet bewust een advocaat aan tafel. Dan moet je niet ingrijpen als ze als advocaat uitlegt hoe het zit en ineens vragen ‘wat ze er als mens van vind’. Daarom.zit ze niet aan tafel

23 likes

Maar is dit dan het juiste moment om te doen met een slachtoffer die net heel emotioneel over verteld? Daar werd ik net zo boos over. Ik snap het verhaal wat de advocaat verteld maar het is denk ik nu echt de verkeerde setting.

8 likes
29 likes

Vind de timing ook niet fijn. Na de reclame herpakt zij zich wel. En benadrukt het eaa wel. En nu over Johnny de Mol. Wat een drama allemaal.

4 likes

Ik heb nu pas reclame, ben benieuwd dan hoe ze na de reclame is.

Wel echt zo dapper van de 2 dames dat ze hun verhaal durfde te vertellen.

1 like

Update 2: Kwalbert betreurt de ontstane ophef đŸ„Č

2 likes

Beau geeft haar letterlijk het woord. Hij zegt ‘Dit is gewoon aanrading, Meike, als ik het goed zeg’ en zij (Meike) gaat daar op in en geeft antwoord vanuit de rol waarvoor zij daar aan tafel is gevraagd (advocaat). Dat kun je haar toch niet verwijten?

12 likes

Ik heb even teruggespoeld via de Videoland app en ik schrik echt heel erg van de verhalen, vooral van Nienke haar verhaal. Wtf, ik vind het top hoe Beau tegen de advocaat ingaat. Je merkt echt dat hij boos aan het worden was. En ik vind dat Marc-Marie heel mooi reageerde op de dames.

11 likes

Ja het viel bij mij verkeerd de manier waarop ze het zei. Ze ging gelijk op de juridische toer, wat natuurlijk haar werk is. Dus niet perse haar fout inderdaad, maar wel vanuit de regie/ redactie dat het niet het moment is om een advocaat zo naast een slachtoffer neer te zetten. Of misschien ook mijn verwachting dat ik haar eerst als mens/ vrouw had zien willen reageren ipv als advocaat

6 likes

Ik vond dat ze daar best wel diep op door ging en dat ze het ook wel meer empathisch had kunnen brengen. Ik snap dat ze daar als advocaat zit en dat haar die vraag is gesteld, maar er heeft net iemand na heel lang twijfelen op nationale tv gezegd dat ze is aangerand. Op mij kwamen haar woorden een beetje over als ‘ja maar zo erg is het niet want het was geen echte dwang’. En misschien heb ik het verkeerd opgevat hoor. Moet zeggen dat ze na de pauze idd wel goed terug kwam op wat ze had gezegd. Denk dat het vooral niet zo handig is van het programma om bij zoiets gevoeligs, slachtoffers en een advocaat bij elkaar te zetten.

Edit; ik heb sowieso wat moeite met het juridische gedeelte omtrent dit soort zaken. Het is zĂł moeilijk te bewijzen, maar dat wil niet zeggen dat het niet is gebeurd en ook niet dat het niet ontzettend fout is. Mensen worden hier veel te weinig voor gestraft naar mijn idee en dat vind ik echt heel pijnlijk.

12 likes

Eens. Ze probeert het na de reclame het wel te nuanceren, maar eigenlijk had ze ook best wel wat harder kunnen zeggen doe WEL aangifte ongeacht de uitkomst. Want ze zegt dan weer dat het een weerwoord wordt en vaak teveel hoop wordt gevestigd door de eiser.

3 likes