FF Boulevard #7

Jaa, ik wil wel gelijk even zeggen dat ik verder niks aan seksuele voorlichting heb gehad en pas op mijn achttiende wist waar je precies zwanger van kon worden. Dit was meer een levensles dan seksuele voorlichting.
En voorlichting had me wel weerbaarder gemaakt, denk ik. Maar het was ook allemaal heel religieus getint. Niks voor het huwelijk en verder hoef je niks te weten

3 likes

Het ligt er natuurlijk ook wel aan wie de voorlichting geeft. Mijn ex gaf hetzelfde vak en hij had als witte man toch wel een bepaalde kijk op sommige dingen. Ik heb hem de afgelopen jaren nooit over dit onderdeel gehoord, ondanks dat het blijkbaar in het curriculum staat. Zie het hem zo afdoen met alleen een ‘ze moet dus wel ja zeggen’ en verder niets.
En aangezien hij niet de enige man is die deze voorlichting zou moeten geven, heb ik er dus weinig vertrouwen in dat er bij deze generatie al grote sprongen worden gemaakt. Ik denk dat daar veel meer tijd voor nodig is.

9 likes

Heel erg bedankt voor dit hoopvolle bericht.
Ik ga er gedeeltelijk in mee, maar ik merk ook dat in mijn eigen (rechts-conservatieve) bubbel dit nog een lastig onderwerp is en dat juist de jeugd hierin ook heel fel kan zijn. Onder het mom van ‘anti-woke’ zijn, wordt er ook actie gevoerd tegen dit soort feminisme. Helaas zijn dit ook omgevingen waar deze mannen het voor het zeggen hebben.
Ik denk dat we uiteindelijk wel vooruit gaan hoor, maar er is ook een splintergroep die dat tegen zal willen gaan en geen veilige plaats zal willen zijn. Het voordeel is wel dat we er nu een keuze in hebben.
Ik ben nu zelf bezig met een soort actie in mijn eigen (conservatieve) bubbel tegen seksueel geweld en stuit op veel weerstand, vandaar ook mijn frustratie en hopeloosheid. Bedankt voor je bericht wel! Het doet me altijd goed om op het forum te zien dat er ook veel mensen zijn die dit wel als vanzelfsprekend zien, om hiertegen te strijden

23 likes

K3 was oorspronkelijk een soort van Vlaamse Spice Girls.

2 likes

Ik vind gewoon dat mannen niet meer moeten bestaan? Alleen maar ellende door die kwallen

32 likes

Nou ik werk op een school en heb me vandaag echt verbaasd over de reacties van (vrouwelijke!!!) collega’s. Dingen als dat ze het niet geloven en dat nu iedereen INEENS met hun verhaal komt, dat iemand als Ali B gewoon heel amicaal is dus dat dat gedrag gewoon verkeerd begrepen is dan, dat als het echt zo erg is je echt niet met je kop op tv bij een talkshow gaat zitten, dat dingen tegenwoordig heel snel verkeerd opgevat worden dus dat er wel heel veel mannen die ze kennen dan achter de tralies zouden moeten etc etc.

Echt ik wist niet wat ik hoorde… zo kortzichtig, dom, victim blamend. En die zijn dan mensen die in het VO voor de klas staan, eentje heeft zelf een zoon van 15… tot zover de nieuwe generatie die anders opgevoed wordt.

Terwijl 2 mannelijke collega’s in die discussie dan weer heel begripvol waren en zeggen zich bewust te zijn van hun positie als man.

11 likes

Iemand speelt gewoon de Sims met ons. :pleading_face:
(als kind dacht ik dit wel eens)

14 likes

Zelfs in dit topic word ik nog aan mijn studie herinnerd hahaha

3 likes

Nouja, dat is ook weer een beetje extreem, ik snap het idee ervan wel want zoals ik eerder zei lijkt het wel of iedere man met macht door de mand valt, maar dat is natuurlijk niet zo. Er zijn ook genoeg mannen die fatsoen in hun lijf hebben en zich wel normaal kunnen gedragen. Het zijn er wel veel, maar die pikte je er vaak op de middelbare school al uit.

