FF Boulevard #7

Het is " all lives matter" all over again.

Vooral heel hard gillen dat ’ NiEt AlLe MaNnEn’ en ’ OoK VrOuWeN ZiJn NAaR’

19 likes

Kijk ook even hoeveel emotional labor er weer op de vrouwen komt. Wij moeten maar aan de bel trekken en uiteindelijk komt het er ook op neer dat wij mannen steeds dingen moeten leren en corrigeren. Uiteindelijk kwam het ook door de vrouwen van Talpa dat John een andere inzicht naar buiten bracht, niet omdat een vriend hem opbelde en uitlegde dat het echt niet kon. Dat is zo tekenend voor de huidige situatie. Alleen daarom al is het ‘educate your kids’ niet eerlijk. De verhoudingen in de emotionele moeiten liggen al scheef, dat mag eerst even rechtgetrokken worden

13 likes

Ja? Denk je echt dat het probleem is dat mensen hun grenzen niet aangeven?

19 likes

Hm ja, dat klopt wel ja. Ik haal het weer weg.

3 likes

Maar zo makkelijk is het niet bij sexueel overschrijdend gedrag. Soms gebeuren er dingen waarbij je bevriest op het moment. Ookal heb je heel goed geleerd hoe je je grenzen moet aangeven en ben je sterk en zelfverzekerd. Je weet niet altijd hoe je gaat reageren als er iets gebeurd. En wat als iemand na een nee alsnog je grens over gaat…

Het slaat gewoon helemaal nergens op dat je als vrouw ook nog eens zelf verandwoordelijk zou moeten zijn of iemand jouw grens over gaat of niet. Dat is ook een groot deel van t probleem daarom word3n vrouwen niet geloofd en word er weinig aangifte gedaan enzovoorts

22 likes

Ik geef wel eens gastlessen op middelbare scholen en ‘concent’ was ooit onderwerp van gesprek. Een jongen vertelde dat hij ooit een meisje heeft gevraagd of hij haar mocht zoenen. (Hulde) Waarna ze hem heel hard uitlachte. Hij voegde er nog aan toe dat ze alsnog gezoen hadden (:joy:).

Dit gaf mij wel aan dat deze meid (en wrs veel anderen) het belang van het praten over concent en grenzen aangeven niet inzien.

2 likes

Ik begrijp niet helemaal hoe dit aansluit bij alles wat er nu gaande is, je haalt wederom een situatie aan waarbij het gaat over een reactie van een vrouw (meisje in dit geval) die je niet kloppend vindt. Daar gaat het nu helemaal niet over en is een totaal andere discussie/onderwerp. Ik hoop dat je tegen die jongen gezegd hebt dat hij het supergoed aangepakt heeft.

12 likes

Nee natuurlijk niet. Maar het lijkt mij voor iedere ouder met een dochter heel wijs om te zeggen ‘Je bent niemand ooit iets verplicht, vergeet dat niet. Ook niet als iemand je mee uit neemt, je eten en drinken betaalt en een leuk cadeau voor je gekocht heeft. Ook niet als hij andere dingen voor je doet, gaat doen of kan doen. Als jij niet wil, hoeft dat niet. Seks is alleen leuk als je er allebei zin in hebt. Je mag het altijd zeggen als je niet wil.’

2 likes

Over dat grenzen aangeven soms niet het probleem is: ik was ooit aan het daten met een jongen en toen zei ik dat ik nog niet wilde zoenen. Dat leek hij te respecteren. Een half uur later vroeg hij of ik nog steeds niet wilde zoenen. Ik zei nee, waarop hij me zoende en op mijn bed duwde om op me te liggen. Ik zei dat ik dat niet wilde, toen ging hij even door en zei daarna sorry. Dat was drie keer duidelijk ‘nee’ van mijn kant.
Ik heb andere ervaringen waarin ik bevroor, maar dit laat maar zien dat het niet altijd uitmaakt wat je zegt. Mijn grens was duidelijk, echt.

35 likes

Behalve dat het woordje ‘nee’ soms ook behoorlijk moeilijk is voor mannen.

Sorry, je legt nu echt de verantwoordelijkheid bij de verkeerde.

42 likes

Wow er komen zoveel dingen naar boven deze week. Mijn eerste kus was in groep 2/3 toen ik bij een klasgenootje ging spelen die in de ban was van kussen. En dat ook persee wou doen steeds. En me ook op bed drukte enzo. Hij was ook een beetje geirriteerd toen ik iets anders wou doen.

Dus nee niet educate your kids educate your sons!

