FF Boulevard #7

Ik weet niet hoe ik het precies moet verwoorden, maar vind het zo fijn dat (vooral) vrouwen nu in opstand lijken te komen en hier tegenin gaan. Hoop echt dat het iets gaat veranderen.

137 likes

Ik vind dit heel krachtig en tegelijkertijd vind ik de stilte van mannen echt oorverdovend. Bijna alle vrouwen in m’n timeline hebben er wel iets over gedeeld en van de mannen echt niemand.

37 likes

In mijn omgeving wordt juist door meerdere (hetero)mannen die quote gedeeld ‘De schuld ligt altijd bij degene die over de grens gaat, nooit bij degene die het overkomt.’ Ook door iemand van wie ik weet dat hij Ali B zijdelings kent (samen opgegroeid). Ook meerdere mannen uit de juridische hoek die erop wijzen dat de focus veel ligt op het strafrecht, maar dat er nog zoveel meer mogelijk is civiel en via klachtencommissies. Dit wordt Ă©cht niet zomaar getolereerd (meer) hoor. Ik denk dat John de Mol binnenkort al opstapt.

15 likes

Zat ik me net te bedenken inderdaad. Er werd echt enorm veel gedeeld gisteren, maar bij mij alleen van een specifiek groepje mensen. Daarbuiten echt niemand. Ben bang dat het voor veel andere mensen gewoon niet zo boeiend is ofzo, en we vandaag gewoon weer verder gaan met de orde van de dag.

3 likes

Bij mij kwam door deze uitzending ook iets naar boven wat ik destijds een beetje heb weggelachen maar waarvan ik achteraf denk: dat was Ă©cht niet okĂ©. Erg dat je in eerste instantie dingen niet ziet zoals ze zijn omdat het bijna ‘normaal’ lijkt :rage:

5 likes

De aflevering is al 7 miljoen meer gezien.
Echt heel goed dat ook de ‘oudere generatie’ het actief heeft opgezegd.

4 likes

Ik vind dit zo stoer, om dit gewoon publiek tegen je baas, de meest invloedrijke media-man, aan te gaan.

30 likes

Dat zou echt geweldig zijn maar ik weet niet of ik dat kan geloven.
Dat tweede statement van Ali B bijvoorbeeld wordt gewoon nog 34000 geliked? Verder geen idee of dat “iets” zegt maar ik krijg daar buikpijn van. Hoe kan je met je volle verstand zoiets liken?

10 likes

Ik zag dit op Marieke haar insta. Ik vind het sterkt

101 likes

Toen er gister nog maar een paar reacties waren en zag dat er ook vrouwen hartjes achterlieten keek ik even op die paginas. Eentje was echt een soort zelfliefde coach en deelde zelfs de pagina van het centrum voor seksueel geweld. Hoe kan je dan tegelijkertijd ook ali’s post liken en met hartjes reageren, hoe dan.

Vind die advertentie echt goed. Snel gehandeld door die vrouwen. En wat moet t ook kut zijn daar in dat bedrijf te werken als vrouwzijnde en dan dat soort uitspraken horen.

11 likes

Oh dat is fijn om te horen dat er mannen zijn die het wel doen. Moet ook wel zeggen dat ik meer vrouwen volg dan mannen, maar alsnog stelt het me teleur.

5 likes

Ik geloof echt niet dat hij afstapt. In zijn ogen heeft hij wellicht alleen wat onhandigs gezegd. Denken dat John af zou stappen is alsof je verwacht dat Jeff Bezos zou afstappen van Amazon. Never gonna happen.

20 likes

Ik heb ook al proberen te zoeken maar kan niks vinden. Je moet min 24 uur of soms 48 uur van te voren een demonstratie melden bij je gemeente las ik net, dus weet niet of dat vandaag of dit weekend al gaat lukken. Maar als er iemand iets weet; let me know want ik sluit graag aan :fire:

11 likes

Ik denk dat hij op zal stappen uit zelfbehoud: als hij zich terugtrekt maakt het bedrijf nog een kans om z’n waarde te behouden. Zo lang hij aanblijft zal niet de indruk gewekt worden dat het probleem daadwerkelijk aangepakt zal worden of eerlijk zal worden onderzocht. Zeker vanwege die familiebanden.
De focus ligt nu heel erg op de strafrechtelijke procedure tegen de daders, maar als werkgever is hij hoe dan ook aansprakelijk. Daarin zijn die wurgcontracten eigenlijk een zege: want daardoor is er sprake van een werkrelatie. De omvang, het feit dat het zelfs om kinderen gaat, dat het na #metoo komt, zo lang heeft geduurd, en het feit dat veel van zijn (voormalig) werkneemsters zich nu publiekelijk tegen hem keren: zijn positie is nu al onhoudbaar aan het worden. Een reactie in BOOS geven is al een uiterste poging tot damage control voor zo’n mediaschuw persoon. Blijkbaar ook niet goed voorbereid (paniek of overmoed, ik weet het niet), maar dat keert zich nu alleen maar tegen hem. En terecht: hij is duidelijk onderdeel van het probleem.
Bovendien is hij 66. Hij moet een keer stoppen. Ik ben altijd wat optimistisch dus geef het nog een week. Of het echt iets gaat veranderen is een tweede inderdaad @anon3219017. Maar wie weet. ‘We’ zijn intussen best machtig als vrouwen.

5 likes

Hij gaat echt niet aftreden uit zelfbehoud, dan moet hij toegeven dat hij fout zit. Ik denk dat hier onderschat wordt hoe machtig hij is en hoe groot “zijn bedrijf” is. Zoals ik zei, het is alsof je tegen Jeff Bezos zegt dat hij moet aftreden. Dat gaat hij niet doen. En al treed hij af, hij komt echt niet zonder werk te zitten. Hij is aandeelhouder van een aantal grote bedrijven, zal echt ergens wel in een raad zitten, etc etc.

9 likes

Misschien heb ik in alle berichten iets gemist, maar waar baseer je op dat er een werkrelatie is vanwege de contracten (ik neem aan dat je de contracten met de talenten bedoelde)? Een contract is niet zonder meer een arbeidsovereenkomst en voldoet meteen aan de eisen voor een arbeidsovereenkomst.

3 likes

Esmee Denters post ook dat Marco ooit in haar bil kneep. Er komen steeds meer verhalen naar buiten, aangiftes worden gedaan
 ik ben geschokt, maar tegelijkertijd voelt het goed dat dit nu in gang is gezet: laten we deze klootzakken buiten spel zetten en een massaal signaal geven naar alle viezerikken: blijf met je poten van ons af.

25 likes

Die advocaat van ali maakt me echt boos. En denk alleen maar bij hoeveel vrouwen heeft ie dit soort dingen gedaan als er wordt gezegd “ja als het de vrouw is wie hij denkt dan”.

3 likes

Vind het echter wel logisch dat de advocaat hem verdedigd. Daar wordt hij voor betaald :sweat_smile:

8 likes

In Amerika heb je een organisatie die slachtoffers hierbij helpt, echt een goed initiatief, jammer dat het nodig is

3 likes