Ik heb op een paar reacties op nu.nl gereageerd maar ik heb het idee dat het nutteloos is. Lees je er net een heel artikel over, gaan alle reacties vrolijk door met victim blaming en ja maar… echt om moedeloos van te worden
Beetje jammer dit. Snap echt wel dat het haar ‘stak’ omdat ze twee zonen heeft, maar sorry Chant, dit gaat niet over jou of over je zonen, dus stop met aandacht trekken naar jezelf en kijk naar het grotere plaatje. Niet echt handig om zoiets te posten nu.
Ja echt jammer. Ik heb gereageerd met een poging tot een korte uitleg waarom het de plank misslaat, maar lastig te verwoorden in zo’n klein plekje.
Goed gedaan. Ik zag dat mijn eigen zus (ze heeft inderdaad ook alleen zonen) het geliket had en man daar ben ik echt teleurgesteld over. Zijn het verdorie wéér de meisjes die iets moeten aanpassen, en ‘weerbaarder’ oid moeten worden.
Al die moeders met zonen voelen zich direct persoonlijk aangevallen. Wat vermoeiend zeg.
Goede post @anon86562306. Moest wel flink scrollen voordat ik hem kon vinden.
Ik snap het ook niet want als je in jouw ogen je zoon fatsoenlijke normen en waarden bijbrengt waarom voel je je dan aangevallen? Verschuif je focus dan naar de gezinnen bij wie dit niet gebeurt.
Ik denk vooral omdat verschillende pedagogen en andere kinder opvoed accounts aangaven dat het niet goed is om alle nadruk op jonge jongetjes te leggen.
bijvoorbeeld maar zag er veel meer voorbij komen met dat standpunt!
Idd, ik snap ook niet waarom. Als je nu jonge zoons hebt en je voedt ze goed op, dan hoef je je toch niet aangevallen te voelen?
Edit: oh precies wat @Hejira al zei dus
Ik denk dat ook veel mensen niet beseffen dat (jonge) meisjes dit bijna dagelijks te horen krijgen itt jongens. Hoe vaak hebben wij vroeger (en waarschijnlijk nu ook nog) gehoord dat we niet alleen moeten lopen/fietsen in het donker, moeten appen/bellen als we thuis zijn, geen drankjes aannemen van vreemden, als je drankje vreemd smaakt je hem moet weggooien, opletten dat je niet gevolgd wordt op straat, we geen korte rokjes aan moeten doen en geen diepe inkijk moeten hebben want straks krijgen jongens verkeerde ideeën, niet zomaar met een jongen mee naar huis moeten gaan, enz enz enz. Krijgen jongens dit zovaak te horen? Nee! Dus inderdaad educate your sons, als zij dit net zovaak als meiden te horen zouden krijgen dan snap ik dat het steekt maar dat is niet zo dus doe niet zo gepikeerd als “jongensmama”
Ja, en wie zijn in 98% van de gevallen de daders daarvan? Precies.
Dit idd.
Ik krijg er een beetje ‘mijn kind doet zulke dingen niet’ vibies van en we weten allemaal dat dat juist de kinderen zijn die allerlei shit uitvreten.
Ik zag nu ook de variant educate society langskomen, wat weer net een andere nuance is maar komt natuurlijk op hetzelfde neer
Ik las dit en dacht eigenlijk meer dat ze er een gender neutrale term van wilde maken (zwangere persoon ipv zwangere vrouw dat idee). Maar dat was denk ik iets te woke gedacht van mij
Nee het is meer zo van ‘ik heb zoons en voel me aangesproken dus jij moet je dochter maar leren dat ze nee moet zeggen hoor!!!’
Wat kut ik dacht dat ik onder haar post op jou had gereageerd, maar heb van die applaushandjes onder de post van chantal zelf gereageerd en kan het natuurlijk niet vinden om te verwijderen
Lang ingedrukt houden dan kun je t boven in verwijderen.
Ja maar kan mn reactie uberhaupt niet meer vinden:joy: oh gevodnen, maar lukt niet
Gelukt goddank!
Een vriend van mij heeft voor Talpa gewerkt (niet bij The Voice, maar wel in dezelfde periode) en hij vertelde me dat er heel erg een angstcultuur heerste. Iedereen was ook bang voor de Mol (al was hij niet heel betrokken bij het programma waarvoor hij werkte, als mensen wisten dat hij zou langskomen was iedereen nerveus en werd de afdeling ineens helemaal aangepast). Dat laat wel weer zien dat hij geen idee heeft wat er onder zijn mensen leeft, en dat er totaal geen veilig klimaat is binnen zijn productiemaatschappij/omroep. Mijn vriend werkt er nu ruim een jaar niet meer, maar zegt nog altijd opgelucht te zijn dat hij is vertrokken. Hij kan zich dan ook heel goed voorstellen dat vrouwen zich niet veilig voelde om te melden wat hen werd aangedaan.