Ja, mee eens! Je moet ergens ook wel respect voor mensen hebben, wil je ooit nog hoop hebben dat er verandering kan komen. Zonder die hoop ga je er ook niet voor strijden. Mensen moeten ook wel de kans krijgen om het goed te doen.
Hierover gesproken: een vriend van mij was heel sceptisch over dit alles bij the voice, wilde de andere kant horen etc. Ik heb toen met hem gepraat en heb ook de docu van Sunny Bergman gestuurd over victim blaming. Daarop zei hij sorry en paste zijn mening aan. Het kan dus! Je moet de goede mannen de kans geven te groeien en verkeerd gedrag niet enabelen en tegengaan.
Edit: hiermee wil ik niet mezelf op de borst kloppen. Het was toeval dat ik dit gesprek met hem had, had ook iemand anders kunnen zijn. Wat ik wilde zeggen: sommige mannen willen echt leren!
Ja, en echt ik denk dat mannen zoals een Jeroen die energie niet waard zijn, die veranderen nooit. Nouja, misschien dwangmatig omdat ze hun leven om zich heen in elkaar zien klappen als ze door de mand vallen, maar een nieuwe kans en ze doen het later toch weer. Nieuwe generaties met de juiste moralen opvoeden en mannen (en sommige vrouwen) die open staan voor gesprek, daar moet de verandering beginnen.
Wat mij en velen mistroostig stemt is dat het vaak een generatie op generatie ‘ding’ is, dus het idee dat mannen maar alles mogen zal blijven bestaan zolang het bewust of onbewust doorgegeven word.
Ja, die daders blijven er altijd tussen zitten, helaas. Maar wat wel beter kan en ook beter gaat, is dat de daders niet meer altijd kunnen rekenen op het ongeloof in de omgeving van de slachtoffers. Er zijn steeds meer mensen die slachtoffers geloven en daarmee niet aan de kant van de dader staan. Waar er nog te vaak een zwijgende meerderheid was en is, wordt die ook wel eens doorbroken, door nu bijvoorbeeld BOOS. Dat laat zien dat mensen er niet zomaar mee wegkomen. Uiteindelijk komen de mensen die deze dingen doen dus hopelijk alleen te staan, omdat de omgeving zich steeds meer tegen dit gedrag keert. Daar heb ik wel hoop voor. Niet zozeer voor daders, dat die veranderen, maar dat de omstanders dingen minder gaan pikken.
Ja, dat is zeker hoopgevend!!!
Dit herken ik heel erg. Het moeilijkste is dan je eigen woede en frustratie wegslikken om het toch maar even rustig uit te leggen. Het voelt alleen soms alsof je iemand ervan moet overtuigen dat water nat is; je hebt er niet altijd de goede woorden voor, maar je weeeeet dat het zo is en het is zo obvious voor ons.
Maar toch merken we dus dat het helpt. Er is engelengeduld voor nodig, maar uiteindelijk kunnen wij misschien de generatie zijn die onze kinderen én onze ouders leert over hoe je goed met mensen omgaat
Ik ben echt als een gek reacties aan het verwijderen maar er komt gewoon telkens nieuwe onzin
Nav het nieuws vandaag ook met collega’s erover gepraat en hun reacties vielen me erg mee. Ik had verwacht dat ze ook zo misogyn zouden reageren. Er gebeurde alleen iets heel raars, een collega zei “ja ik snap alleen niet hoe anderen zolang weggekeken hebben.”
En toen zei ik “ja dat gebeurt toch overal zelfs hier. Iedereen weet dat Roel racistische, seksistische en sexueel getinte dingen zegt.”
Collega A: “serieus? Meen je dit? EINDELIJK iemand die dat ook vindt!”
En toen ineens werd collectief besloten dat dat niet oké is en we hem ook er op aan gaan spreken en anders hogerop zoeken.
Dat is het enige positieve aan deze nieuwsberichten, het kan het gesprek openen en ervoor zorgen dat het binnen andere organisaties ook wordt aangepakt.
Wel 1 domme witte vrouw collega die zei “nou ik heb daar geen last van hoor maarja ikkan ook wel voor mezelf opkomen.” Girl shut up het gaat niet om jou
Mijn werk is daar comments in de gaten houden en evt verwijderen
Dit is echt wat je hoopt gewoon. Ben benieuwd hoe het verder afloopt met Roel
Enige wat ik dacht: pff Roel van Velzen ook al…?
Reageren mogen we ook niet
Nee…
Ik snap m niet?
Huh ik snap het ook niet
Edit oh ik zag niet dat het Andre was
Nee t is gewoon een domme boomer facebook grap.
Gelukkig verschillen smaken
Ja laten we een vrouw belachelijk maken omdat ze ‘accountable’ gehouden moet worden voor acties van haar man.
En so much funnnnnnnny meme’s worden gemaakt dankzij deze beerput die open gaat, yay leuk
Alsjeblieft zeg…
Ja
Het gaat er in deze meme meer om van " Hehehe nu Linda single is wil ik dr wel hoor hehehe"
Terwijl een relatie die uit is sws al niet grappig is en al helemaal niet nu met al die schandalen.