Om even de advocaat van de duivel te spelen mbt tot Adidas.
Het wordt wat onderschat wat voor een monster contract de twee partijen hadden, in ieder geval ten waarde van minimaal 250 miljoen dollar + ze waren in volle productie.
Zo’n contract, wat aan alle kanten waterdicht getimmerd zit, kan niet van maandag op dinsdag ontbonden worden. Daar zitten wetten en regels aan vast.
Er moet een integriteitcommissie en een onderzoekscommissie op en natuurlijk een enorme lading advocaten om zo’n contract op gegronde basis te vernietigen.
Doen, of zeggen, ze ook maar het allerkleinste dingetje fout, dan kan Kanye ze helemaal de tering in procederen.
Dat dat een week of 3 duurt, vind ik echt niet verwonderlijk.
Waar wat mij betreft het probleem ligt, is dat ze niet direct na dat “incident” met het white lives tshirt hebben gezegd: wij gaan per direct een onderzoek instellen want wij staan niet achter uiting X.
Ik snap heel goed waarom mensen zeggen dat adidas veel te laat is met het ontslaan van Kanye, hoor. Maar het ligt echt wel ingewikkeld.
Ze hadden überhaupt nooit met in zee moeten gaan, want hij was ten tijden van de overname van Nike ook al niet bepaald van onbesproken blad.