4 likes

Not all men.

11 likes

Hm, hier ben ik het dus niet mee eens. Dat impliceert dat je het al had kunnen weten van iemand en er ook dus ergens schuld ligt bij het slachtoffer. Het zijn in mijn ervaring ook vaak de mannen waarvan je het niet verwacht. Natuurlijk zijn er wat mensen die overduidelijk creepy zijn, maar niet elke misbruiker ziet eruit als Dion Graus en soms kan je het ook niet zien aankomen. Sterker nog, ik denk dat je het vaker niet dan wel ziet aankomen bij specifieke mensen, tenzij je mensen standaard wantrouwt. Ik denk niet dat dit een constructief idee is, dat je creeps er zo uit kan pikken

13 likes

Mental health regel 1: lees geen facebookreacties en tweets

Altijd hetzelfde liedje en ik word er zelf altijd moedeloos van

20 likes

Ja maar het is dus net als met een ongeluk, je wéét dat je niet moet kijken maar je doet het toch :sob:

9 likes

Het is het virtueel equivalent van een ongeluk. Je hebt ook altijd spijt, al tijdens het scrollen. Stop je ermee? Nee, zeker niet. Facebook is voor mij de meest effectieve zelfmarteling.

5 likes

Het is niet alsof op het voorhoofd van die mannen staat; ik vertoon grensoverschrijdend gedrag bij meisjes/vrouwen.

6 likes

Als je een leuke dag wilt moet je die zeker niet checken en helemaal niet reageren. Ik maak soms die fout en reageer (en nogeens iets politieks etc) en die ‘trollen’ zoeken je gelijk op en reageren op je openbare berichten met lelijke woorden. Hierdoor is mijn blokkeerlijst op fb ook gegroeid.

3 likes

Je hebt gelijk dat het inderdaad niet zo makkelijk is als “Je kon het al merken”, dat was slecht geformuleerd. Maar ik impliceerde daarmee verder helemaal niks.
Ik bedoelde meer te zeggen dat uit de groep jongens in zo’n klas de meeste al rare alpha male tics hadden en er weinig waren die beleefd en niet “ach, het is een jongen…dus” waren.

Anyway, het enige dat ik wil zeggen is dat kotsen op alle mannen ook niet de manier is, maar ik snap dat het zo voelt, ik heb dat ergens ook wel.

4 likes

Ik heb geen idee of dit probleem ooit opgelost zou kunnen worden, maar ik denk wel echt dat het heel belangrijk is om hoop te houden. Met die hoop voedt je namelijk je eigen kinderen op, en die nieuwe generatie gaat de toekomst zijn. Dus de enige manier om de toekomst te veranderen is om kinderen anders op te voeden. En door de bewustwording te vergroten vergroot je ook die kans.

Maar aan de andere kant moet ik ook zeggen dat mijn haat voor mannen alleen maar groter wordt, waardoor mijn reacties in discussies alleen maar feller worden, en waardoor er alleen maar minder naar mij geluisterd wordt.

Er ontstaat een polarisatie die ik zelf al probeer tegen te gaan, maar wat heel erg moeilijk is als je je kwaad maakt over iets en niet begrepen of gehoord wordt.

Het enige wat ik merk is dat mannen enkel luisteren als je het kalm en niet-beschuldigend verwoordt. Hoe achterlijk ik dat ook vindt, dat probeer ik dan maar te doen. Na zo’n 10 jaar heb ik bij mijn vader op deze manier toch al kleine veranderingen voor elkaar gekregen, en die tellen wel.

6 likes

Je legt het heel goed uit. Ben het met je eens. Ik doe dit ook al een hele tijd zo met mijn ouders (ook mijn moeder, want die is ook “Ze moeten een goeie man in de politiek” en “Waarom had ze dan ook een kort rokje aan”) en ik vond het deze week al fijn om te merken dat ze empathie hadden voor de slachtoffers en er een keer geen verwijt naar hen kwam.

2 likes

Meanwhile on Utopia news

16 likes