FF Boulevard #8

Ja. Ik denk dat iedereen eigenlijk gewoon zat te wachten op een excuus om haar compleet af te kunnen maken, al heel lang. Dat haar carriere nooit helemaal van de grond is gekomen komt deels door haarzelf omdat ze nooit een duidelijke visie had, geen focus, maar dat is ook deels omdat ze in dit land woont waar mensen de muzieksmaak van een zoute haring hebben en liever naar witte zangers en rappers luisteren dan goeie zangeressen. De markt voor een goeie r&b/soul zangeres wordt hier gewoon niet geboden.

“Maar we hebben Davina Michelle”. Nee.

5 likes

Nou, als een vriendin van mij een tiener neerklapt in een supermarkt neem ik echt wel een beetje afstand hoor. Is het zo vreemd om niet met zulk gedrag geassocieerd te willen worden?

34 likes

Ik zou toch eerst in gesprek gaan en willen weten waarom, wat de context was etc. en dat is informatie die wij als publiek nooit gaan krijgen want wij hebben geen recht op haar specifieke motivaties. Er kan zoveel aan de hand zijn waardoor ze dat gedaan heeft, een kettingreactie aan emoties? Misschien is het wel terecht dat ze haar niet meer in hun leven willen maar wat geeft ‘ons’ het recht om haar finaal te cancellen?

3 likes

Ik vind dat niet zo gek en ik vind het goed dat het OM onderzoek naar vervolging doet. Wat ik wel gek vind is dat de media elke gelegenheid nu neemt om haar voor rotte vis uit te maken.

Denk dat dat niet zou gebeuren als zij niet een zwarte vrouw was.

4 likes

Daarom zeg ik ook, als het mijn vriendin zou zijn. Niet het publiek.

Ik ontken overigens niet dat haar huidskleur een factor is. Dat geloof ik zeker.
Zwarte vrouwen worden als opruiend gezien, maar gut o gut wat gaan we toch lekker op de grote smoel van Anouk.

Ik bedoel enkel te zeggen dat als ik een persoonlijke relatie met haar zou hebben, want daar ging het nou net over, ik me wel degelijk zou beraden op mijn connectie met die persoon.

We kunnen haar beweegreden niet beoordelen, dus we kunnen ook niet beoordelen of die vrienden wel of niet in hun “recht” staan om het contact te verbreken.

3 likes

Ik vrees wel voor een mediacircus als het proces begint volgende week. Die aasgieren van de pers en de juice kanalen zitten al te kwijlen bij de gedachte

3 likes

Huh, zij had toch best een carriĂšre hier in Nl? Paar jaar geleden kwam ze overal te pas en te onpas voorbij

1 like

Misschien kon ze het geld goed gebruiken :sweat_smile:

1 like

Kuch kuch lil kleine.

Er is nota bene beeldmateriaal van een mishandeling van de moeder van zijn kind. En deze man wordt nog niet zo publiekelijk aan de schandpaal genageld als Glennis. Aka double standards

25 likes

Ok? Daar zeg ik toch niets over :sweat_smile:
Begrijp niet goed waarom je op mijn opmerking reageert?

1 like

Is er iets nieuws of echt allemaal herhaling van wat we al weten?

6 likes

Er is nul tot geen context te bedenken waarin je dit recht kan breien.

5 likes

Nu we het over Jorik hebben
 Selma Omari post een story met hem met hartjes. Begrijp niet waar haar ‘women must stick together/female empowerment’ energie is gebleven.

16 likes

Oh geen idee p.o denk ik.

Het ging hier over de dubbele standaard, die er zogenaamd niet zou zijn, zwarte vrouw vs witte man.

4 likes

Sacheen Littlefeather is voornamelijk bekend om het weigeren van de Oscar namens Marlon Brando. Ze gaf een speech over het welzijn van Native Americans en werd vervolgens uitgejouwd en bedreigd. Dit jaar had de Academy nog excuses voor gemaakt.

Nu blijft dat Sacheen niet Native American is (tenminste niet Apache) maar Mexicaans en wit. En heeft ze haar hele achtergrondverhaal (volgens haar zussen) verzonnen

Edit: Ik lees nu een beetje verder op Reddit. De schrijver van dit artikel is controversieel op zijn zachtst gezegd. Zij heeft een persoonlijke heksenjacht tegen ‘pretendians’ (pretend indians) waarbij vooral zwarte natives haar doelwit zijn. Daarnaast was Sacheen Mexicaans, dus ze kan indigenous zijn via die lijn van de familie.
Dus neem dit artikel met een korreltje zout.

7 likes

Oke echt zo random dit maar ik zat net toevallig voor dit bericht op de wikipedia van Marlon Brando en hij heeft blijkbaar ook een vrouw (Anna Kashfi) gehad die claimde Indiaas te zijn. Echt iets van alle tijden dit.

3 likes

Ik vind het vooral verbazingwekkend dat Sacheen dit volhield. Er was ook een keer op haar geschoten vanwege haar speech.

6 likes

Volgens mij echt van alle tijden idd. Zag eens een documentaire over Merle Oberon, actrice van vroeger en ook zij durfde niet haar echte verhaal te delen (ivm de taboes die vroeger op buitenechtelijke kinderen etc bestonden wel begrijpelijker)

2 likes

Ik heb mij er verder niet in verdiept, dus misschien is er bij haar verhaal wat nuance!

9 likes

Ten eerste is het gebruik van “indianen” als term om die bevolkingsgroep te definiĂ«ren Ă©cht niet meer van deze tijd. Daarnaast vind ik het ook echt heel raar dat jij op basis van een foto van haar kan bepalen of ze wĂ©l/niet van inheemse afkomst is ook een beetje apart. En je verbindt ook nog even zonder gegronde reden een bepaalde schaamte aan haar zogenaamde afkomst? Oke

9 likes