Nou ik vind dit gedrag bij mannen ook écht niet normaal hoor. Als een man dit zou doen zou ik er met een hele grote boog omheen lopen.
Heel goed van jou. Maar helaas is de rest van Nederland niet zo. Jammer dat je over de rest van mn post niks zegt en alleen dat eruit pikt. Ik hoop wel dat het je aan het denken zet.
En ze heeft een plat Amsterdams accent. Dat wordt ook vaak als asociaal gezien.
Misschien geldt dat voor anderen, maar voor mezelf geldt dat niet en beoordeel ik haar echt alleen op basis van de daden die ik van haar zie in de media.
Want bijvoorbeeld van Sylvana, die net even werd genoemd, vind ik dus helemaal niets negatiefs. Juist niet. En een Anouk (wit) weer wel. Maar dat geldt voor mij.
Ik vond haar ook oprecht overkomen toen ze begon over vrienden die haar hierom gedumpt hebben, dat vind ik echt onbegrijpelijk. Dat zijn natuurlijk “vrienden” die bang waren om met haar mee het afvoerputje ingezogen te worden en dat zijn uiteindelijk nooit echt vrienden geweest. Misschien zullen ze wel meer redenen gehad hebben om met haar te breken, dat weten we niet, maar ik betwijfel het. Een beetje empathie mag je van je vrienden toch wel verwachten?
Bedoel je dat vrouwen van kleur onder een vergrootglas liggen? Dat zeg je goed en dat zie ik ook echt wel en vind ik ook echt heel verdrietig. Als iedereen gewoon op hun daden ipv gender/kleur wordt beoordeeld, maar ik begrijp dat we nog niet in zo’n wereld leven. Misschien hebben jullie gelijk en worden dit soort negatieve acties van Glennis sneller gedeeld/onder de loep gelegd dan wanneer een Ilse dat zou doen, zo had ik het nog niet bekeken.
? Waar is dit nou weer voor nodig.
Stel dat ipv Glennis Grace Matthijs van Nieuwkerk deze acties had uitgehaald. Zouden mensen precies hetzelfde reageren? Ik geloof van niet.
Nou ik snap dat wel? Ik zou ook echt niet te maken willen hebben met mensen die zo agressief zijn? Als blijkt dat mijn vrienden zoiets zouden doen, zou ik daar ook echt geen vrienden meer mee willen zijn? Hoe dierbaar ook, er zit ergens een grens.
Ja. Ik denk dat iedereen eigenlijk gewoon zat te wachten op een excuus om haar compleet af te kunnen maken, al heel lang. Dat haar carriere nooit helemaal van de grond is gekomen komt deels door haarzelf omdat ze nooit een duidelijke visie had, geen focus, maar dat is ook deels omdat ze in dit land woont waar mensen de muzieksmaak van een zoute haring hebben en liever naar witte zangers en rappers luisteren dan goeie zangeressen. De markt voor een goeie r&b/soul zangeres wordt hier gewoon niet geboden.
“Maar we hebben Davina Michelle”. Nee.
Nou, als een vriendin van mij een tiener neerklapt in een supermarkt neem ik echt wel een beetje afstand hoor. Is het zo vreemd om niet met zulk gedrag geassocieerd te willen worden?
Ik zou toch eerst in gesprek gaan en willen weten waarom, wat de context was etc. en dat is informatie die wij als publiek nooit gaan krijgen want wij hebben geen recht op haar specifieke motivaties. Er kan zoveel aan de hand zijn waardoor ze dat gedaan heeft, een kettingreactie aan emoties? Misschien is het wel terecht dat ze haar niet meer in hun leven willen maar wat geeft ‘ons’ het recht om haar finaal te cancellen?
Ik vind dat niet zo gek en ik vind het goed dat het OM onderzoek naar vervolging doet. Wat ik wel gek vind is dat de media elke gelegenheid nu neemt om haar voor rotte vis uit te maken.
Denk dat dat niet zou gebeuren als zij niet een zwarte vrouw was.
Daarom zeg ik ook, als het mijn vriendin zou zijn. Niet het publiek.
Ik ontken overigens niet dat haar huidskleur een factor is. Dat geloof ik zeker.
Zwarte vrouwen worden als opruiend gezien, maar gut o gut wat gaan we toch lekker op de grote smoel van Anouk.
Ik bedoel enkel te zeggen dat als ik een persoonlijke relatie met haar zou hebben, want daar ging het nou net over, ik me wel degelijk zou beraden op mijn connectie met die persoon.
We kunnen haar beweegreden niet beoordelen, dus we kunnen ook niet beoordelen of die vrienden wel of niet in hun “recht” staan om het contact te verbreken.
Ik vrees wel voor een mediacircus als het proces begint volgende week. Die aasgieren van de pers en de juice kanalen zitten al te kwijlen bij de gedachte…
Huh, zij had toch best een carrière hier in Nl? Paar jaar geleden kwam ze overal te pas en te onpas voorbij
Misschien kon ze het geld goed gebruiken
Kuch kuch lil kleine.
Er is nota bene beeldmateriaal van een mishandeling van de moeder van zijn kind. En deze man wordt nog niet zo publiekelijk aan de schandpaal genageld als Glennis. Aka double standards…
Ok? Daar zeg ik toch niets over
Begrijp niet goed waarom je op mijn opmerking reageert?
Is er iets nieuws of echt allemaal herhaling van wat we al weten?