Impopulaire mening misschien, maar ik wil het toch even opnemen voor de advocaat. Het is inderdaad een heel juridisch antwoord wat ze geeft. Namelijk âhet hangt er per geval vanaf en dit komt door hoe de wet nu isâ. Ze zegt ook niet dat het in het geval van deze vrouw niet zo is, maar dat het per geval bekeken moet worden en probeerde dit maar ook uit te leggen wat âdwangâ is. Waardoor zij op dat moment het niet zonder meer onder dit artikel kan schuiven. Simpel, omdat je niet alles weet en zij hier toch in haar rol als advocaat zit en dit programma geen hoorcollege strafrecht kan worden.
Los daarvan ben ik het wel echt eens met jullie berichten hier, dat door deze antwoorden het verkeerde beeld wordt gegeven en dat het programma haar misschien niet had moeten uitnodigen.
Edit: Ik denk trouwens ook dat de antwoorden van de advocaat anders hadden moeten zijn. Misschien dat dit ook gebrek is aan tv ervaring? (Dikke aanname van mijn kant) Het zou ook al anders zijn als ze haar antwoord zou beginnen met sympathie naar deze meiden. Bijv. âJe vraagt mij dit en ik zal antwoord geven vanuit mijn rol. De wet is in dit geval wellicht hard, maar hiermee wil ik niet voorbij gaan aan wat jullie hier nu vertellen, maar puur juridisch is het dit en dit. De rechtspraak kijkt hier zo naarâ.