EMDR heeft absoluut mijn leven gered, maar het uitvegen kun je nooit. Jij ook sterkte, en ook voor alle anderen die nu mentaal weer terug gegooid worden in hun eigen ervaringen met seksueel geweld.
Nou, ons rechtssysteem is dat je recht hebt op verdediging door een advocaat. Die advocaat hoeft niet per se op tv te worden uitgenodigd bij allerlei talkshows.
Jezus wat slecht dit. Zo van wij willenals eerste hier nieuws over hebben. Dus we doen het maar zo.
Het AD is naast de Telegraaf sowieso de meest sensatiebeluste krant, echt walgelijk soms.
Heb Nieuwsuur net terug zitten kijken. Heel goed inderdaad! Snoeihard over de handelswijze van ITV en wat goed die advocate die daar zat. De nieuwslezer liet ook z’n afkeuring duidelijk blijken over het victim-blaming van De Mol. Ik denk echt dat ze hier keihard voor zullen worden afgerekend linksom of rechtsom.
Weer AD he. Die hadden laatst ook al zo’n kutartikel over hoe leuk de man was die Clarinda heeft vermoord.
Is het AD niet ook van de Telegraaf?
Nee volgens mij niet! Is van DPG, die volgens mij vooral regionale kranten hebben.
Ik heb op instagram posts gedeeld over dat mannen moeten leren hun handen thuis te houden en er is 1 man die mij DMed dar echt niet alle mannen zo zijn. Hij vindt het heel vervelend dat hij op 1 grote hoop gegooid wordt. Hij heeft ook nare ervaringen met vrouwen. Hij heeft alleen goede vrienden die zoiets niet doen.
Een beetje dit idee:
Ik stop maar met proberen hem iets bij te brengen want het heeft geen nut.
Stuur deze reeks naar hem. Hij staat vast tussen 1 van deze 67 mensen.
Je zou toch gvd denken dat je het niet méér kan voorkauwen dan deze post, maar een vriend van me reageerde hierop direct dat hij het een misleidend lijstje vindt - maar met veel punten is hij het eens hoor !1! - want je kan niet al deze gevallen over één kam scheren zo is verkrachting en iets in je drankje doen echt wel veel erger dan iemand nakijken op straat of vrienden onderling grapjes tegen elkaar maken
Wat mij betreft geen vrienden meer.*
Maar godverdomme ik ben gewoon zo móe te moe om in discussie te gaan, het is aan dovemansoren gericht, ze willen het gewoon niet inzien.
(* nee het is niet dat ik mensen cancel maar ik heb niet meer de energie om mensen dichtbij me te laten die voor mij fundamentele dingen gewoon niet willen begrijpen)
Ik ga nu uit ellende poffertjes eten en naar bed. Ik ga morgen de strijd wel weer aan met de mannen in mijn DM’s en mijn omgeving.
Heb in elk geval weer een onderwerp om te bespreken met mijn psycholoog morgen
Ik ben ook nog helemaal lichamelijk onrustig en opgefokt en tegelijkertijd teneergeslagen en murw
Kan me nergens langer dan 5 sec op concentreren maar wil ook gewoon slapen en dat als ik wakker word we niet steeds geconfronteerd hoeven te worden met hoe fucked up alles is maar bleh
Ben gewoon zo moe
Gedaan!
Same. Echt hetzelfde. Alles vliegt overal heen in mijn hoofd, maar ik kan zelf nergens heen. Ik ga zo maar asociaal lang douchen om in elk geval mijn lichaam wat rustiger te krijgen.
En ik kan het ook echt niet meer aan dat áls je er met mensen (mannen) (nja niet alleen mannen maar veelal) over probeert te hebben, dat ze er zooooo makkelijk hun handen van ad kunnen trekken, zo makkelijk zichzelf direct tevreden stellen ja bijna op hun borst kloppen van ik hoef me niet aangesproken te voelen ik gebruik geen geweld ik ben zo okee ik snap niet waarom je hierover tegen míj begint want ik ben niet degene die je iets heeft aangedaan ík zou zoiets nooit doen ík ben geen viezerik klaar is Kees
Pfffffffffffffffffffggggfgggggg ik kan gewoon niet meer
Ze zitten toch niet in de rechtszaal?? Hij zit daar te spuwen in een talkshow.
Daar mag ik echt heel veel van vinden.
Hoorde vanavond twee vrouwelijke collega’s praten over dat het wel erg is maar dat die meiden van de voice ook wel erg weinig kleren dragen’
Ik ben trouwens echt bang dat Ali en zo voorlopig gecanceld worden maar over een tijdje weer vrolijk aan hun comeback beginnen. Ik ben er niet gerust op
Ik ben er ook niet gerust op dat dit jarenlange/levenslange gevolgen gaat hebben voor die goorlappen. Als ze niet (kunnen) worden veroordeeld, wat gebeurt er dan? Er zijn toch genoeg mannen die weg zijn gekomen met seksueel grensoverschrijdend gedrag dat bij iedereen bekend was, maar die daarna nog gewoon een carrière in de entertainmentbusiness hebben opgebouwd (Dave Roelvink bijvoorbeeld)? Misschien ben ik pessimistisch, maar ik zou niet eens meer verbaasd zijn als Marco en Ali over een paar jaar gewoon weer op tv te zien zijn.
Ik ben ook echt zwaar teleurgesteld dat GEEN ENKELE hetero man op mijn tijdlijn hier aandacht aan besteedt. Hoop maar dat ik de verkeerde mensen volg, maar ughhhh.