Ik vrees wel voor een mediacircus als het proces begint volgende week. Die aasgieren van de pers en de juice kanalen zitten al te kwijlen bij de gedachte…
Huh, zij had toch best een carrière hier in Nl? Paar jaar geleden kwam ze overal te pas en te onpas voorbij
Misschien kon ze het geld goed gebruiken
Kuch kuch lil kleine.
Er is nota bene beeldmateriaal van een mishandeling van de moeder van zijn kind. En deze man wordt nog niet zo publiekelijk aan de schandpaal genageld als Glennis. Aka double standards…
Ok? Daar zeg ik toch niets over
Begrijp niet goed waarom je op mijn opmerking reageert?
Is er iets nieuws of echt allemaal herhaling van wat we al weten?
Er is nul tot geen context te bedenken waarin je dit recht kan breien.
Nu we het over Jorik hebben… Selma Omari post een story met hem met hartjes. Begrijp niet waar haar ‘women must stick together/female empowerment’ energie is gebleven.
Oh geen idee p.o denk ik.
Het ging hier over de dubbele standaard, die er zogenaamd niet zou zijn, zwarte vrouw vs witte man.
Sacheen Littlefeather is voornamelijk bekend om het weigeren van de Oscar namens Marlon Brando. Ze gaf een speech over het welzijn van Native Americans en werd vervolgens uitgejouwd en bedreigd. Dit jaar had de Academy nog excuses voor gemaakt.
Nu blijft dat Sacheen niet Native American is (tenminste niet Apache) maar Mexicaans en wit. En heeft ze haar hele achtergrondverhaal (volgens haar zussen) verzonnen
Edit: Ik lees nu een beetje verder op Reddit. De schrijver van dit artikel is controversieel op zijn zachtst gezegd. Zij heeft een persoonlijke heksenjacht tegen ‘pretendians’ (pretend indians) waarbij vooral zwarte natives haar doelwit zijn. Daarnaast was Sacheen Mexicaans, dus ze kan indigenous zijn via die lijn van de familie.
Dus neem dit artikel met een korreltje zout.
Oke echt zo random dit maar ik zat net toevallig voor dit bericht op de wikipedia van Marlon Brando en hij heeft blijkbaar ook een vrouw (Anna Kashfi) gehad die claimde Indiaas te zijn. Echt iets van alle tijden dit.
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat Sacheen dit volhield. Er was ook een keer op haar geschoten vanwege haar speech.
Volgens mij echt van alle tijden idd. Zag eens een documentaire over Merle Oberon, actrice van vroeger en ook zij durfde niet haar echte verhaal te delen (ivm de taboes die vroeger op buitenechtelijke kinderen etc bestonden wel begrijpelijker)
Ik heb mij er verder niet in verdiept, dus misschien is er bij haar verhaal wat nuance!
Ten eerste is het gebruik van “indianen” als term om die bevolkingsgroep te definiëren écht niet meer van deze tijd. Daarnaast vind ik het ook echt heel raar dat jij op basis van een foto van haar kan bepalen of ze wél/niet van inheemse afkomst is ook een beetje apart. En je verbindt ook nog even zonder gegronde reden een bepaalde schaamte aan haar zogenaamde afkomst? Oke…
Huh, hoezo zou ze in dit verhaal opeens uit India zijn terwijl het verhaal er over gaat dat ze misschien Mexicaans is? Of hebben we het niet meer over Sacheen?
Verwarrend dit. Maar nogmaals, best raar om op basis van een foto de achtergrond van iemand de bepalen?
Ik wel eigenlijk. Vraag me ook echt af wat je dan zou bedoelen want ik zie gewoon een vrouw.
Huh ik zie ook Indiaase features dat is toch niet raar om te zeggen. Haar ogen en jukbeenderen bijvoorbeeld.
Maar je kan toch ook zeggen over iemand “Ze ziet er Nederlands uit” iemand kan bepaalde features hebben die bij een bepaald land horen. Dat diegene dan misschien niet uit dat land komt is een ander verhaal.