Tja, als je het zo stelt… zit misschien ook wel weer wat in… maar ik weet niet of ik het ook normaliseren vindt. Ik bedoel misschien te zeggen dat zulke gevoelens óók blijven bestaan als ze niet uitgesproken worden, en dat het goed is om onderwerpen iig bespreekbaar te houden om te voorkomen dat het escaleert? Ach ja, laten we het maar op een impopulaire mening houden….
erop tegen zijn om een vrolijk liedje te zingen over seksuele gevoelens voor minderjarigen =/= “alle dingen die mensen voelen volledig onbespreekbaar maken” :’) Ik ben er in principe niet op tegen om pedofiele gevoelens of geaardheid bespreekbaar te maken want lang niet iedereen met pedofiele gevoelens handelt daarnaar (godzijdank), maar denk niet dat een jolig liedje van nick en simon nou echt bij gaat dragen aan dat goede gesprek
Bespreekbaar houden akkoord. Maar helaas worden dingen pas bespreekbaar nadat er een daad gepleegd is bij een (minderjarige) meid/vrouw.
Vaders moeten eens met hun zoons gaan zitten en bespreken dat dingen niet gewenst zijn, niet mogen en niet normaal zijn.
Mannen moeten eens met elkaar met een pilsje gaan bespreken hoe ze állemaal een vrouw kennen die op een nare manier aangesproken, nagefloten of behandeld is. En daar opvolgend eens andere mannen gaan aanspreken.
Kerels die zelf dochters opvoeden moeten eens in therapie gaan als ze bepaalde uitingen/gevoelens hebben tegenover jongere (minderjarige) meisjes/vrouwen en het daar bespreken.
Het enige wat voornamelijk besproken word is hoe het meisje dit zelf veroorzaakt heeft, hoe vrouwen van mannen die walgelijke shit doen ‘accountable’ zijn voor hun vent zijn daden. Want laten we nog meer dit allemaal gaan normaliseren door lyrics, muziekvideos dat het kennelijk normaal is dat mannen dit doen bij vrouwen :).
Ok, ben ik het ook wel mee eens, ik hou erover op!
ik vind dit eigenlijk een manier om grapjes te maken over deze situatie. Gaat niet om de eventuele daders dus dat helpt.
Weet even niet zo goed wat ik hierover moet zeggen.
Mediacourant gaat wel echt hard nu. Daar staat trouwens ook een artikel over dat die advocaat bij Beau gisteren een aantal fouten heeft gemaakt in wat ze zei, voor wie het interessant vindt.
Dat er een heropvoed kamp moet komen waar we dit soort jeroentjes naar toe kunnen sturen.
Jup. Waarin ze dan ook zelf moeten koken enzovoort. Ze moeten elke dag een teleurgestelde brief van hun moeder voorlezen aan de rest
En doen ze het niet, krijgen ze een flinke mep met een houten pollepel
Nee, over de knie met de billen bloot.
Wacht, dit kan seksueel opgevat worden. Zo bedoel ik dat niet
Pedofiele gevoelens is wel een hele zware term voor iemand die over een verliefdheid (?) zingt voor een zeventienjarige terwijl de schrijvers van dit lied ten tijde van het schrijven zelf 21/22 waren.
Maar eerlijk, door al deze schandalen word ik soms een beetje moedeloos. Zowel door wat er gebeurt als hoe er op wordt gereageerd. Ik vraag me af hoe we er nu voor kunnen zorgen dat mensen vrouwen meer gaan respecteren. Het is zo’n groot probleem in de showwereld en daarbuiten. Ik wil iets doen, maar is er iets wat we kunnen doen?
Hoeveel schandalen zijn er nog nodig voor er een structurele oplossing komt en dit breed serieus wordt genomen?
Ik heb zelf echt geen vertrouwen in de man gezien seksueel misbruik zo oud als de bijbel is
Ik vind sws dat hier op school aandacht aan besteed moet worden. Niet alleen de standaard “Dit is een penis dit is een vagina en als dit in elkaar gaat dan komt er een baby” sexuele opvoeding. Maar ook gewoon dingen over toestemming en dingen die niet oke zijn enzo.
Fair enough, pedofiele gevoelens is inderdaad niet de passende term voor een volwassen man die seksuele gevoelens heeft voor een meisje van 15 (niet 17). Desondanks vind ik het nog steeds niet iets waar een jolig liedje over geschreven en gezongen zou moeten worden
Volgens een vriendin van mij (biologielerares) is dit tegenwoordig gelukkig al meer standaard in het curriculum, in tegenstelling tot vroeger. Wij zijn begin dertig, zo’n 15 jaar geleden was die info inderdaad nog minimaal
Ja idd. Ik heb zelf hierover van mijn ouders geleerd wat het verschil is tussen verschillende soorten geheimen. Je hebt leuke geheimen, zoals verrassingen en zwangerschappen, die mag je niet doorvertellen en die hebben altijd een einddatum. Niet leuke geheimen, of geheimen die vervelend voelen voor jezelf, mag je altijd doorvertellen aan volwassenen.
Daarnaast ook inderdaad leren dat nee ook echt nee is, maar misschien ook nee is, en ‘nog niet’ ook nee is.
Dat soort dingen zijn goed om te weten idd.
Super goed dat je dit hebt geleerd. Ik kwam dit laatst ook tegen in een kinderboek toen ik opzoek was naar materiaal voor seksuele voorlichting. Weet helaas niet meer welke maar was echt blij verrast dat dit erin staat. Zó belangrijk!
Wat mooi gezegd van je ouders, die ga ik zelf ook gebruiken!
En we moeten onze zonen beter opvoeden, daarin kunnen ‘wij’ dingen veranderen, denk ik/hoop ik.