FF Boulevard #7

En doen ze het niet, krijgen ze een flinke mep met een houten pollepel

6 likes

Nee, over de knie met de billen bloot.
Wacht, dit kan seksueel opgevat worden. Zo bedoel ik dat niet

6 likes

Pedofiele gevoelens is wel een hele zware term voor iemand die over een verliefdheid (?) zingt voor een zeventienjarige terwijl de schrijvers van dit lied ten tijde van het schrijven zelf 21/22 waren.

3 likes

Maar eerlijk, door al deze schandalen word ik soms een beetje moedeloos. Zowel door wat er gebeurt als hoe er op wordt gereageerd. Ik vraag me af hoe we er nu voor kunnen zorgen dat mensen vrouwen meer gaan respecteren. Het is zo’n groot probleem in de showwereld en daarbuiten. Ik wil iets doen, maar is er iets wat we kunnen doen?
Hoeveel schandalen zijn er nog nodig voor er een structurele oplossing komt en dit breed serieus wordt genomen?

3 likes

Ik heb zelf echt geen vertrouwen in de man gezien seksueel misbruik zo oud als de bijbel is

14 likes

Ik vind sws dat hier op school aandacht aan besteed moet worden. Niet alleen de standaard “Dit is een penis dit is een vagina en als dit in elkaar gaat dan komt er een baby” sexuele opvoeding. Maar ook gewoon dingen over toestemming en dingen die niet oke zijn enzo.

47 likes

Fair enough, pedofiele gevoelens is inderdaad niet de passende term voor een volwassen man die seksuele gevoelens heeft voor een meisje van 15 (niet 17). Desondanks vind ik het nog steeds niet iets waar een jolig liedje over geschreven en gezongen zou moeten worden

1 like

Volgens een vriendin van mij (biologielerares) is dit tegenwoordig gelukkig al meer standaard in het curriculum, in tegenstelling tot vroeger. Wij zijn begin dertig, zo’n 15 jaar geleden was die info inderdaad nog minimaal

5 likes

Ja idd. Ik heb zelf hierover van mijn ouders geleerd wat het verschil is tussen verschillende soorten geheimen. Je hebt leuke geheimen, zoals verrassingen en zwangerschappen, die mag je niet doorvertellen en die hebben altijd een einddatum. Niet leuke geheimen, of geheimen die vervelend voelen voor jezelf, mag je altijd doorvertellen aan volwassenen.
Daarnaast ook inderdaad leren dat nee ook echt nee is, maar misschien ook nee is, en ‘nog niet’ ook nee is.
Dat soort dingen zijn goed om te weten idd.

133 likes

Super goed dat je dit hebt geleerd. Ik kwam dit laatst ook tegen in een kinderboek toen ik opzoek was naar materiaal voor seksuele voorlichting. Weet helaas niet meer welke maar was echt blij verrast dat dit erin staat. Zó belangrijk!

4 likes

Wat mooi gezegd van je ouders, die ga ik zelf ook gebruiken!

En we moeten onze zonen beter opvoeden, daarin kunnen ‘wij’ dingen veranderen, denk ik/hoop ik.

18 likes

Jaa, ik wil wel gelijk even zeggen dat ik verder niks aan seksuele voorlichting heb gehad en pas op mijn achttiende wist waar je precies zwanger van kon worden. Dit was meer een levensles dan seksuele voorlichting.
En voorlichting had me wel weerbaarder gemaakt, denk ik. Maar het was ook allemaal heel religieus getint. Niks voor het huwelijk en verder hoef je niks te weten

3 likes

Het ligt er natuurlijk ook wel aan wie de voorlichting geeft. Mijn ex gaf hetzelfde vak en hij had als witte man toch wel een bepaalde kijk op sommige dingen. Ik heb hem de afgelopen jaren nooit over dit onderdeel gehoord, ondanks dat het blijkbaar in het curriculum staat. Zie het hem zo afdoen met alleen een ‘ze moet dus wel ja zeggen’ en verder niets.
En aangezien hij niet de enige man is die deze voorlichting zou moeten geven, heb ik er dus weinig vertrouwen in dat er bij deze generatie al grote sprongen worden gemaakt. Ik denk dat daar veel meer tijd voor nodig is.

9 likes

Heel erg bedankt voor dit hoopvolle bericht.
Ik ga er gedeeltelijk in mee, maar ik merk ook dat in mijn eigen (rechts-conservatieve) bubbel dit nog een lastig onderwerp is en dat juist de jeugd hierin ook heel fel kan zijn. Onder het mom van ‘anti-woke’ zijn, wordt er ook actie gevoerd tegen dit soort feminisme. Helaas zijn dit ook omgevingen waar deze mannen het voor het zeggen hebben.
Ik denk dat we uiteindelijk wel vooruit gaan hoor, maar er is ook een splintergroep die dat tegen zal willen gaan en geen veilige plaats zal willen zijn. Het voordeel is wel dat we er nu een keuze in hebben.
Ik ben nu zelf bezig met een soort actie in mijn eigen (conservatieve) bubbel tegen seksueel geweld en stuit op veel weerstand, vandaar ook mijn frustratie en hopeloosheid. Bedankt voor je bericht wel! Het doet me altijd goed om op het forum te zien dat er ook veel mensen zijn die dit wel als vanzelfsprekend zien, om hiertegen te strijden

23 likes

K3 was oorspronkelijk een soort van Vlaamse Spice Girls.

2 likes

Ik vind gewoon dat mannen niet meer moeten bestaan? Alleen maar ellende door die kwallen

32 likes

Nou ik werk op een school en heb me vandaag echt verbaasd over de reacties van (vrouwelijke!!!) collega’s. Dingen als dat ze het niet geloven en dat nu iedereen INEENS met hun verhaal komt, dat iemand als Ali B gewoon heel amicaal is dus dat dat gedrag gewoon verkeerd begrepen is dan, dat als het echt zo erg is je echt niet met je kop op tv bij een talkshow gaat zitten, dat dingen tegenwoordig heel snel verkeerd opgevat worden dus dat er wel heel veel mannen die ze kennen dan achter de tralies zouden moeten etc etc.

Echt ik wist niet wat ik hoorde… zo kortzichtig, dom, victim blamend. En die zijn dan mensen die in het VO voor de klas staan, eentje heeft zelf een zoon van 15… tot zover de nieuwe generatie die anders opgevoed wordt.

Terwijl 2 mannelijke collega’s in die discussie dan weer heel begripvol waren en zeggen zich bewust te zijn van hun positie als man.

11 likes

Iemand speelt gewoon de Sims met ons. :pleading_face:
(als kind dacht ik dit wel eens)

14 likes

Zelfs in dit topic word ik nog aan mijn studie herinnerd hahaha

3 likes

Nouja, dat is ook weer een beetje extreem, ik snap het idee ervan wel want zoals ik eerder zei lijkt het wel of iedere man met macht door de mand valt, maar dat is natuurlijk niet zo. Er zijn ook genoeg mannen die fatsoen in hun lijf hebben en zich wel normaal kunnen gedragen. Het zijn er wel veel, maar die pikte je er vaak op de middelbare school al uit.

4 likes