FF Boulevard #7

Ik ben veel meer geraakt door de aflevering dan ik had verwacht. Ben echt boos. Ik denk dat elke vrouw wel enige vorm van seksueel grens overschijdend gedrag heeft meegemaakt. Op het werk, op school, op stap, in het ov of in een privésituatie…Hoewel mijn eigen ervaringen niets zijn bij de ervaringen uit de aflevering, lijkt het wel alsof mijn ervaringen nu allemaal op een rijtje in mijn hoofd zitten. Ik kan me niet voorstellen wat deze aflevering doet met mensen die heftigere dingen hebben meegemaakt.

Johns reactie laat natuurlijk precies zien dat zijn manier van denken onderdeel van het probleem is. Ik hoop dat dat genoeg duidelijk is geworden of alsnog wordt door andere media.

Niet te geloven dit allemaal.

28 likes

Yvonne is ook ineens stil? Heeft niks meer gepost na 16:00. Kan ook geen goed teken zijn

4 likes

Zag ik haar nu trouwens als bron even snel voorbij komen in beeld bij de aflevering? Zo ja, vind ik dat dan wel weer jammer dat ze dat erin gemonteerd hebben :grimacing:

7 likes

Yep, samen met andere roddelkanalen

3 likes

Ja, ik denk dat meer mensen dit herkennen. Ik heb het ook. Het zijn niet alle mannen, maar wel bijna alle vrouwen. Alles komt binnen, juist door de herkenbaarheid in de dynamieken. Iedereen kent de opmerkingen wel, de ‘grapjes’, de aanrakingen. Dit laat zien hoe groot het is en het laat ook zien dat het een probleem is en dat het niet onze schuld is. Daarmee wordt ook een verdedigingsmechanisme in je hoofd uitgeschakeld. Het is makkelijk om het weg te zetten als niet erg, of je eigen schuld, om er zo maar minder mee te hoeven zitten. Door zo’n programma raak je volgens mij zelf ook meer overtuigd van de ernst van jouw eigen ervaringen, terwijl je dat ook meteen weer betwijfelt omdat het minder erg is dan in de docu voorkomt. Dat is althans wat ik denk dat er gebeurt

12 likes

Oh man die John de mol is echt zo full of shit. Als moeder van 3 zoons voel ik hier echt een mega verantwoordelijkheid. No way in hell dat zij ooit een dickpic naar iemand gaan sturen.

Ik was er dus net ook over na aan het denken dat ik geen enkele, maar dan ook geen enkele vrouw ken die niet te maken heeft gehad met seksueel overschrijdend gedrag. Hoe bizar is dat?

8 likes

Wil je de verantwoordelijkheid voor brandstichting leggen bij de pyromanen of de brandweer?

23 likes

Ok Erwin.

29 likes

Verantwoordelijk voor hun opvoeding? Ja, voor 50% (aanname dat je dit met je partner oid doet). Vernantwoordelijk voor hun daden de rest van hun leven? NEE. Deze toekomstige mannen gaan dat zelf zijn. Wij vrouwen zijn NIET verantwoordelijk voor mannen.

13 likes

Doe maar gewoon niet dan.

Haha hoe kun je denken dat dit een goed idee is :rofl:

16 likes

Klopt. Inderdaad de aanrakingen, opmerkingen en grapjes. En de aflevering haalt inderdaad die dingen op, laat zien dat die dingen niet oké waren en niet hadden mogen gebeuren, maar tegelijkertijd denk je: dit was bij lange na niet zo erg als wat er allemaal in de aflevering voorbij komt.

Hoewel er gradaties zijn in seksueel grensoverschrijdend gedrag, is elke vorm hiervan natuurlijk gewoon verkeerd. Ik merk dat mijn eigen visie daarop ook wel is verschoven naarmate ik wat ouder werd. Toen ik nog een tiener was vond ik bepaalde vormen van aanrakingen en opmerkingen minder “erg” (zeker van leeftijdsgenoten). Zowel voor mijzelf als voor anderen.

Ik heb wat betreft dit onderwerp misschien gewoon het geluk gehad dat ik er mentaal niet heel veel last van lijk te hebben gehad (zonder hiermee te oordelen over anderen, er zijn genoeg dingen in mijn leven geweest waar ik juist wel last van heb gehad en waar anderen misschien weer minder last van zouden hebben gehad).

4 likes

Ik kijk nu op opnieuw omdat m’n man de aflevering nog niet had gezien. John suggereert dus eigenlijk dat de kinderen die betast zijn door Marco liegen ?!?! Omdat de beveiliging daar vanaf dag 1 op zat en het onmogelijk is.

28 likes

Ja, echt walgelijk. Kijk hem nu hier ook voor de tweede keer (om dezelfde reden toevallig) en de dingen die hij zegt zijn zó stuitend, verschrikkelijk.

2 likes

Of je beste vriend

4 likes

Ja bizar he!
Ik ga maar even een rondje lopen in de hoop me iets rustiger te voelen, ben nog steeds in een ZEER BOZE modus jegens mannen

4 likes

Of dat het dan buiten de studio gebeurd moet zijn. Ja ok, dat maakt het minder erg inderdaad!

3 likes

Jaa en ook zo van misschien buiten de schermen. Mja ik hoorde dat de bbqs kei gezellig waren…

Ik verbaas me nog steeds over dat stuk met John. Hij zat daar duidelijk om zn imagoschade te beperken maar hij heeft het 10x erger gemaakt. En het is niet zo dat Tim hem in die hoek dreef ofzo. Hij maakt zelf die domme opmerkingen.

30 likes

En dit inderdaad, alle situaties waarin mannen vieze dingen zeiden en deden en het werd genegeerd of weggewuifd. Echt vreselijk. Hoop dat er echt dingen gaan veranderen nu en dit soort gedrag niet meer wordt getolereerd, nergens meer

5 likes

Ja en hoezo was die beveiliging bij de kinderen dan wel ineens enorm nodig dan? Hij dacht toch niet dat er … allemaal… VIESPEUKEN voor hem werkten…?

11 likes

Supergoede duiding nu ook bij nieuwsuur. En waarom dat “onafhankelijke onderzoek” van iTV nogal dubieus is.
Na het zien daarvan, zou ik als dat advocatenkantoor die opdracht teruggeven. Hier wil je niet mee geassocieerd worden :no_mouth:

8 likes