FF Boulevard #8

Ik zag op tiktok al dingen voorbij komen van meiden die dan outfit tips geven. Zo van draag denim daar gaat een naald moeilijker doorheen enzo.

Ik snap ook niet zo goed hoe men naalden mee smokkeld naar binnen. Een pilletje of iets kan je makkelijker verstoppen en meenemen lijkt mij.

3 likes

Aah wel goed dat ze dat doen (als dat daadwerkelijk helpt maar klinkt wel aannemelijk) maar het is toch belachelijk dat dat moet. Wat een gekken heb je.

4 likes

Je word niet overal gefouillerd of gecheckt denk ik dus best makkelijk. Ik kan me van een paar jaar terug toen ik Amsterdam woonde wel herinneren dat ze daar eigenlijk altijd checkte, maar in een grote stad in het oosten waar ik nu woon helemaal nooit. Ging laatst nog met een grote totebag naar binnen en zelfs dat checken ze niet.

4 likes

:ok_hand:t2::ok_hand:t2: Wel mooi om het probleem van nepnieuws aan te kaarten maar ondertussen een columnist in dienst te hebben die alleen maar nepnieuws verspreidt

11 likes

Een naald is niet zo moeilijk. Als je die plat op je lichaam plaatst voel je het niet.
De spuit heeft meer ā€˜randjes’ dus bij een goede fouillering kan die er wel uitkomen.

Hopelijk worden de beveiligers erin getraind.

5 likes

Maar je kan een naald toch best je onderbroek of tussen je reet oid verstoppen? Of denk ik te makkelijk

5 likes

Nee daarom, een naald is niet moeilijk. Een spuit lijkt me wel.

3 likes

De mensen die dit willen doen zoeken dat heus op internet dus vraag me af of dit nou meer effect heeft. Wel denk ik dat door überhaupt zoveel in het nieuws te horen het engerds op ideeën kan brengen. Maar dan is het dus kiezen tussen twee kwaden want je wil de vrouwen/personen die het overkomt ook serieus nemen en ook aandacht vragen voor deze praktijken.

1 like

Spuit kan je ook makkelijk in je onderbroek stoppen.

2 likes

Ik zou zo bang zijn in m’n billen te prikkenšŸ˜‚

1 like

Die naald neem je ook niet mee zonder kapje, teveel risico om jezelf te prikken.
Maar denken mensen echt dat het moeilijk is om zoiets mee naar binnen te nemen? Je wordt toch niet van top tot teen gefouilleerd als je naar een festival gaat, ja je deo moet je afgeven maar smokkelwaar gaat super makkelijk mee naar binnen.

22 likes

Jaa ik weet ook niet. Ik ging naar feestjes waar mannen vaak helemaal gecontroleerd werden. En ik dacht zon spuit zie je wel haha.

3 likes

Echt zo vaak met festivals, feestjes, voetbalwedstrijden (ook bij risico wedstrijden) dat er amper in mijn tasje wordt gekeken of dat je als vrouw amper wordt gefouilleerd. Ik ben niks slechts van plan maar je zal dat maar wel zijn of de partner van iemand die zegt joh neem ff dit dit en dat voor mij mee.
Maar ook mannen worden vaak super slecht gefouilleerd. Er blijven genoeg plekken over om dingen te verstoppen die niet of slecht worden gecheckt.

5 likes

Ik denk eigenlijk dat dat hele needle spiking een Broodje Aap verhaal is en er een soort massahysterie aan ten grondslag ligt. Tegenwoordig gaat dat alleen nog maar sneller natuurlijk met alle social media. Ging even Googlen en vond ook dit artikel: https://www.oogtv.nl/2022/05/eenvandaag-needle-spiking-is-klassiek-broodje-aap-verhaal/amp/

3 likes

Discussie in 3 2 1…

Er zal misschien iets vaker geroepen worden dat iemand direct het slachtoffer is van needle spiking wanneer deze onwel is geworden. Maar dat betekent toch niet dat het dan maar direct allemaal onzin is. Er zijn gewoon echt (voornamelijk) vrouwen met naaldenprikken in hun been, hebben ze dit dan maar zelf gedaan?

2 likes

Er werd bij Beau wel besproken dat iemand drogeren met een naald best moeilijk is. Maar dat er nu ook bijv mensen zijn die het dan grappig vinden om met een naald rond te lopen om mensen te prikken enzo. Misschien word niet iedereen gedrogeerd of iets maar er word wel daadwerkelijk geprikt.

3 likes

Ik heb inmiddels meerdere patienten gezien

19 likes

Ik denk eigenlijk dat jij hier helemaal niets nuttigs over kunt zeggen als je geen slachtoffers gezien of gesproken hebt.

We zouden inderdaad allemaal willen dat het een broodje aap verhaal is omdat de realiteit te kut voor woorden is. Maar door wishful thinking lossen we dit probleem niet op

31 likes

De term massahysterie is gewoon een sociologisch en psychologisch fenomeen, geen waardeoordeel. Het is een fenomeen dat vaker voorkomt: In de ban van de massahysterie: waarom raken we massaal in paniek? | RTL Nieuws

Ik vind de reacties op de suggestie dat dit hier wellicht ook (deels) aan de hand is wel erg fel. Ik las namelijk ook in een aantal artikelen dat er geen bewijzen zijn gevonden dat mensen ook daadwerkelijk geprikt zijn, vandaar dat ik me afvraag of er niet deels sprake is van massahysterie.

7 likes

Ja ik denk dat het op zo grote schaal voorkomen van needle spiking mogelijk een broodje aap verhaal is wat gevoed wordt door massahysterie. Ik zeg niet dat het nooit iemand echt overkomen is maar ik vind het -in combinatie met het gebrek aan bewijs in veel gevallen- onwaarschijnlijk dat het vanuit het niets ineens op zo grote schaal zou voorkomen. Te meer daar deze manier van drogeren niet zo simpel is en de uitgaanscene (met vaak alcohol en mogelijk ook drugsgebruik) een goede voedingsbodem is voor massahysterie.

Edit: Net had ik het ook al over zowel massahysterie als een broodje aap verhaal.

4 likes