FF Boulevard #7

OMG het is echt nooit goed he??? Waarom altijd “Nou heel goed, maar!!!”

15 likes

ik ben echt zo verdrietig door dit hele gebeuren. samen met alle andere shit voel ik me even totaal niet thuis in deze wereld. ik ga maar ff iets anders doen

16 likes

Heel goed dat ze zich uitspreekt als iemand die al jaren in die business meedraait. Ik vind alleen ‘gelukkig was ik mans genoeg om me te verweren’ wat ongelukkig gekozen, dan leg je alsnog weer iets neer bij de vrouwen die het ‘lieten gebeuren’. Maar goed, verder eens dat de focus ligt bij de mannen die het probleem zijn en elk statement van een vrouw uit de business is toe te juichen.

77 likes

Eens.

5 likes

Ik wil geen vrouw meer zijn in deze wereld. Deze aflevering wordt in het groot duidelijk wat zich zo vaak in het klein afspeelt. Ik voel me zo machteloos en boos. Het is zo oneerlijk en er zijn nog zoveel mensen die zich onaantastbaar wanen

11 likes

:clap::clap::clap:

106 likes

58 likes

Weet je wat ik nog het ergste vind? Toen Ali zei ‘niemand gaat jou geloven’, kreeg hij bijna gelijk. En zoveel daders hebben dit gezegd en hierin gelijk gekregen.

69 likes

Ja en dit probeert hij nu nog steeds te pushen, dat idee. Dat je gewoon exposed bent en alsnog als een kleuter die die een koekje steelt glashard liegt dat je iets gedaan hebt. En sommigen hem ook nog geloven!!!

Echt eng inderdaad.

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik deze opmerking kwijt kan maar ik kijk nu tijdens het bijlezen van dit topic Marble Mania (knikker festijn op SBS6) en Jan Dino moet een knikker over een baan krijgen, Roue Verveer en Jurgen Rayman moeten hem blokkeren. Wanneer Winston zegt nee hij telt niet want hij ligt er weer uit… Zegt Jan Dino gewoon “Oh dus als ik hem er ff gauw insteek en weer uit haalt telt het niet? Mooi dan ga ik nu even langs al jullie zussen. En daarna naar je broer. Dan duw ik 'm daar ook even in en uit”. Er wordt over heen gelachen maar na het zien van BOOS denk ik wtf? Hoe kan dit 1. worden gezegd. En 2. Dit soort praat is toch niet normaal? Het maakt me kotsmisselijk dat dit soort opmerkingen op een werkvloer worden gemaakt. Überhaupt worden gemaakt.

13 likes

Die John, een grote schijnvertoning om zijn imago te redden. Hij spreekt zichzelf sowieso dik tegen. Eerst zegt hij dat Jeroen het maar één keer heeft gedaan en dus een tweede kans verdient. Tim vraagt of iedereen die tweede kans zou krijgen, volgens John wel. Vervolgens zegt hij later dat er een zero tolerance beleid is, hoe dan als iedereen een tweede kans krijgt?? Ook zo typisch dat hij zegt dat Jeroen het één keer heeft gedaan en dat is ook gelijk de laatste keer geweest onder Talpa. Alle andere keren hebben plaatsgevonden na 2019, want dat is natuurlijk niet Johns verantwoordelijkheid, toevallig zeg (totaal ongeloofwaardig daarnaast).
Later zegt hij over de voice kids dat niemand alleen mocht zijn met een kind dus het kan niet anders dan dat het buiten de studio is gebeurd, dus dat is dan niet zijn verantwoordelijkheid. Uhm ja of het is wel gebeurd en er zijn dus gewoon getuigen van geweest die niks durven te zeggen vanwege de bedrijfscultuur die er hangt. Daarnaast is het nog steeds zijn verantwoordelijkheid als het buiten de studio gebeurt want het blijft nog steeds een coach met een kandidaat, nota bene een kind!! Maar goed, John gelooft het toch niet.
Mijn vriend zei ook nog stel dat hij iets heeft gedaan met bijvoorbeeld die kindjes uit Afrika. Hij heeft natuurlijk jaren voor war child gewerkt. Als Nederlandse kinderen en ouders zich al niet durven uit te spreken, hoe moet het dan met dat soort kindjes. Ik hoop echt dat daar niks is gebeurd, maar op een of andere manier spookt het toch door mijn hoofd.
Vond het wel lastig soms om een aantal van die vervormde stemmen te verstaan, kon het verhaal van één meisje daarom ook niet helemaal goed volgen. Dat vond ik wel jammer, want het is al moeilijk om zo je verhaal te doen dus vervelend als dan niet iedereen het kan verstaan

Oh dit moest geen reactie zijn op @Pheline sorry!

13 likes

Dit is gewoon niet waar. Je kunt er prima werken zonder ook maar iets door te hebben. Het is nou niet zo alsof dit soort dingen midden op het podium gebeuren hè? Sorry voor mijn felle reactie en vanwege herkenbaarheid wil ik er niet te diep op in gaan maar ik voel me bijna beschuldigd door je dat je niet gelooft dat als je daar werkt je niks door kan hebben, en dat soort uitspraken vind ik zeer kwalijk

15 likes

Voor wie het niet kon verstaan of het nog gaat kijken: ik heb de ondertiteling aangezet.

8 likes

Pff ik ben gaan wandelen, in bad gegaan, in bed gaan lezen maar ik lig nog steeds te trillen van woede

18 likes

:heart: sterkte

4 likes

Blehh wat misselijkmakend en hartverscheurend allemaal. Wat een in en in slecht mens ben je als je dit soort acties goedpraat of wegzet als grap.

Wat ik ook erg vind is dat dit dus al jaren aan de gang is, en er waarschijnlijk wel veel mensen min of meer vanaf wisten. Volgens mij gaan roddels in die wereld zo snel.

Om je vervolgens te bedenken dat vrouwen in bedrijven met minder bekendheid/allure compleet worden stilgehouden of het echt uitzichtloos is om hierover aan de bel te trekken.

Echt tijd voor een verandering qua wetgeving/straf en meer onderwijs over dit onderwerp.
Wat hangt deze smeerlappen nou feitelijk voor straf boven het hoofd, als het wordt bewezen? Veeeeeeels te laag.

5 likes

Inderdaad. Laten we heel snel gaan stoppen met derde partijen de schuld geven.

Nee, je weet het niet als je met zo’n vent getrouwd bent.
Nee, je weet het niet als zo’n vent je vader is.
Nee, je weet het niet als zo’n vent je collega is.

Echt, stop it.

34 likes

Ook John, twee minuten later: “Ik heb veel moeite met geloven dat MB aan kinderen zou zitten”

38 likes

Precies dit :triumph:

3 likes

Of misschien wisten ze het wel… maar WIJ weten het niet, dus we moeten echt stoppen met oordelen over dat soort dingen.

Gatver ik voel me ook echt naar.

Edit: bovendien denk ik echt dat het achteraf heel makkelijk praten is, en dat je dat soort dingen gewoon niet verwacht van mensen in je eigen omgeving (al helemaal niet je man, degene met wie je getrouwd bent en waar je van houdt), en het daarom letterlijk niet kunt geloven. Terwijl je achteraf misschien denkt: “ hoe heb ik dat in vredesnaam niet door kunnen hebben?”

Het is gewoon zo moeilijk te beseffen als je zelf nog nooit zoiets hebt meegemaakt, dat iemand van wie jij houdt in staat is dit te doen.

6 likes