FF Boulevard #7

Deze tiktok maakt t voor mij heel visueel wat er mis is in deze wereld. Hoezo denken random mannen zomaar aan vrouwen te kunnen zitten.
https://vm.tiktok.com/ZMLdK11dd/

6 likes

24 likes

Dat sneeuwt nogal onder hé? Er is sowieso erg weinig aandacht voor geweest.

8 likes

Snap niet waarom Ruud dit nou zo nodig wil plaatsen.

7 likes

Handig overzicht van iedereen die ik op spotify wil blokkeren
Verder is Ruud dus even totaal niet aangesloten!!

1 like

#toosoon

6 likes

Radio 2 is echt mijn lievelings maar ik vind Ruud (en Chiel) zo ontzettend walgelijk. Echt een teleurstelling dat ze bij Radio 2 zitten

19 likes

Wie vertelt hem dat volgens een Frans onderzoek ~98% van al het seksueel geweld door mannen wordt gepleegd?*

Ik stel voor dat we eerst die gaan educaten en daarna wil ik me best focussen op de overige 2% hoor.

*bron heb ik nu niet bij de hand maar kan ik opzoeken als iemand dat wil

3 likes

Ik die die story niet meer, heeft hij die verwijderd? Is Olcay erachter gekomen?

Edit: kan ook geen lijst op spotify vinden

3 likes

Zo te zien is ie er mee bezig, kan de lijst nog in mijn historie zien. Zojuist verdween de naam van de lijst en staat ie niet meer publiek. Maar hij heeft hem dus niet volledig verwijderd. En inderdaad niet meer op insta

3 likes

Precies! Het was letterlijk “maar meisjes sturen soms ook filmpjes van zichzelf”.

Geloof ik meteen, qua cijfers. Kanttekening: het taboe en de schaamte die bij seksueel overschrijdend gedrag van vrouwen naar mannen komt kijken is wellicht nog groter. Aangifte daarin is miniem. Daar mag zeker veel meer aandacht voor zijn (net als vrouw/vrouw, man/man en overschrijdend gedrag bij non-binaire personen, waar überhaupt stukken minder aandacht voor is ook). Ik geloof ook zeker dat de verhoudingen wellicht nog wat anders zou liggen als mannen aangifte zouden doen van seksueel overschrijdend gedrag van vrouwen - procentueel geen idee, maar kan het me voorstellen dat het dan om wel iets meer dan 2% gaat - maar álsnog wordt het overgrote deel door mannen gepleegd.

Het was ook niet dat hij daarvoor een lans wou breken ofzo, maar meer van “jaaa máá meisjes die”. Het gaat om het structurele probleem wat we willen blootleggen, het is geen kwestie van naar elkaar wijzen.

4 likes

Dit is ook inderdaad precies het probleem hè. Als je je serieus wil inzetten voor het aanpakken van seksueel geweld naar van vrouwen naar mannen toe: natuurlijk luister ik naar je, ik ben de eerste die naast je op de barricades staat als het er op aankomt. Maar de mensen die dit als “argument” aanbrengen zijn 9/10 keer Jeroenen die ~advocaat van de duivel~ willen spelen en niet mensen die zich hier daadwerkelijk om bekommeren. :roll_eyes:

3 likes

🥲🥲🥲

4 likes

Het voelt echt alsof er een hele nieuwe wappiegolf is geboren gisteren, die inzichtelijk helpt te maken welke mensen je beter uit je omgeving kunt weren

51 likes

Ohh ja, want gebrek aan status is idd wat de man nog mist😐

3 likes

Ik heb de indruk dat het anders is bedoeld dan dat jij het opvat. Educate your children = leer je zoon grenzen te herkennen en te respecteren en leer je dochter dat niet alle mannen het beste met je voor hebben en dat en hoe je je grenzen kan aangeven.

6 likes

Maar eerlijk wij worden al jaren lang als vrouwen er bewust van gemaakt dat veel mannen niet te vertrouwen zijn. Nu moeten mannen maar eens bewust gemaakt worden van hun gedrag.

Dat hele educate your kids ipv sons haalt ook weer de aandacht weg van waar t probleem echt ligt. Namelijk bij mannen. En het voelt voor mij hetzelfde als die ‘vrouwen moeten aan de bel trekken’ zin.

63 likes

Ugh, seksueel misbruik van mannen door vrouwen wordt vaak aangehaald door mensen die dat alleen maar gebruiken als ‘ja maar’ als een man iets heeft gedaan. Op momenten dat mannen niet ter verantwoording worden geroepen, hoor je er nooit iets over. Ja, dat moet veranderen, want we moeten al het misbruik aanpakken. Als je er echter nuchter naar kijkt (en dat willen mannen toch zo graag), moet je concluderen dat ten eerste het meeste misbruik door mannen wordt gepleegd en ten tweede de meeste meldingen van misbruik waar blijken te zijn.
Dit is de ongemakkelijke waarheid die je onder ogen moet zien. Ja, mannen worden ook misbruikt, maar als je echt geeft om dat gegeven, gebruik je het niet als stok om mee te slaan of als afweermechanisme als het gaat over vrouwen die misbruikt worden. Dat is respectloos naar alle slachtoffers, man en vrouw.

12 likes

Dat is zo, en je schrijft het ook sterk/mooi, maar grenzen aan leren geven - niet alleen naar mannen - is wel een heel belangrijke vaardigheid. En als mannen grenzen moeten herkennen en respecteren moeten die grenzen wel worden aangegeven.

Edit:
Aanrandingen zijn sowieso over de grens, jongere meiden in een machtsrelatie aanraken ook. Maar er zijn ogenschijnlijke ‘wederkerige’ situaties waarin het aangeven van die grens broodnodig is.

5 likes

Met die laatste zin klink je precies als John de mol gister

28 likes