FF Boulevard #7

Daarvoor zeg ik ook dat de context nu anders is.

1 like

Daar wordt hij door Rietbergen voor betaald hé. Uurtje factuurtje

2 likes

Niet alleen een andere context, gewoon een heel ander verhaal. Je zegt dat ze hem toen de hand boven het hoofd gehouden heeft en nu weinig van haar verwacht, maar volgens mij zijn deze verhalen niet met elkaar te vergelijken.

Nouja, het blijft roddelen natuurlijk. Ben benieuwd naar de aflevering.

4 likes

Ik vind dat verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag ook altijd zo opmerkelijk. Je bént verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Nu wordt vooral benadrukt dat je dat in eerste instantie ontkend of genegeerd hebt en dan moeten we ook nog respect hebben dat zo iemand tot inkeer is gekomen ofzo? Pleur toch op.

11 likes

Nah ik ben het het er niet helemaal mee eens, maar het is verder ook niet belangrijk.

3 likes

Of ze gaat nu een Beyonce’tje pullen en uit het niks een LINDANADE. editie droppen waarin ze in een gele jurk zijn auto sloopt

48 likes

Was even bang dat je wilt dat Linda gaat zingen

Die vrouw heeft vele talenten, maar zingen is er niet een van

6 likes

:scream:

6 likes
5 likes

Jeroen right now.

6 likes

Ik vind het zo irritant dat Yvonne nu soort van met de eer gaat strijken. Ja ze heeft veel over Marco gepost maar ze reageert nu alsof zij eigenhandig verantwoordelijk is voor het feit dat dit nu naar buiten komt (‘we zijn nog maar net begonnen’)

11 likes

Ik las even op twitter wat reacties over deze TVOH situatie en het is echt walgelijk. Veel grappen, mensen die Maan nu ‘minder lekker’ vinden omdat ze door de verkeerde mensen ‘is gedaan’. Echt walgelijk. Ik hoop zo dat de onderste steen boven komt en dat hierdoor weer opnieuw duidelijk wordt dat iedereen slachtoffer kan worden van misbruik en dat ook iedereen dader zou kunnen zijn. Er zijn ook zoveel fans die de mensen verdedigen waar ze fan van zijn, omdat ‘die het vast niet zou kunnen doen’. Helaas. Dat weten we nog niet.
En een relatie tussen een coach/jurylid en deelnemer is per definitie ongepast, denk ik

18 likes

Ja die credits liggen wel bij boos toch. Kan zij ook nog wel veel van leren, om wat genuanceerder om te gaan met info die je krijgt. Je pas uit te spreken als je gedegen onderzoek hebt gedaan etc.

6 likes

Ja ze zijn inmiddels weer bij elkaar, zegt hij verderop in zijn statement.
En rtl wist hier allang van! Hij is eerder al aangesproken.
Heel bijzonder

3 likes

Oke, dus ze wisten het al, hij wist al dat het fout was en er is media-aandacht voor nodig om er iets aan te doen?
Tot zover het berouw en zelfinzicht

Edit: hij heeft het ook alleen maar over de gevolgen voor hemzelf: relatie kwijt, aangesproken door RTL enzovoort. Geen idee van de schade die je berokkent hebt bij anderen?

41 likes

De hele brief posten is beter denk ik.

“Naar aanleiding van deze berichten verklaar ik het volgende:
Tijdens mijn jarenlange betrokkenheid bij The Voice of Holland heb ik contact van seksuele aard gehad met enige bij het programma betrokken vrouwen en seksueel getinte whatsappberichten uitgewisseld.

Mijn betrokkenheid bij The Voice of Holland was als pianist en bandleider. Voor mijn gevoel was er destijds geen sprake van een machtspositie, ik ben in mijn positie ook niet in staat iemand te bevoorrechten in het programma, ik ga uitsluitend over de muziek. De contacten heb ik toen als wederkerig en gelijkwaardig gezien.

Inmiddels ben ik mij er zeer bewust van geworden dat mijn eigen perceptie helemaal niet relevant is, maar veel meer de perceptie van betreffende vrouwen. En dat deze vrouwen dit misschien heel anders beleefd hebben. Door dit inzicht ben ik gaan beseffen dat mijn gedrag volledig verkeerd is geweest. De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen.

Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag. Ik heb toen met grote schaamte mijn vrouw op de hoogte gesteld.

Dat heeft tot gevolg gehad dat onze relatie is beëindigd en wij uit elkaar zijn gegaan, met veel verdriet voor mijn gezin. Voor mij was meer dan duidelijk dat mijn gedrag richting een aantal personen ontoelaatbaar was geweest, maar ook dat ik er zonder professionele hulp niet uit zou komen. De therapie die ik daarna lange tijd heb gevolgd heeft tot gevolg gehad dat ik mijn gedrag drastisch en permanent heb kunnen veranderen.

Mijn gezin is weer bij elkaar, hoe moeilijk de situatie voor mijn vrouw ook is geweest en nu weer is. Voor haar kan ik alleen maar grote bewondering en liefde voelen met veel dankbaarheid voor het feit dat zij mij destijds uiteindelijk niet definitief heeft laten vallen. Bij mijn gezin en mijn werkgever ben ik al eerder diep door het stof gegaan, maar bij deze wil ik aan de betreffende vrouwen mijn oprecht gemeende excuses aanbieden voor dingen die ik nooit had mogen doen.

Omdat ik niet wil dat mijn opdrachtgever als gevolg van mijn gedrag onnodig in verlegenheid zal worden gebracht stop ik direct met mijn werk voor The Voice- programma’s. Alles spijt mij meer dan ik in deze verklaring kan verwoorden.”

6 likes

Duidelijk dat zij al heel lang een draaiboek hadden klaarliggen hoe te reageren als het naar buiten zou komen
 de woorden die hij gebruikt laten duidelijk zien dat ze er alles aan doen om wat Jeroen en familie de mol betreft, zo snel mogelijk over te laten waaien :roll_eyes:

25 likes

Ik snap niet waarom hij er niet gewoon direct is uitgepleurt door RTL.

10 likes

Ach en jarenlange therapie, poor, brave soul.

11 likes

Dit lijkt me ook, het is te goed geformuleerd om zo snel geschreven te zijn.

Gatver wat een broeinest.

Het kan wel zijn dat sommige mensen die dicht bij het vuur zaten niks wisten denk ik. Ik werk inmiddels tien jaar in het onderwijs en soms kwam er iets aan het licht wat ik nooit zag aankomen, terwijl het zich allemaal in hetzelfde gebouw afspeelde.

Geen idee of dat voor bijvoorbeeld Chantal gold, maar iets niet meekrijgen kan. Sommige mensen gaan echter vooral ook doen alsof ze van niks wisten natuurlijk.

4 likes