FF Boulevard #7

Ja, heerlijk. De droom

3 likes

Ik heb net dat moment gemist wat zei hij

4 likes

Dat vind ik vervelend en is helemaal niet mijn bedoeling. Hoewel ik de indruk wel gewekt heb vind ik het op geen enkele manier de schuld van vrouwen.

Het zijn - in de beschreven situatie hier en in de boos-aflevering - altijd mannen die de initiatienemers zijn, die misbruik maken van situaties en die over de grens gaan. Dat is mij helemaal duidelijk.

Mocht ik ooit een zoon krijgen, dan zal ik alles doen om hem op te voeden op dit punt. En mijn dochter ook. Die sla ik niet over in het gesprek. Niet omdat het anders hƔƔr schuld is als haar toch iets naars overkomt op dit gebied, maar omdat ik haar zo goed mogelijk wil voorbereiden op alles wat haar helaas (!!) zou kunnen overkomen.

@Fleures Dat vind ik verschrikkelijk voor je. Nee, ik vind niet dat de schuld bij vrouwen ligt. Ook als je niet herhaaldelijk vocaal had duidelijk gemaakt dat je niet wilde was het niet jouw schuld. Ik hoop dat mijn bovenstaande reactie mijn bedoeling duidelijk maakt.

8 likes

WAT DAN :sparkles:

13 likes

Don’t leave us hanging

4 likes

Oh ja, op die leeftijd is het waarschijnlijk bij uitstek erg lastig om het belang ervan in te zien. Praten over seks is voor die doelgroep over het algemeen genomen sowieso nogal een dingetje. Maar toch goed dat je er dan over praat en daar ligt voor ons allemaal een (opvoedings)taak. Overigens vond ik gesprekken gerelateerd met seks echt geen coole gesprekken om te hebben met mijn ouders. We praatten er wel over, maar vooral grappend denk ik. Ik cringe ook nog steeds als ik terugdenk aan de keren dat ik met mijn ouders films keek met seksscĆØnes erin. Ik wist me dan echt geen houding te geven. :see_no_evil:

6 likes

Waar is je vakmanschap als dit zomaar kan gebeuren in jouw bedrijf? Je dat niet doorhebt, niet gelooft en niet wil snappen.
Lieve John en Peter, dit heet hertraumatisering en hierdoor houden jullie het probleem in stand.

1 like

En hij begon zijn zin met een lange twijfelende ā€˜ehhhhhhhhhhh… het is best even een ongemakkelijke situatie natuurlijk’
En dat er op de werkvloer het e.e.a. is misgegaan en wat zij vandaag zien bij het bedrijf, dan moet er wel iets veranderen

Overigens waarom is die advocate die de zedenwetgeving niet snapt weer uitgenodigd??

9 likes

Nou ja dat kan. Misschien was dat meisje ook maar gevormd door de patriarchale cultuur waarin we zijn opgegroeid en heeft ze nooit in de tijdschriften die tot haar beschikking stonden gelezen dat je daar anders op mag reageren. Misschien is het nooit in haar opgekomen omdat ze altijd dacht dat het zo hoorde.

En onze jongens en mannen moeten dus leren dat eventueel een blauwtje lopen en/of uitgelachen worden misschien jammer is voor jou maar veel liever dat dan dat je iemand zoent terwijl diegene dat eigenlijk niet wil.

16 likes

Ja dit idd! Maar hij viel eerst helemaal stil en begon zeg maar heel ongemakkelijk te wiebelen. Maar hij had wel nog vertrouwen in de creativiteit van John.
De rest: not so much :rofl:

Edit: wat @Rosie dus beschrijft!

3 likes

Misschien begrijp ik je verkeerd maar je bericht komt wat kritisch over op mij.
Juist door dit gesprek werd mij duidelijk dat we meiden moeten vertellen dat het ook anders kan.

5 likes

wow bizar, heb exact hetzelfde gehad bedenk ik me nu!

2 likes

24f8d2571e399b7a5585932f5fca719e

32 likes

Over consent gesproken, dat zit ook al in kleine dingen. Ik vind het ook altijd fijn als mensen die niet heeeel dichtbij me staan even aankondigen of vragen of ze me een knuffel mogen geven. Dat kan al met een vragend gebaar. Alleen dat al kan je jezelf en anderen aanleren.

20 likes

Toch even een algemene update (als dat hier mag anders verplaats ik mezelf naar het wwjneek).
Maar we zitten met een team dames en hebben imo echt al zo veel voor elkaar gekregen. Zondag gaan we met de groep video bellen en nog meer dingen doorpakken.
Het begint echt al een beetje vorm te krijgen en tot op heden weten we dat er vooralsnog niets anders georganiseerd word (mocht dit wel zijn laten we het sws weten). Echt trots op alle meiden hier!

102 likes

En hopelijk zien we tzt superveel meiden van hier! Misschien kunnen we er dan ook een apart topic voor aanmaken? Met alle info?

3 likes

Ohja ik weet niet of er daar een topic over gemaakt mag worden? Zo ja, dan ga ik er morgen eventjes voor zitten!

2 likes

Man op social media over educate your sons: ā€˜dit gaat echt veel te ver want ik ben vroeger gepest en dat was door de meiden!!!’

Ga toch fietsen joh

11 likes

Dit is zo dom dat ik er niet eens meer boos om kan worden.

7 likes

Of zoals een collega zei ā€˜heb je dan nooit gedoe gehad met vrouwen tijdens uitgaan ofzo’. Mijn reactie ā€˜jawel, maar die dreigden daarna nooit met verkrachting’. 🄲

12 likes