11 likes

Ik heb nog nooit zo openlijk gesproken over mijn eigen ervaringen, maar jouw bericht triggert mij zo dat ik mij toch genoodzaakt voel om dit te doen.
Ik heb namelijk in een situatie heb gezeten waarin ik duidelijk mijn grenzen heb aangegeven. Ik heb meermaals nee gezegd. Ik heb hem weggeduwd. Ik ben hem uit de weg gegaan. Ik ben alsnog misbruikt. En toen ik diegene (een goede vriend die ik 100% vertrouwde overigens) er later op aansprak werd mij gezegd dat ik niet duidelijk genoeg was geweest dat ik geen seks wilde.
Dus laten we ons niet WEER de schuld bij de vrouw leggen. Dat is namelijk de reden dat ik pas na 1,5 jaar aan mezelf durfde toe te geven wat mij overkomen was. En de reden dat ik me nog steeds zo schaam en de schuld bij mezelf leg dat ik er niet over durf te praten. Laten we de MANNEN aanspreken op HUN VERANTWOORDELIJK.

59 likes

Voor mensen die het interessant vinden, nu Peter vd Vorst (directeur rtl) bij Beau

4 likes

Het klinkt alsof je nu door bovenstaande berichten van @Beutyschooldropout het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden of uit moet leggen dat het probleem niet ligt bij niet duidelijk genoeg grenzen aangeven dmv het geven van voorbeelden uit je eigen ervaring, en dat vind ik echt echt heel verdrietig en kwalijk. Zelfde geldt voor @Fleures
Je maakt nogal wat los @Beutyschooldropout en dat is echt niet ok.

8 likes

Ja, dat gevoel heb ik idd. Het is bij mij ook een beetje vers omdat ik het hier net met mijn psych over had. Ik ben heel erg opgevoed met ‘je moet je netjes kleden, want anders maak je het mannen moeilijk’, waardoor ik nog steeds als er iets gebeurt als eerste reactie heb ‘maar ik zag er toch gewoon netjes uit???’ Ik heb geleerd dat mannen zichzelf niet kunnen inhouden en je ze daar als vrouw mee moet helpen. Als er dan zoiets gebeurt, is dat heel verwarrend. Ik dacht immers dat ik alle voorwaarden had geschept om dit niet te laten gebeuren. Ik zag er netjes uit, zorgde dat ik niet te veel signalen afgaf enzovoort. Dat was zo verwarrend.
Dit voorbeeld vind ik min of meer makkelijk om te delen, omdat ik hierin zelf alle antwoorden klaar heb over waarom ik alles goed heb gedaan. Ik heb ook andere (naardere) dingen meegemaakt waarvan ik niet kan zeggen dat ik heel hard nee heb geroepen. Daar voel ik me nog steeds schuldig over en daar schaam ik me voor. Het zit echt diep, ik neem het mezelf echt kwalijk, al weet ik dat dat niet hoeft

6 likes

Dit raakt voor mij ook zo de snaar waarom we alle mannen zeggen, want je weet niet wie je wel kunt vertrouwen, je dacht hier zelfs iemand wel te kunnen vertrouwen. Als ik hier verder over nadenk vraag ik me echt af hoeveel mannen in mijn omgeving nou echt deugen.
Ohja en ik denk dat weinig (of nul) mensen zullen stoppen om hun dochters te leren grenzen aan te geven en alle andere dingen die we vrouwen al meegeven, maar idd situaties genoeg waar dat 1 niet genoeg is en 2 het probleem ligt alsnog niet bij de persoon die grenzen wel of niet aangeeft maar bij de daders.

Een dikke knuffel voor jou en iedereen die hier zijn verhaal deelt.

8 likes

Ik heb ook niet de illusie dat ouders dat niet meer nodig vinden. Dat is een gesprek dat sowieso al gevoerd wordt met meisjes.

11 likes

Ja, idd. Het wordt later echt niet dat ouders zeggen: 'Ja, Henk alsjeblieft, let goed op dat je niet over de grens van vrouwen heengaat, onthoud wat we hebben gezegd over enthousiastic consent. Vergeet niet dat ‘nee’ ook echt nee is, maar misschien ook nee is.
Oh en Marleen, ga jij maar lekker met de eerste vent die je tegenkomt mee in de auto om te liften naar een steegje om ‘s nachts hard te lopen in het park en vergeet niet elk drankje te drinken dat je krijgt, als het je denkt dat er wat in is gedaan, drink je het nog steeds, voor de ervaring.’
Echt niet.

11 likes

What a wonderful world it would be

4 likes

Oe die reactie van Peter van der Vorst op de vraag of hij nog vertrouwen heeft in John de Mol. Pijnlijk :grimacing::grimacing:

6 likes