Tja, ik vind haar reactie eigenlijk gewoon heel menselijk. Het is niet niks hè als je erachter komt dat je jaren samen bent geweest met een gek. Dat is ook een soort rouwproces en dat mag je best uiten. Dat kan prima naast sympathie met de slachtoffers bestaan en buiten dat heeft ze in haar eerste verklaring al iets gezegd over de slachtoffers
Ik vind het ook super menselijk, maar ik zou toch hopen dat als ik in haar positie zat “al die lieve mensen om me heen” tegen me zouden zeggen: ja heel goed geschreven meid, maar doe maar even niet online zetten en ga maar weer dartpijltjes naar Angela en co gooien.
Zonder dat ik Linda iets verwijt, vind ik het wel echt ongelofelijk dat je een partner kan hebben die zo veel shit uitvreet en dat je daar jaren helemaal niets van kan merken aan hem of nooit een gerucht hoort - zeker in dat wereldje.
Hoorde in een podcast iemand zeggen dat Jeroen in de wandelgangen ook wel bekend stond als “vieze Jeroentje”.
Hij zal wel echt twee gezichten hebben gehad en heel geraffineerd zijn geweest, maar ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat je echt denkt een keurige vent te hebben en dat dit er achter zit en dat er dan nooit signalen zijn geweest.
Er zullen vast wel signalen zijn geweest, maar het oppikken van signalen kan ook heel lastig zijn. Ik bedoel je bent al jaren met die vent dan ga je er niet van uit dat hij zoiets doet.
Vanavond een documentaire met de partner van Peter R. de Vries. Ik vond het zo sneu voor haar dat ze anoniem moest blijven, in dat interview met de Volkskrant gaf ze aan hoe moeilijk dat voor haar was.
Door dit soort berichten realiseer je je soms weer even dat hij er gewoon echt niet meer is… komt echt weer even binnen dit😔
Er waren toch wel al iets van signalen die ze zelf oppikte? Nog even daargelaten dat het zo’n impact had en omvangrijk was of met machtsmisbruik te maken had. NB. Ik bedoel dus niet dat ze van zijn machtsmisbruik afwist.
Paar affaires waar ze van af wist… hoewel ik vind de tijdslijnen nu ook heel moeilijk om te plaatsen maar:
- incident op werk waar Jeroen zelf over vermeldde “Linda wist het; tijdje uit elkaar; paar jaar geleden”
- vreemd gaan met een dame uit het dorp in 2013
Ik vind t vooral raar dat niemand iets tegen Linda gezegd heeft. Zoals linda zelf aangeeft van ze komt uit een rijke familie die iedereen kapot wilt maken. Dan vind ik t gek dat mensen haar niet “kapot hebben willen maken” door t eerder aan te geven dat haar vriend een freak is.
Iedereen wist het maar ook iedereen hield zn mond… rare situatie
Wat is de reden dat ze anoniem moest blijven? Ik zie het in het artikel niet staan.
Tuurlijk is dat totaal niet hetzelfde. Dat zeg ik letterlijk in de 2e zin.
Ik dacht dat het hierboven ging over dat Linda al die tijd dacht dat Jeroen een lieverd is in de relatie en trok dit wat breder
@Soy.peor soms zijn mensen in de top vrij onbenaderbaar, ook voor hun personeel of kennissen. Misschien vonden mensen rond Linda het heel lastig om iets te vertellen, als het meer over “geruchtenstromen” ging ipv hele tastbare bewijzen? Moeilijk wel.
Je ziet rondom dit soort situaties (bijv ook laatst met die hoogleraar rechten bij de VU?) dat er een grote cirkel omheen heus wel van dingen afwist. Niet het volledige plaatje maar wel puzzelstukjes en niet goed wisten wat ze ermee aan moesten
Ja was al een tijdje op instagram dat ze haar profiel open had gezet en het over hem had.
@Ikbeneenkonijn ze was eerder door de politie geadviseerd om anoniem te blijven dacht ik? Dan neem ik aan/hoop ik dat het risico nu niet langer aanwezig is geacht
Omdat shows door jonge meisjes word gedaan, niet vaak door volwassen vrouwen. Zoals ik zeg, vaak worden ze daarna ‘te breed’ omdat ze vrouwelijke vormen krijgen en is de commerciele kant optie. Ik verzin de regels helaas niet…
En iemand van 30+ loopt geen show, iemand van 15 wel. Een meisje, dus zo raar is het niet dat ik over ‘meisjes’ praat.
Verder praat ik over meiden van 30+ Imo is het een beetje onnodig om hier een punt van te maken. Ik bedoel het niet denigrerend. Ze zijn voor mij gelijken. Meiden, vrouwen, het is voor mij 1 pot nat.
Nou weet niet… hoe ouder ik word hoe ouder jongens en meisjes in mijn vocabulaire worden. Ik zei laatst: ‘Die jongen van afdeling x’
Die jongen is gewoon 46 haha.
Is dat echt zo erg om te zeggen? Oprechte vraag.
Ik zeg dit ook vaak. Van de week nog had ik het over ‘die jongen die…’ en toen daarna dacht ik ‘oh hij is al 35 ofzo, eigenlijk een man’ maar het gaat er maar niet uit. Stoor me er ook niet aan verder
Ik vind het al raar om mezelf en m’n vriendinnen vrouwen te noemen al zijn we dat inmiddels wel maar het klinkt zo gek en verstandig enzo. Dus ik zeg ook vaak meid.
Oudere vrouwen met een plat Haags/Amsterdams accent mogen mij altijd meissie noemen.
Haha aaah ja hè, klinkt zo leuk. En ook ‘wijffie’, ik las laatst een keer hier dat sommige meiden dat een onprettige of asociale benaming vonden maar mijn oma, tante en moeder noemen mij altijd zo dus dat vind ik ook zo liefdevol. En dan ook inderdaad met Haags accent!
Haha same ik zeg ook vaak ‘een meisje van mijn werk’ en die is dan ook 30+, bij vrouwen moet ik denken aan mensen van mijn moeders leeftijd
Oh lekker consequent maar over collega’s zeg ik altijd áltijd een vrouw. Want ik zou nooit zeggen ‘een jongetje van m’n werk’ net als collegaatje, dat is dan altijd een vrouw, nooit een man. Zo denigrerend en klein.
Een minderjarig iemand als vrouw aanduiden is anders ook niet per se neutraal of zonder risico’s in deze context. In dat opzicht kan je het juist ook als beschermend zien.