Ik vraag wel eens aan mannen welke maatregelen ze ooit actief hebben genomen om niet verkracht te worden. Nog nooit een concrete maatregel gehoord.
Ik werk in een echte âmannen wereldâ en ik was vandaag echt positief verrast over de gesprekken die hebben plaats gevonden op de werkvloer.
Ging echt met een gevoel naar het werk van: Och gaan we weer allemaal flauwe opmerkingen krijgen ect ect⊠maar niets was minder waar!
Verschillende collegaâs die naar de Boos aflevering hadden gekeken en hebben aangegeven echt heel erg geschrokken te zijn van wat ze hoorde ect, en dat het echt wel hun ogen heeft geopend omtrend bepaald gedrag waar ze misschien vorige week nog niet zoveel problemen in zagen.
Er ontstonden echt goede gesprekken en het was ontzettend fijn om als vrouw in zoân mannenwereld te zien dat deze verschrikkelijke shitshow hopelijk toch nog iets van een verandering met zich mee gaat brengen.
Ik kan me overigens best voorstellen dat het echt mega kut is dat het in elk topic al dagenlang hierover gaat voor sommige mensen. Echt geen ontkomen aan
Ik vraag me idd wel eens af hoeveel mannen met sleutels tussen hun vingers lopen, pepperspray op zak hebben of iemand bellen als ze alleen moeten fietsen. Of dat mannen aan elkaar laten weten dst ze thuis zijn en als het te lang duurt ze elkaar gaan bellen?
Bah, ik word zo moe van mannen die het allemaal willen bagatelliseren. Open gewoon je ogen en zie dat het gebeurt en dat elke vrouw op wat voor manier dan ook geconfronteerd wordt met het verschrikkelijk gedrag van mannen.
Ik scroll er snel doorheen. Maar 't is niet te ontlopen, want je komt 't overal tegen. Wat ik heel logisch vind, obviously!
Voor mij 't fijnst om nu socials ook wat te minderen en vooral veel netflix te kijken om 't allemaal een beetje buiten te houden.
Ik merk aan mezelf dat als mensen domme dingen zeggen ik meteen mijn bloeddruk voel stijgen en moeite heb bepaalde dingen onder woorden te brengen. Ik ben vast niet de enige. Ik weet bijvoorbeeld dat ânot all menâ heeel fout en idioot is, maar hoe leg ik dat iemand op een rustige wijze met voorbeelden uit⊠Iemand tips?
Niet de tips waar je om vraagt maar ik ben er eerlijk gezegd mee gestopt. Er is de laatste dagen zo veel info beschikbaar, je hoeft er niet eens meer naar te googlen. Ik zeg: âWat je nu zegt is niet ok/leidt af van waar het om gaat/draagt bij aan een onveilige omgeving voor vrouwenâ o.i.d. en daarna âen daarom wil ik het hier graag bij laten.â
Heb echt geen zin om alle mannen te onderwijzen die slim proberen te doe of âadvocaat van de duivelâ willen spelen. Vind het best erg om te lezen dat zo velen van jullie dat de laatste dagen moeten doen bij hun partner, vrienden, ouders, etc.
Ja dit, en ik zeg vaak ook dat ik geen zin heb om in discussie te gaan met iemand die zich opzettelijk stug en uitdagend opstelt. Dit onderwerp is geen onderwerp om op een gevatte manier over te gaan lopen debatteren. Die opmerkingen lijken vaak meer op trollen en dat is gewoon ongepast binnen deze situatie.
@Ivory eerder in dit topic zijn plaatjes en filmpjes gedeeld die misschien handig zijn om aan iemand te tonen als je de woorden even niet kunt vinden. Bijv. die video over âtoestemming is als theeâ en dat stripje over dat huis dat in brand staat. Op insta staan zulk soort plaatjes, en vaak kun je dan doorklikken naar accounts waar er nog meer staan!
Zelfs Chantal Janzen begint over educate your children
Ik heb op een paar reacties op nu.nl gereageerd maar ik heb het idee dat het nutteloos is. Lees je er net een heel artikel over, gaan alle reacties vrolijk door met victim blaming en ja maar⊠echt om moedeloos van te worden
Beetje jammer dit. Snap echt wel dat het haar âstakâ omdat ze twee zonen heeft, maar sorry Chant, dit gaat niet over jou of over je zonen, dus stop met aandacht trekken naar jezelf en kijk naar het grotere plaatje. Niet echt handig om zoiets te posten nu.
Ja echt jammer. Ik heb gereageerd met een poging tot een korte uitleg waarom het de plank misslaat, maar lastig te verwoorden in zoân klein plekje.
Goed gedaan. Ik zag dat mijn eigen zus (ze heeft inderdaad ook alleen zonen) het geliket had en man daar ben ik echt teleurgesteld over. Zijn het verdorie wéér de meisjes die iets moeten aanpassen, en âweerbaarderâ oid moeten worden.
Zag hem indd net staan en op gereageerd zoals je zag, maar zo teleurstellend dat dit de enige kritische reactie tot zover was Hopelijk komen er meer en leert ze er ook daadwerkelijk van, zo kwalijk ook zoân boodschap uitdragen gezien het grote aantal volgers dat ze heeft.
Al die moeders met zonen voelen zich direct persoonlijk aangevallen. Wat vermoeiend zeg.
Goede post @anon86562306. Moest wel flink scrollen voordat ik hem kon vinden.
Ik snap het ook niet want als je in jouw ogen je zoon fatsoenlijke normen en waarden bijbrengt waarom voel je je dan aangevallen? Verschuif je focus dan naar de gezinnen bij wie dit niet gebeurt.
Ik denk vooral omdat verschillende pedagogen en andere kinder opvoed accounts aangaven dat het niet goed is om alle nadruk op jonge jongetjes te leggen.
bijvoorbeeld maar zag er veel meer voorbij komen met dat standpunt!
Idd, ik snap ook niet waarom. Als je nu jonge zoons hebt en je voedt ze goed op, dan hoef je je toch niet aangevallen te voelen?
Edit: oh precies wat @Hejira al zei dus
Ik denk dat ook veel mensen niet beseffen dat (jonge) meisjes dit bijna dagelijks te horen krijgen itt jongens. Hoe vaak hebben wij vroeger (en waarschijnlijk nu ook nog) gehoord dat we niet alleen moeten lopen/fietsen in het donker, moeten appen/bellen als we thuis zijn, geen drankjes aannemen van vreemden, als je drankje vreemd smaakt je hem moet weggooien, opletten dat je niet gevolgd wordt op straat, we geen korte rokjes aan moeten doen en geen diepe inkijk moeten hebben want straks krijgen jongens verkeerde ideeĂ«n, niet zomaar met een jongen mee naar huis moeten gaan, enz enz enz. Krijgen jongens dit zovaak te horen? Nee! Dus inderdaad educate your sons, als zij dit net zovaak als meiden te horen zouden krijgen dan snap ik dat het steekt maar dat is niet zo dus doe niet zo gepikeerd als âjongensmamaâ
Ja, en wie zijn in 98% van de gevallen de daders daarvan? Precies.