FF Boulevard #7

Dat hij niet inziet dat Van Rietbergen in een machtspositie zit, kan ik dus echt NIET snappen. Los van het feit dat het zijn zwager is en bandleider was, staat een man van 50 helaas toch altijd in een machtspositie tov een 18-jarig meisje?

29 likes

Ik denk dat hij het heus wel snapt maar als hij dat zegt, zegt hij ook impliciet dat hij het zelf verkeerd heeft ingeschat (ja duh). Ik denk dat een deel van zijn uitspraken echt boomeruitspraken zijn maar hij is echt niet zo onwetend als hij zich voordeed. Je een beetje van de domme houden is ook een tactiek natuurlijk.

18 likes

Vond deze ongelooflijk sterk.

83 likes

Ik word ook nog steeds boos om het: vrouwen hebben kennelijk een soort schaamte.

Nee hoezo meneer de Mol, ik ben gister betast door iemand en dat wilde ik niet, heb er 5 stories en 2 dansende tiktoks over gemaakt, totaaaaal geen schaamte.

Echt hoe kan hij dit zeggen én blijkbaar dus ook denken. Natuurlijk schaam je je kapot als dit je overkomt en niet omdat je je moet schamen maar wel omdat het een natuurlijke en menselijke reactie is. Er is je iets naars overkomen en dat durf je niet te delen met de buitenwereld.

Totaal andere vergelijk een vriendin van mij is op haar werk overvallen dat hoorde wij als vriendinnen pas na 2 dagen omdat ze zich schaamde, omdat ze zichzelf de schuld gaf want ze had de daders al eerder in de winkel gezien etc.

15 likes

Ik vond dit precies alles verwoorden

61 likes

Roxane for president :heart:

5 likes

Nieuwsuur gisteren. Hij is als werkgever sowieso aansprakelijk voor het gedrag van zijn werknemers en ook de deelnemers hebben in deze context best veel rechten waar ze een beroep op kunnen doen. Edit: En misschien is werkrelatie niet de juiste term hoor, maar het is in elk geval absoluut niet alsof het buitenstaanders zijn of iets dergelijks. Hoe veilig voelen mensen zich om zaken te melden met zo’n wurgcontract? De ongelijke verhoudingen blijken des te meer uit dit soort constructies.

1 like

Ik mis hier alleen nog een post die ik vanochtend zag maar kan hem niet meer vinden

Doet mond open…
JdM: iedereen verdiend een tweede kans
:rage:

3 likes

Thanks! Ga ik die even terug kijken!

4 likes

Niet dat we m dankbaar moeten zijn dat t een oude, niet begrijpende lul is. Maar door wat hij heeft gezegd wordt er wel meer over gepraat dan als hij een goede reactie had gegeven denk ik. Hij heeft precies laten zien wat een heel groot deel van het probleem is.

24 likes

Ja en het ergste is nog dat het in dat interview zo duidelijk werd dat hij het zich ook oprecht niet kan voorstellen. Hij deed volgens mij niet eens alsof, hij begrijpt het écht niet.

Het feit al dat hij volslagen in de war was van de vraag of Jeroen Rietbergen een machtspositie heeft tegenover een kandidaat. Daar kwam hij niet uit. Alsof hij alleen vanuit z’n eigen apenrotsrangorde-perspectief kijkt.

Als het daar al misgaat, heeft hij direct een reden te pakken waarom vrouwen niet naar hem toe komen.

@Whoopdidoo ja, het geeft ons als vrouwen nu echt de perfecte kans om met een reactie te komen. En ik heb wel echt het gevoel dat we meer gehoord worden dan ooit. Je merkt nu ook hoeveel vrouwen er in de media zitten en inmiddels invloed hebben, en dat haalt zoveel uit.

DIT is waarom er meer vrouwen in bedrijven actief moeten zijn.

——

Ik vind het echt ongelofelijk hoe erg dit me allemaal triggered. Ik heb er echt slecht van geslapen, dit legt zoveel bloot. De reacties van zoveel mensen over dit probleem raken mij nu ineens persoonlijk. Omdat het niet meer alleen over de voice gaat maar over gedrag van mannen en vrouwen in het algemeen, en daar kan denk ik elke vrouw zich wel in vinden.

6 likes

Dit ja. Hij maakt pijnlijk duidelijk wat het probleem is en dat het niet om wat “rotte appels” gaat.in een verder goed werkend systeem, maar dat het hele systeem niet helpend is en dit gedrag in stand houd.

4 likes

51 likes

Ja dat vond ik ook heel erg. Vooral uitspraken als: ja maar een kind is nooit alleen bij the voice kids, en ik kan mij niet voorstellen dat.
Nou dan ben ik blij dat John een fatsoenlijke man is die niet aan vrouwen en kinderen zit en het zich daarom niet kan voorstellen, maar dat betekend niet dat het dan niet gebeurd of dat een ander zich dan maar inhoudt.

1 like

https://www.ad.nl/show/amerikaanse-zanger-meat-loaf-74-overleden~a2f15651/

2 likes

:open_mouth:

4 likes

Trouwens iemand VI gezien gister met Reneetje? Ik vond hem de plank toch wel stevig mis slaan jeetje

1 like

Had niet anders verwacht bij die mannen.

10 likes

Ja ik struin ook echt alles af. Ik weet ook niet hoe je zo iets zelf kunt starten en als iemand anders inside info heeft, hit me up. Ik wil lopen voor de slachtoffers en tegen de verdachten.

2 likes

Inderdaad, waarom kijken “we” hier nog naar, die mogen ook wel gewoon van de buis met alle uitspraken die ze de afgelopen jaren gedaan hebben

14 likes